Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به بررسی فواید سرکه، سنجد و سیب برای بدن پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: سنجد داروی ضد اسهال و خونریزی است، برای سینه مفید است و سموم معده و روده ها را زایل میکند و سر درد را تسکین می دهد.

علی بن موسی الرضا(ع) می فرمایند: سیب برای جلوگیری از  دیوانگی که به واسطه بعضی بیماری ها به وجود می آید و غلبه بلغم بر بدن انسان بسیار سودمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام رضا (ع) می فرمایند: چیزی بهتر و مفید تر از سیب برای معالجه نیافتم.

بیشتر بخوانید: درمان ترک خوردگی لب‌ها و پیشگیری از جوش زدن بدن

محمد بن علی همدانی می گوید: در خراسان مردی نزد امام رضا (ع) بود، سفره ای برای حضرت پهن کردند که در آن سرکه و نمک بود، امام رضا (ع) غذا را با سرکه آغاز کردند، آن مرد گفت: فدایت شوم! به ما دستور داده اند با نمک آغاز کنیم.

حضرت فرمود: سرکه، همانند نمک است و سرکه ذهن را قوی و عقل را بیشتر می کند و هر کس می خواهد گوش ها و زبانش فرو نیفتد، پس از خوردن شیرینی سرکه را غرغره کند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسهال امام رضا ع بیماری زوال عقل سرکه سنجد طب الرضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج بستنی

آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

به گزارش ایسنا، مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت‌ها در طی چند روز مصرف می‌شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت‌های خون به سرعت رشد می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می‌یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می‌توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می‌شود که ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان‌ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

دیگر خبرها

  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • خواص آب هویج بستنی
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟
  • گرمازدگی چیست و چرا منجر به اسهال می شود؟