Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:53:58 GMT

امدادرسانی به مسافران 5 استان برفی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۴۷۸۷

امدادرسانی به مسافران 5 استان برفی ادامه دارد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه امدادرسانی به مسافران زمستانی و متاثران برف و کولاک در پنج استان برفی آذربایجان غربی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان از سوی نیروهای امدادگر و نجاتگر هلال احمر خبر داد.

مرتضی سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، به تشریح اقدامات نیروهای امدادرسان هلال احمر از 25 تا 30 دی ماه جاری پرداخت و اظهار داشت: از پنج روز گذشته تاکنون برف و کولاک در 22 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، قزوین، سمنان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان مسافران زمستانی را در 126 محور کوهستانی با مشکلاتی همراه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با تلاش امدادگران مستقر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری استان های یادشده، 11 هزار و 140 نفر از مسافران زمستانی که در میان آنان زنان و کودکان نیز بودند، به پایگاه های امدادی منتقل شدند که 504 نفر از آنان از خدمات اسکان اضطراری هلال احمر بهره مند شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در پنج روز گذشته نیروهای امدادرسان هلال احمر هشت مصدوم بدحال حوادث ترافیکی را به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل کرده و 426 بسته غذایی، 565 بطری آب معدنی، 680 قوطی کنسرو، 285 قرص نان، 107 کیلوگرم خرما، هزار و 13 بسته بیسکویت و 444 تخته پتوی امدادی را در میان مسافران زمستانی در راه مانده توزیع کردند.
به گفته سلیمی، در مدت زمان یادشده امدادگران توانستند با استفاده از تکنیک نجات فنی 923 دستگاه خودروی در برف مانده را نیز به حرکت درآورند که این خدمات رسانی توسط 224 گروه آماده و واکنش سریع امدادی و با استفاده از 794 نیروی عملیاتی امداد و نجات انجام شده است.
وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره 112 در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.
اجتمام**7029*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر امدادرساني برف و كولاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان

حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی به آسیب دیدگان شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر و سیب و سوران، توسط ۵۰ نفر نجاتگر در قالب ۹ تیم عملیاتی انجام شد.
وی افزود: ۳۸ آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان در چادر‌های هلال احمر اسکان داده شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۸ تخته موکت، ۱۳تخته پتو و ۷ کیلوگرم نایلون سنگری در بین آسیب دیدگان استان توزیع شده است.
وی ادامه داد: تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر ۲۴ ساعت شبانه روز در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور همزمان ۲ هشدار هواشناسی و دریایی سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: از ظهر دیروز تا بعداز ظهر چهارشنبه برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری اظهار کرد: از ظهر سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان وزش باد شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت گاهی هم بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: از بعد ظهر فردا تا صبح پنجشنبه (۲۸ تا ۳۰ فروردین)، در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، دشتیاری، فنوج، نیکشهر، قصرقند، لاشار، سرباز، راسک، تفتان، خاش، مهرستان، سیب و سوران، سراوان، گلشن، ایرانشهر، دلگان، بمپور، زاهدان، میرجاوه رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: افراد از شنا و تفریحات دریایی و تردد تمامی شناور‌ها خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۰۸ نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی به ۳۹ سیل‌زده در ۳ شهر مرزی خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان سه شهر مرزی خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران
  • باران بهاری سیل‌آسا شد