Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@15:35:27 GMT

بلاک چین در خدمت امنیت گوشی هوشمند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۴۸۳۲

بلاک چین در خدمت امنیت گوشی هوشمند

یکی از محصولاتی که در جریان برگزاری نمایشگاه علم و فناوری  CES ۲۰۱۹ لاس وگاس توجه خیل عظیمی از کاربران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری را به خود جلب کرد، یک گوشی هوشمند اندرویدی مجهز به تکنولوژی بلاک چیناست تا مکالمات صوتی، ارسال و دریافت پیامک رد و بدل شده میان کاربران را بر روی گوشی‌ها رمزنگاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی وب سایت PCmag، مدیر اجرایی شرکت Pundi Xphone Xکه طراحی و ساخت این گوشی هوشمند مجهز به فناوری بلاک‌چین را انجام داده است، خاطرنشان کرده که گوشی هوشمند مذکور در حالت عادی همانند یک گوشی اندرویدی معمولی بوده و تمامی عملکردهای معمول آن را انجام می‌دهد اما کاربران در صورت تمایل قادر خواهند بود آن را به حالت بلاک چین تجهیز و سوئیچ کنند تا سیستم رمزنگاری آن فعالسازی شده و به صورت نرم افزاری مکالمات و تماس های صوتی و پیام های ارسال و دریافت شده را تحت پوشش خود قرار دهند.

بلاک‌چین یکی از فناوری‌های نوینی است که این روزها از  استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شده است که در صنایع و حوزه های مختلف کاربردهای فراوان و متعددی داشته و توسط شرکت‌های مختلف نیز مورداستفاده و بهره‌گیری قرار گرفته است. به عقیده کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، این گوشی هوشمند قادر خواهد بود امنیت مکالمات و پیام‌های کاربران را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و به محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی آنها کمک بسزایی کند.

این گوشی هوشمند جدید که تنها در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ لاس وگاس رونمایی شده است، هنوز در حد یک طرح مفهومی و مدل آزمایشی است که می تواند در صورت دریافت تاییدیه از سوی شرکت های بزرگ تولیدکننده موبایل، تبدیل به یکی از گوشی های هوشمند پرچمدار با قابلیت های امنیتی متعددی شود که به تبع آن، از استقبال بی‌نظیری نیز از سوی کاربران جهانی برخوردار خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بلاک چین امنیت گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توالت هوشمند ۱٫۵ میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد(+عکس)

توالت تولید محدود و هوشمند Formation 02 شرکت Kohler در هفته‌ی طراحی میلان به‌نمایش درآمد. این توالت هوشمند نمونه‌ای بارز از تلفیق هنر و فناوری است.

به گزارش زومیت، این توالت را ساموئل راس و استودیو SR_A طراحی کرده است و در نوع خود بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

Kohler

توالت Formation 02 با قیمت ۲۵,۰۰۰ دلار فروخته می‌شود و به‌عنوان اثر هنری محدود و منحصر‌به‌فرد عرضه شده است. این محصول با قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند شست‌و‌شو هوشمند و قابل تنظیم، چراغ شب، صندلی گرم‌شونده و باز و بسته شدن خودکار در، تجربه‌ای راحت و بهداشتی را برای کاربران فراهم می‌آورد.

به‌گفته‌ی شرکت Kohler، این توالت هوشمند نه‌تنها ازنظر ظاهری، بلکه ازنظر کاربردی نیز یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود. Kohler به‌دنبال ایجاد تغییراتی بنیادین در صنعت طراحی و فناوری و ایجاد تأثیرات ماندگار بر جامعه است.

توالت Formation 02 نمادی از بیان رادیکال و نوآوری جسورانه و اثر هنری است که در توسعه‌ی زبان طراحی جدید برای راهکارهای بهداشتی به‌کار می‌رود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توالت هوشمند ۱٫۵ میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد(+عکس)
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد