Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@03:00:51 GMT

انتقاد به صدور پروانه برای املاک قولنامه ای در کرج

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۴۹۰۹

انتقاد به صدور پروانه برای املاک قولنامه ای در کرج

به گزارش خبرنگار مهر، روز یکشنبه در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر کرج، عباس زارع ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: در این زمینه لازم است آذین بندی ها در سطح شهر به صورت محتوایی و متفاوت با سال های قبل انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر کرج بیان کرد: از روابط عمومی شورا و سازمان سیما، منظر و فضای سلز شهرداری کرج انتظار می رود اقدامات شایسته ای در این زمینه داشته باشند، تحقق این موضوع مور نظر مقامات استان نیز است.

وی با تاکید بر اهمیت تاثیرگذاری برنامه های دهه فجر توضیح داد: در این راستا برای اجرای برنامه هایی متفاوت، ضروری است برنامه ریزی ها از هم اکنون انجام شود.

زارع در بخشی دیگر از سخنان خود در قالب یک تذکر به طولانی شدن روند بازدید جهت صدور پروانه، مفاصاحساب و دیگر موارد اشاره کرد و گفت: تعداد بازدیدهایی که به این منظور انجام می شود زیاد است.

وی با بیان اینکه این روش علاوه بر طولانی شدن پروسه صدور پروانه، فساد به همراه دارد، افزود: فرآیند بازدید ها باید اصلاح شود و به سمت و سوی بازدیدهای یکپارچه گام برداریم.

رئیس شورای شهر کرج با تشریح مزیت های این رویکرد، گفت: با انجام بازدیدهای یکپارچه در واقع به چابک سازی سازمان، کاهش فساد و همچنین کاهش زمان کمک کرده ایم، از طرفی شاهد تسهیل در شفافیت امور نیز خواهیم بود.

مهدی حاجی قاسمی هم با اشاره به برگزاری کمیته پیشگیری از تخلفات ساختمانی طی روز گذشته اظهار کرد: دستگاه های قضا بر تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید دارند و شهرداری باید به ریشه یابی این موضوع بپردازد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در ادامه بر اینکه شهرداری باید رویکردی برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی داشته باشد تاکید کرد.

وی در ادامه بیان کرد: صدور پروانه برای املاک قولنامه ای باید متوقف شود، زیرا شاید این مهم راهکاری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز باشد.

حاجی قاسمی اشاره کرد: املاک قولنامه ای با امنیت شهروندان در ارتباط است؛ چون نظارت مهندسین ناظر را ندارد.

وی با بیان اینکه صیانت از جان شهروندان بخشی از مسئولیت نمایندگان آنها در شورای شهر است، گفت: به شهرداری پیشنهاد می شود که لایحه ای مبنی بر متوقف شدن صدور پروانه برای املاک قولنامه ای به شورا ارسال کند تا بتوانیم امنیت شهروندان در سطح شهر را ارتقا دهیم.

در ادامه جلسه طرحی که به امضای ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر کرج رسیده بود و در متن آن اعضا به منظور تسریع در وصول چک های برگشتی خواستار تسریع در وصول مطالبات شهرداری شدند که این طرح با اکثریت آرا مصوب و شهرداری مکلف به اجرای آن شد.

در متن این درخواست آمده است؛ پیرو تذکرات متعدد اعضای شورای پنجم از ابتدا تا کنون و گزارش حسابرس سال ۹۶ بودجه شهرداری مبنی بر وجود ۳۰۰ میلیارد تومان چک برگشتی از سال های قبل در شهرداری که عدم پیگیری و وصول آنها موجب خسارت مالی به شهرداری می شود، ضروری است شهرداری حداکثر تا پایان شهریور سال ۹۸ با همکاری دستگاه های نظارتی و قضایی استان نسبت به وصول چک های مذکور با اولویت پرسنل شهرداری اقدام کند و ماهانه گزارش عملکرد پیگیری و وصول چک ها را به صورت کتبی به شورای شهر گزارش دهد.

در این خصوص منصور وحیدی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق در روز گذشته بیان کرد: متاسفانه گزارش حسابرس شهرداری در خصوص وضعیت چک های برگشتی بسیار ناراحت کننده بود.

نائب رئیس شورای شهر کرج در ادامه گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که بخشی از این اتفاق به علت ملاحظاتی است که مدیران شهرداری نسبت به بدهکاران دارند در حالی که مدیران باید دفاع از حقوق مردم را در اولویت کار خود قرار دهند.

کد خبر 4518342

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان کرج شورای شهر کرج عباس زارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی هاشمی، صبح سه شنبه در نشست تبیین چشم‌انداز و برنامه عملیاتی ثبت اسناد کرمان در سال جاری گفت: صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک تقاضامحور است و رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و ترغیب مالکین اراضی و املاک به اخذ سند نقش مهمی دارند.

وی افزود: یکی از موانع پیشبرد حدنگاری به ویژه در حوزه اراضی کشاورزی، ابهامات و گره‌های ذهنی مالکین در خصوص احتمال قطع یارانه یا اخذ مالیات در صورت اخذ سند است و باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، این اطمینان خاطر ایجاد شود که سنددار شدن اراضی کشاورزی نه تنها موجب متضرر شدن افراد نمی‌شود بلکه مزایایی از قبیل امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی را فراهم می‌کند و افزایش ارزش اقتصادی املاک را در پی دارد.

عضو شورای قضائی استان کرمان افزود: تا پیش از این حدنصاب‌های قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی مصوب ۱۳۸۵ که صدور اسناد مالکیت را منوط به دارا بودن مساحت خاصی اعلام کرده بود که مانع عظیمی بر سر راه حدنگاری کشاورزی بود، لذا مصوبات قرارگاه ملی حدنگاری و شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان با استناد متقن به اسناد بالادستی از جمله قانون جامع حد نگار مصوب سال ۱۳۹۳، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه، سند تحول قضائی و تأکیدات رؤسای قوه قضائیه و مجریه بر حدنگاری، موجب شده تا امکان صدور اسناد مالکیت حد نگار اراضی کشاورزی تسهیل شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان افزود: واحدهای ثبتی باید در اجرای حدنگاری و صدور اسناد مالکیت از استعلامات زائد اجتناب کنند و صرفاً به موارد مطرح در قوانین اکتفا شود و رعایت این موضوع در بازرسی از ادارات مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه به منظور تسریع در فرآیند صدور اسناد کشاورزی، برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی قرارداد تهیه نقشه و مستندسازی با شرکت‌های مشاور منعقد شده است، افزود: پرونده‌های تشکیل شده توسط شرکت‌ها در سامانه سحاک بارگذاری و با توجه به اتصال سامانه مزبور به سامانه قانون تعیین تکلیف سازمان ثبت، روند رسیدگی سرعت بیشتری پیدا خواهد نمود.

هاشمی، ادامه داد: اولویت کاری ما در سال جاری، حدنگاری اراضی کشاورزی است و برای تحقق این هدف‌گذاری باید علاوه بر استمرار کار شبانه‌روزی از ظرفیت تمامی دستگاه‌های متولی حوزه زمین استفاده کنیم.

کد خبر 6079859

دیگر خبرها

  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۵ فیلم‌نامه
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند
  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت