Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع سختی و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانان در این جلسه رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان حسین شریعتمداری در حاشیه یکصدو چهل و نهمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی اظهار داشت: در گروه الف. مشاغل سخت که با بررسی مسائل آلایندگی هستند که می‌توانند در دسته شغل‌های سخت و زیان‌آور قرار بگیرند و در گروه مشاغلی که به ذات دارای سختی و زیان هستند قرار دارند که کلیه مشاغل عملیات آتش نشانی در سراسر کشور که تابع قانون کار هستند با مصوب شورای عالی حفاظت فنی مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور شدند که لیست مشاغل سخت به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به سازمان تامین اجتماعی نیز ابلاغ می‌کنیم علاوه بر آن سایر مشاغل دیگری نیز مطرح شدند که در جغرافیای کشور ممکن است در زمره مشاغل سخت قرار بگیرند. این مشاغل را به کمیته‌های محلی استانی سپردیم که با توجه به شرایط خاص استان درباره این مشاغل تصمیم گیری کنند. این موضوعی که از سال ۸۰ با تصویب در مجلس شورای اسلامی و بعد از آن با یک استبصاریه که با ابلاغ ریالست محترم جمهوری به وزارت تعاون محول شده بود امروز در این جلسه به تصویب اعضای شورا رسید و ابلاغ شد.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه مصوبات به محض ابلاغ اجرایی می‌شود افزود: بصورت طبیعی کارفرمایان برای پرداخت ۴ درصد باید مقدمات آن را فراهم کنند.

وی در ادامه درباره بسته‌های حمایتی نیز گفت: براساس آن چیزی که مصوبات قانونی اعلام شده است و منابع دریافتی از سازمان برنامه و بودجه کلیه گروه‌های مختلفی که مشمول دریافت سبد حمایتی بودند و یا احیانا کمک هزینه جبرانی بودند در حوزه معیشتی از مزایای مربوط به نوبت اول برخوردار شدند ۱۴۵ میلیارد آخرین مبلغی بود که سازمان برنامه و بودجه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داد که کلیه افرادی که لیست بیمه آن‌ها به سازمان تامین اجتماعی آمده است و در جا‌های دیگری مثل بخش خصوصی مشغول خدمت هستند، ولی درآمد متوسط ماهیانه آن‌ها حدود زیر ۳ میلیون تومان است که حدود ۵/۶ میلیون نفر می‌شوند از این بسته حمایتی دریافت می‌کنند.
وی در ادامه گفت: قریب به ۱۴ میلیون نفر بسته حمایتی دریافت کردند که حدود نیمی از خانواده‌های کشور را دربر می‌گیرد. احیانا افرادی هستند که خود را مشمول این طرح می‌دانند، اما دریافت نمی‌کنند که می‌توانند از طریق مراجع حمایتی اعلام کنند که اگر خواستند تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی قرار بگیرند مثل افراید که در نوبت این سازمان‌ها بودند از این مزایا استفاده کنند.

وزیر تعاون گفت: دستور آقای رئیس جمهور این بوده است که در مورد نوبت دوم سازمان‌های حمایتی سازمان برنامه‌های خود را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسین شریعتمداری وزیر تعاون بسته حمایتی مشاغل زیان آور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد

 

 

 

 

 همایش دهیاران، پیرامون مشارکت روستائیان در تولید با حضور فرماندار و بخشدار بخش مرکزی زرند در سالن اجتماعات فرمانداری زرند برگزار شد. 

 سید رضا حسینی نژاد، فرماندار زرند با بیان اینکه دهیاران نماینده عالی دولت در روستا‌ها هستند، گفت: اطلاع رسانی از اقدامات صورت گرفته در روستا‌ها باید به سمع و نظر مردم رسانده شود و مردم باید تفاوت کار و تلاش جهادی و فعالیت‌های روزمره را بدانند و دهیاران باید پاسخگوی کلیه مطالبات مردم باشند.

 وی همچنین از برگزاری نشست‌های بررسی مسائل و مشکلات روستا‌ها به صورت ماهانه با حضور مدیران مرتبط استانی خبر داد و از دهیاران خواست در امورات فنی پروژه‌های روستایی سازوکار لازم را برای تسریع در پروژه‌های عمرانی به انجام رسانند.

طاهری، بخشدار بخش مرکزی زرند نیز با تشریح برنامه‌های پیش رو و دستور فرماندار مبنی بر استفاده عملیاتی از نامگذاری و شعار سال در حوزه جهش تولید و مشارکت مردم از دهیاران خواست ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های روستایی در حوزه تولیدات روستایی را در دستور کار خود قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شمار شهدای جنگ غزه به 32 هزار و 552 شهید رسید
  • بهشت زهرا پذیرای شهروندان در شب‌های قدر
  • زنده گیری مار یک و نیم متری در دزفول
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • غرق شدن ۱۲ فلسطینی حین دریافت بسته‌های کمک ارسالی از آسمان
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • ۶ نفر در آبگیر فصلی روستای کلستان شیراز غرق شدند
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود
  • توزیع هزار ۵۰۰ سبد غذایی بین نیازمندان خمینی شهر
  • شناسایی ۵ هزار هنرمند واجد شرایط دریافت طرح‌های حمایتی مسکن