Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه منشا شاخص‌های گردوغبار اراضی بیابانی و کانون‌های ریزگردها خارج از مرزهاست، گفت: ایستگاه پایش و سنجش هوا در عسلویه تا امروز تعطیل بوده است‌. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت هوای پاک و با اشاره به اینکه هوا یک کالای مورد نیاز زندگی و حیات بشر است اظهار داشت: در این راستا پایش هوا در نقاط مختلف استان باید مورد توجه قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جنوب استان بوشهر از وضعیت نامطلوبی در عرصه هوای پاک برخوردار است تصریح کرد: آلودگی هوا در منطقه جنوب استان بوشهر به سبب ترکیبات سولفور و سپس فلرینگ در راستای بدسوزی مشعل‌ها در پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر کمبود اطلاعات پایشی را از جمله مشکلات منطقه یاد شده دانست و افزود:در این زمینه به‌زودی مرکز پایش زیست‌محیطی مدرن در عسلویه راه‌اندازی  و افتتاح  می‌شود.

قلی‌نژاد با تکذیب اعادی 25 درصدی سهم استان‌های هم‌جوار از عوارض آلایندگی پارس جنوبی خاطر نشان کرد: این موضوع بدون پایش‌های مورد نظر انجام شده که باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و مدل‌سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه باید وضعیت آلایندگی استان همجوار به خوبی تحت تاثیر قرار گیرد، گفت: نگاه به سمت آلایندگی صنعت نباید نگاه درآمدزایی باشد و بلکه باید صنعت مجبور به رعایت قانون و کاهش آلایندگی کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره  به کانون‌های آلایندگی هوای استان افزود: توده گرد و غبار از جمله عوامل آلایندگی در استان بوشهر است که ناشی از وجود اراضی بیابانی و ریزگردهای خوزستان که  منشا خارجی دارد.

قلی‌نژاد با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از این گرد و غبار منشا خارجی دارد، خاطر‌نشان کرد: برای مقابله با ریزگردها پنج ایستگاه سنجش آلودگی گرد و غبار در استان بوشهر نصب شده است.

وی به آلایندگی صنایع مستقر در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: صنایع نظارت کاملی بر خروجی آلایندگی صنعت خود ندارند و این در حالی است که برخی از صنایع بدون بررسی مسائل زیست‌محیطی اجرا شده است.

مجوز زیست محیطی برای فاز سوم پتروشیمی بوشهر صادر می‌شود بوشهر|آلاینده‌های زیست محیطی در عسلویه و کنگان کاهش می‌یابد اکوسیستم دریایی و گونه‌های جانوری دریایی در استان بوشهر پایش می‌شود

قلی‌نژاد بیشترین دغدغه  مسئولان و مردم استان بوشهر را آلایندگی پالایشکاه‌های گاز پارس جنوبی دانست و گفت: ایستگاه پایش و سنجش اداره کل محیط زیست استان بوشهر در عسلویه  نیاز به  تکمیل و تعمیر دارد که این ایستگاه تا امروز تعطیل بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه هشت ایستگاه در پارس جنوبی تحت مدیریت منطقه ویژه پارس جنوبی است افزود: بر این ایستگاه‌ها نظارت کافی نیست که در این راستا ایستگاه سنجش آلایندگی هوای عسلویه در سریع‌ترین زمان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ روز پاکی در کنگان از سال گذشته تاکنون نداشته‌ایم خاطرنشان کرد: تعداد روزهای وضعیت قابل قبول 159 روز ثبت شده و دو روز نیز خطرناک میز در این شهرستان ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به طرح حفاظت پلنگ ایرانی در استان بوشهر پرداخت و با تاکید بر راه‌اندازی دبیرخانه حفاظت پلنگ ایرانی در دشتستان افزود: دبیرخانه حفاظت پلنگ ایرانی در دشتستان به زودی افتتاح می‌شود .

قلی‌نژاد با بیان اینکه حفظ زیستگاه‌ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته گفت: استان بوشهر  ضمن داشتن مناطق حفاظت شده دارای دو پارک ملی دریایی است، دو اثر طبیعی ملی و دو منطقه شکارممنوع است.

وی وجود سه تالاب حله، دیر نخیلو و نایبند در استان بوشهر رامورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این سه تالاب در برنامه حفاظت ملی تالاب‌ها هستند که تامین حق‌آبه یکی از الزامات اصلی برای تالاب‌ها هستند که باید انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه برخی از شناگاه‌های استان دارای آلودگی هستند تاکید کرد: در این راستا ایستگاه‌های پایش دریایی به زودی ایجاد و راه‌اندازی  و ایستگاه‌های زیست دریایی در نقاط مختلف استان فعال می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۳ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های پاکدشت با شاخص ۱۱۳، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۹، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۴۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۹، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۴۸ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۱۰ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۶۲، باغستان شهریار با شاخص ۷۲، پارک رازی با شاخص ۷۶، پاسداران با شاخص ۸۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۳، پیشوا با شاخص ۸۸، چشمه با شاخص ۸۳، دانشگاه تهران با شاخص ۹۷،، رباط‌کریم با شاخص ۷۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۴، ملارد با شاخص ۵۴ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۴ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۴۹، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۰، پردیس با شاخص ۲۳، پونک با شاخص ۳۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۷، دماوند با شاخص ۲۸، ژئوفیزیک با شاخص ۳۲، سرخه‌حصار با شاخص ۱۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۲۲، شهریار با شاخص ۳۴، علم و صنعت با شاخص ۲۱ و مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۴۹ در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747085

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری