Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - فرمانده انتظامی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح امنیتی«شهید جام دوست» به مدت یک هفته در زاهدان که منجر به دستگیری شمار زیادی از سارقان و ناامن کنندگان جامعه شد، امنیت و آرامش را در سطح این شهر ارتقا داد.

سرهنگ علی عارف نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح امنیتی شهید جام دوست از 22 تا 28 دی ماه در زاهدان اجرا شد اظهار داشت: این طرح به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت و آرامش در بین شهروندان توسط تمامی عوامل انتظامی و نیروهای تخصصی با موفقیت اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: براساس بررسی های انجام شده بازخورد و خروجی طرح امنیتی شهید جام دوست در زاهدان کاملا قابل قبول و به تمامی اهداف از قبل تعیین شده رسیده است.
فرمانده انتظامی زاهدان گفت: با اجرای این طرح شاهد آرامش نسبی خوبی در سطح این شهرستان به لحاظ امنیتی هستیم.

** دستاوردهای طرح شهید جام دوست
سرهنگ عارف نژاد اظهار داشت: کشف 17 قبضه سلاح غیر مجاز و کنترل ارازل و اوباش در سطح این شهر با حمایت های دستگاه قضایی و شورای تامین از جمله دستاوردهای این طرح است.
وی ادامه داد: ارازل و اوباش از این سلاح ها برای درگیری های مسلحانه و تیراندازی هایی که ریشه در اختلافات قومی و طایفه ای داشت استفاده می کردند.
فرمانده انتظامی زاهدان بیان کرد: افراد دستگیره شده در ارتباسط با این سلاح ها به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: کشف 100 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه در یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران انتظامی و دستگیری عوامل آن از دیگر موفقیت های طرح شهید جام دوست در زاهدان است.

**دستگیری سارقان حرفه ای در زاهدان
فرمانده انتظامی زاهدان خاطر نشان کرد: مبارزه با سرقت های خرد از جمله اهداف طرح امنیتی شهید جام دوست بود که در این رابطه 95 نفر سارق دستگیر و پس از تشکیل پرونده قضایی روانه زندان شدند.
وی افزود: اقدامات نیروی انتظامی زاهدان در زمینه مبارزه با سرقت سبب شد تا شاهد کاهش چشمگیر سرقت های خشن و سرقت به عنف در این شهر باشیم.
سرهنگ عارف نژاد اظهار داشت: 2 سارق حرفه ای نیز در این خصوص دستگیر و روانه زندان شدند.
وی بیان کرد: در طرح امنیتی شهید جام دوست جمع آوری معتادان، پاتوق های این افراد و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار نیروی انتظامی زاهدان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی زاهدان گفت: 51 نفر از خرده فروشان مواد مخدر از سطح این شهرستان دستگیر و پس از تشکیل پرونده قضایی روانه زندان شدند.
وی ادامه داد: همچنین 367 نفر از معتادان متجاهر از سطح شهرستان زاهدان جمع آوری و تحویل مقامات مربوطه برای ترک اعتیاد شدند.
سرهنگ عارف نژاد تصریح کرد: حدود 300 نفر از اتباع بیگانه که فرصت های شغلی را در زاهدان از شهروندان گرفته بودند پس از دستگیری از کشور طرد شدند.
وی بیان کرد: کشف حدود 128 هزار لیتر موادسوختی قاچاق و دستگیری عوامل آنها از دیگر موفقیت های طرح امنیتی شهید جام دوست در زاهدان است.

***کشف یک میلیارد تومان لاستیک قاچاق در زاهدان
فرمانده انتظامی زاهدان با اشاره به کشفیات کالای قاچاق در این طرح گفت: یک محموله قاچاق لاستیک به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان در جریان اجرای این طرح امنیتی در زاهدان کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این عملیات اقدامات بسیار خوبی از سوی نیروی انتظامی در زمینه کشف تلفن های همراه مسروقه و دستگیری سارقان حرفه ای موبایل انجام شد.
سرهنگ عارف نژاد تصریح کرد: در این بین سرنخ هایی از سارقان دیگر شهرستانهای سیستان و بلوچستان به دست آمد که تمامی این افراد نیز دستگیر شدند.
وی با اشاره به دستگیری سارق حرفه ای کابل های برق فشار قوی در زاهدان گفت: این فرد پس از اقدامات اطلاعاتی به همراه 2 نفر از همدستانش در حین انجام سرقت کابل فشار قوی برق ساعت چهار بامداد دستگیر شد.
فرمانده انتظامی زاهدان ادامه داد: اقدامات قضایی در رابطه با این افراد در حال انجام است.
وی بیان کرد: همچنین در مدت اجرای این طرح تعداد زیادی لوازم منزل، لوازم و تجهیزات داخل خودروها از جمله ضبط صوت و باطری خودرو از سارقان کشف و ضبط شد.

**توجه به هشدارهای پلیس سبب کاهش جرائم در جامعه می شود
سرهنگ عارف نژاد اظهار داشت: پلیس در بخش بازدارندگی هر چه در توان دارد انجام می دهد اما باید به این نکته اساسی توجه داشته باشیم که اگر بخواهیم از سرقت جلوگیری و جامعه ای امن داشته باشیم باید به هشدارهای پلیس توجه اساسی شود.
وی ادامه داد: اقدامات بازدارندگی پلیس به تنهایی در کاهش جرائم در جامعه امکان پذیر نخواهد بود و قطعا نیاز مبرم داریم که مردم هم در کنار پلیس باشند.
فرمانده انتظامی زاهدان از عموم شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس، ماموران انتظامی را در حفظ امنیت و آرامش جامعه و جلوگیری از سرقت منازل و خودروهای شخصی یاری دهند.

**لزوم یاداشت سریال وسایل منزل توسط شهروندان
فرمانده انتظامی زاهدان گفت: بخشی از کشفیات را قادر نیستیم به صاحبان آنها بازگردانیم زیرا قابل شناسایی نیستند بنابراین ثبت سریال وسایل منزل توسط شهروندان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: انبوهی از وسایل سرقتی به دلیل ثبت نشدن شماره سریال آنها توسط شهروندان در مقر پلیس دپو شده است.
سرهنگ عارف نژاد گفت: حتی در بسیاری از موارد مالباختگان قادر به شناسایی اموال خودشان نیستند.
به گزارش ایرنا طرح امنیتی شهید جام دوست بدنبال اقدام ناجوانمردانه 2 فرد مسلح ناشناس در به شهادت رساندن سرگرد غلامحسین جام دوست از ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی زاهدان به اجرا درآمد.
3213**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي فرمانده انتظامي زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق

آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی هر چه زود‌تر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • حضور اتباع و مهاجرین در قم کنترل و ساماندهی شود
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • سپاه ضامن امنیت و آرامش کشور است
  • سپاه صادق