Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشان - ایرنا - طرح استفاده از خاک های آلوده به مواد نفتی در فرایند تولید سیمان برای نخستین بار در کشور روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در کارخانه سیمان اردستان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه پیام نور استان در این زمینه گفت: طرح استفاده از خاک های آلوده به مواد نفتی در فرایند تولید سیمان از جمله طرح های علمی موفقی بود که با همکاری دانشگاه و صنعت و دریافت مجوز اداره صنعت، معدن و تجارت و حفاظت از محیط زیست به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی یوسفی با تبریک این موفقیت افزود: این خاک های آلوده به دلیل وجود فلزات سنگین مشکلات زیست محیطی داشتند که با کاری دانش بنیان و استفاده از آنها در تولید سیمان این مشکل برطرف خواهد شد.
وی بهره وری اقتصادی، استفاده از فناوری سبز و کمک به حفظ محیط زیست را از جمله مزیت های این طرح برشمرد و بیان کرد: طرحی مشابه پیش تر در اروپا به اجرا درمی آمد که در ایران بومی سازی شده و خاک های آلوده پالایشگاه اصفهان از این پس مورد استفاده کارخانه سیمان اردستان قرار خواهد گرفت.
رییس دانشگاه پیام نور اردستان با اشاره به 320 عضو هیات علمی این دانشگاه بیان کرد: تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت این استادان و دانشجوها وارد کارهای دانش بنیان شده و از توان علمی آنها در جهت پیشرفت کشور به ویژه در بخش صنعت استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: فرصت های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی با وزارت نفت در قالب امضای توافق نامه ای فراهم شده که این الگو برای بخش صنعت نیز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می شود.
مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان نیز به ایجاد اشتغال پایدار با اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: حفظ محیط زیست به عنوان اصلی ترین مزیت این طرح با هزینه پنج میلیارد ریال از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و در این راستا با برنامه ریزی نسبت به کاهش مصرف آب و استفاده از پساب ها در آبیاری فضای سبز نیز اقدام شده است.
احمدرضا عمرانی فرد با اشاره به مصرف سوخت فسیلی کمتر با بهره گیری از فناوری های جدید افزود: طرح پژوهشی نیز با همکاری دانشگاه آزاد به ارزش سه میلیارد ریال برای استفاده از گاز کربن مونواکسید داریم.
وی عنوان کرد: تولید برق از هوای گرم کارخانه نیز پیگیری می شود که موافقت اصولی آن گرفته شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز در ادامه به وجود 20 صنعت سبز در این استان از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی زواره و کارخانه سیمان اردستان اشاره کرد و گفت: تعامل دانشگاه، صنعت و محیط ریست در زمینه استفاده از پسماندهای 40 ساله پالایشگاه اصفهان رویدادی مبارک است که امیدواریم تداوم داشته باشد.
سید رحمان دانیالی افزود: محیط زیست آماده همکاری و استفاده از توان متخصصان دانشگاه پیام نور در طرح های گوناگون و همچنین سایر دانشگاه های استان است.
فرماندار اردستان نیز حفظ محیط زیست را دغدغه ای ملی و منطقه ای دانست و بیان کرد: اجرای طرح در راستای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان، بخشی از مشکلات زیست محیطی را برطرف می کند.
حمیدرضا تاملی تصریح کرد: اردستان در حوزه معدن، گردشگری و صنعت جای کار دارد و پیشنهاد می شود که دانشگاه پیام نور با استفاده از ظرفیت مرکز نوآوری، یک مرکز صنایع خلاق را راه اندازی کند و به سوی توسعه شهرستان گام بردارد.
به گزارش ایرنا، کارخانه سیمان اردستان در سال 86 به بهره برداری رسیده و ظرفیت تولید کنونی آن روزانه سه هزار و 500 تن محصول می باشد.
اردستان با برخورداری از افزون بر 40 واحد صنعتی فعال با ظرفیت اشتغال یک هزار و 500 نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد توليد سيمان اردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان فداکاری در ایستگاه مترو دانشگاه امام علی (ع) رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد نقیب، در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، از برگزاری آئین رونمایی از یادمان نشان فداکاری اهدایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به دانشگاه افسری امام علی علیه السلام با حضور مسؤولان لشکری و کشوری، سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ تهران، مهدی صیاد شیرازی فرزند شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و جمعی از مدیران شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه و در ایستگاه مترو دانشگاه امام علی (ع) خبر داد.

وی گفت: به پاس زنده نگهداشتن مقام شامخ شهدا یادمان «نشان فداکاری اهدایی مقام معظم رهبری به دانشگاه امام علی علیه السلام» توسط شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه با مشارکت فرهنگسرای مترو و مسئولان دانشگاه افسری امام علی علیه السلام، در ایستگاه مترو امام علی (ع) طراحی و نصب شده است.

نقیب افزود: نشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی علیه السلام اهدایی مقام معظم رهبری به پاس رشادت‌های شهدا و نقش بی بدیل ۱۱۸۴ شهید دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) در دوران انقلاب، دفاع مقدس و صیانت از مرزهای اعتقادی و حریم اهل بیت (ع) به این دانشگاه در سال ۱۳۹۹ است.

آئین رونمایی از نشان فداکاری با اجرای ویژه «یگان موزیک دانشگاه»، «پخش نماهنگ از اقدامات و مراحل اجرای یادمان، سخنرانی فرمانده دانشگاه و تقدیر از عوامل و دست‌اندرکاران، روز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در ایستگاه دانشگاه امام علی علیه السلام برگزار شد.

کد خبر 6080188

دیگر خبرها

  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • نشان فداکاری در ایستگاه مترو دانشگاه امام علی (ع) رونمایی شد
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود
  • بازیافت آجر و مواد نسوز در صنعت فولاد
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج