Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@16:07:39 GMT

تولید پراید متوقف شد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۵۴۷۹


 وزیر صمت گفت: اگر می‌گویند پراید را با 10 میلیون تومان ضرر می‌دهیم خب تولید نکنند سراغ یک محصول دیگر بروند و آن را جایگزین کنند ما در کشور به لحاظ مدیریت هم در بحران هستیم.

به گزارش صدای ایران از ایلنا، وزیر صنعت در اجلاس ماهیانه اتاق بازرگانی ایران پس از شنیدن نقطه نظرات برخی از اعضای اتاق گفت: از زمانی که من در این سه ماه مسئولیت را بر عهده گرفتم فضای وزارتخانه را به سمتی بردم که امروز همه زیرمجموعه‌های این وزارتخانه می‌دانند که باید کار ارباب رجوع تسهیل شود من نیز از شما انتظار دارم که فقط مشکلات را بیان نکنید بلکه پیشنهاد و راه حل هم ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضا رحمانی ادامه داد: وظیفه من دفاع از سیاست‌های دولت است من وزیر صمت هستم و فرد دیگری رئیس بانک مرکزی و فرد دیگر وزیر اقتصاد. آنها نیز مسئولیت‌های خودشان را دارند کار من ایجاب می‌کند که از فعالین حوزه دفاع کنم اما باید دغدغه‌های بخش‌های دیگر نیز در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین وظیفه وزارت صمت حفظ اشتغال موجود است گفت: در شرایط جدید اصلی‌ترین استراتژی ما حفظ میزان تولید است که به تبع آن تعداد اشتغال امروز نیز حفظ شود ما نباید بگذاریم واحد تولیدی به دلیل کمبود مواد ا ولیه و یا مشکلات ارزی تعطیل شود در هفته من و معاونانم چندین جلسه با بانک مرکزی و وزارت جهاد جهت حفظ وضعیت موجود جلسه داریم. در جلسه چند وقت پیش با وزارت جهاد با اینکه آ‌قایان بر روی قیمت مرغ 8500 تومانی تاکید داشتند من موافق افزایش آن به 10 هزار و 500 تومان بودم در مقابل نیز مرغداران تضمین دادند که به ثبات این قیمت کمک کنند و مشکلی به لحاظ کمبود در بازار نباشد.

وزیر صمت ادامه داد: واحدی که می‌تواند تولید کند و بفروشد اگر مشکل نقدینگی دارد باید تامین شود آقای رئیس جمهور نیز از این استراتژی حمایت کرده ضمن آنکه در بودجه سال آینده در ردیف 18 و وظایف جدیدی که برای نظام بانکی تعریف شده این منابع تامین خواهد شد. ما در تبصره 18 با مشورت اتاق بازسازی و نوسازی و اتمام واحدهای نیمه تمام را بر مبنای شرایطی در اولویت قرار دادیم.

وی در خصوص وضعیت خودرو گفت: زمانی که من به وزارتخانه آمدم خودروسازان تعهد 200 هزار دستگاهی داشتند و تولید آنها به حداقل رسیده بود اکنون با کمک قطعه‌سازان در حال حل این مشکل هستیم. ما باید به مردم اطمینان دهیم که تولید به شرایط قبلی برگشته و به خودروسازها نیز اعلام کردم باید 80 درصد تولید خود را به تعهدات اختصاص دهند اگر می‌گویند پراید را با 10 میلیون تومان ضرر می‌دهیم خب تولید نکنند سراغ یک محصول دیگر بروند و آن را جایگزین کنند ما در کشور به لحاظ مدیریت هم در بحران هستیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پراید ضرر تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران گیر کرد!

اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه در مسیر ایران متوقف شد.   به گزارش ایلنا، روز گذشته اولین قطار ترانزیتی حاوی بار 1100 متریک تن سنگ معدنی از افغانستان به مقصد ترکیه وارد ایستگاه راه‌آهن روزنک در ایران شد و این اولن محموله تالک افغانستان بود که از مسیر ایران راهی ترکیه می‌شد اما طبق شنیده‌ها در ایران متوقف ماند و اجازه عبور به آن داده نشد.   در حالی که وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن بر ترانزیت ریلی کشور تاکید دارند و «میعاد صالحی» ،مدیرعامل شرکت راه‌آهن، مدعی است که افزایش ترانزیت ریلی در صدر اولویت برنامه‌ها قرار دارد اما گفته می‌شود به دلایلی نامعلوم اولین قطار ترانزیتی و اولین عبور رسمی از راه‌آهن خواف- هرات در ایستگاه روزنک متوقف شد و ایران برای ادامه حرکت به این قطار لوکوموتیو نداده است.      یک منبع آگاه در این باره به ایلنا گفت: موضوع در دست پیگیری است اما احتمالا دلیل عدم اجازه عبور به این قطار مسائل مالی باشد.   این موضوع به پیمانکار کنسرسیوم تشکیل شده برمی‌گردد، این کنسرسیوم اقدامات هندلینگ را انجام می‌دهد و این کنسرسیوم بابت عبور قطار باید هزینه‌ای را به جمهوری اسلامی ایران پرداخت می‌کردند و گویا این توافق صورت نگرفته است و احتمالا به این دلیل ایران به این قطار لوکوموتیو نداده‌است.                کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در محور روستایی آلبلاغ بوکان
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • سریال سرزمین مادری متوقف شد
  • نجات راننده مصدوم محبوس از درون پراید
  • امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند
  • پنج سرنشین خودروی پراید پس از سقوط به زیر پل نجات یافتند
  • نجات سرنشینان پراید پس از سقوط به دره در جاده یاسوج
  • اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران گیر کرد!
  • سقوط یک پراید به رودخانه در جاده چالوس/ عکس