Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پایان جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران تمامی ماده‌های برنامه پنج ساله سوم شهر تهران را بررسی و به تصویب رساندند تا به این ترتیب برنامه توسعه شهرداری تهران و چشم انداز پنج ساله آن مشخص شود.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران اعضای این شورا فصل پنجم برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران را که به مدیریت راهبردی و پایش برنامه اختصاص داشت مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مواد این فصل شهرداری موظف است با توجه به اهمیت افزایش سطح مداخله موثر و هماهنگ کلیه دستگاه‌های اجرایی و تخصصی در حوزه مدیریت شهری طی پنج ماه نخست برنامه کلیه قوانین و مقررات مرتبط با سطح وظایف درج شده در این مصوبه را مورد بررسی کامل قرار داده و در صورتیکه به مقررات خاصی نیاز باشد لایحه‌ای تهیه و جهت تصویب به شورا ارائه کند.

در جریان بررسی ماده ۹۷ برنامه توسعه زهرا نژاد بهرام پیشنهاد کرد: این ماده حذف شود زیرا جزو بدیهیات است و نباید در برنامه مواردی اینچنین آورده شود.

بهاره آروین دیگر عضو شورا در دفاع از این ماده گفت: قید زمانی شش ماهه در ماده ۹۷ بسیار مهم است زیرا باعث می‌شود برنامه پنج ساله عملیاتی شود و اگر به طور مثال در سال دوم بپرسیم چرا برخی مواد اجرایی نشده دیگر در خصوص لایحه سخن به میان نمی‌آید که این ماده با دو اصلاح ویرایشی نهایتا به تصویب اعضای شورا رسید. در این ماده شهرداری موظف شده گزارش نظارتی سالانه برنامه شامل تحقق اهداف کمی و احکام برنامه را به همراه لوایح بودجه سنواتی به شورا ارائه کند.

ماده ۹۹ برنامه هم با یک تغییر مهم به تصویب رسید و شهرداری موظف شد جداول کمی شامل شاخص‌های کمی مواد برنامه و هدفگذاری‌ها را برای آنها در افق پنج ساله با پیش بینی منابع مالی و در قالب ارائه جداول منابع و مصارف حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تهیه و به تصویب شورا برساند. در متن ابتدایی این برنامه زمان شهریور ۹۸ اعلام شده بود که نژاد بهرام با مخالفت با این زمان گفت: قرار بود این جداول تا پایان سال به شورا ارائه شود و اگر هر چه زودتر این جداول به شورا ارائه نشود تحقق برنامه به تأخیر می‌افتد.

حسن رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: بودجه سال آینده برشی یک ساله از برنامه پنج ساله است و به نظر می‌آید باید زمان کافی برای تهیه این جداول به شهرداری تهران داده شود.

میرلوحی یکی دیگر از موافقان کاهش زمان شهرداری از شهریور به اردیبهشت گفت: برنامه بدون اهداف و منابع ناقص است و نباید چیزی را به تصویب برسانیم که بعدا پشیمان شویم.

وی پیشنهاد کرد: شهرداری سه سناریوی مالی برای اهداف و منابع تهیه کنند و آن را هر چه زودتر به شورا ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه پنج ساله شهرداری تهران باید ۹۳ لایحه و آئین‌نامه تدوین کنیم، گفت: بحث منابع مالی در این اوضاع قابل پیش بینی نیست. وضعیت مالی شهرداری منبعث از وضعیت مالی کشور است که چشم انداز روشنی ندارد. هفته آینده بودجه سال ۹۸ را ارائه می‌کنیم که برشی از همین برنامه است.

وی تاکید کرد: ۸۵ درصد بودجه سال آینده منطبق با برنامه سوم است و ۱۴۰ ردیف بودجه‌ای از بودجه ۹۷ که مشخصا بر اساس برنامه دوم بوده از بودجه سال ۹۸ حذف شده است.

معاون شهرداری تهران ادامه داد: با توافقات انجام شده زمان شهریور ۹۸ را مطرح کردیم و تلاش می‌کنیم هر چه زودتر این جداول را تایید کنیم اما اعضای شورای تکلیفی را بر عهده ما نگذارند که ما نتوانیم در همان زمان مقرر شده آن را اجرا کنیم. نهایتا این ماده با ۱۳ رای موافق به تصویب رسید و شهرداری تهران ملزم شد حداکثر تا پایان شهریور ۹۸ جداول کمی و منابع مالی را در قالب جداول منابع و مصارف به شورا ارائه کند.

انتهای پیام

خبرنگار:سید میثاق اختر/دبیر خبر: منیره کربلایی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنامه سوم توسعه شهرداری تهران شوراي شهر تهران شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران از ارائه خدمات سلامت این مجموعه در نمایشگاه سلامت شهرداری خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل امینی هرندی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: نمایشگاه سلامت محور شهرداری با شعار «حال خوب ساختنی است» با حضور ۸۰ غرفه در موضوعات جوانی جمعیت و خانواده، سالمندی، گروه‌های مختلف دارای معلولیت در قالب تشکل‌های مرتبط، شرکت‌های فعال در حوزه سلامت و نیز گروه‌های جهادی و خیران از عصر روز شنبه، یکم اردیبهشت‌ماه در بوستان لاله در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ۸ خدمت سلامت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران توسط کلنیک‌های «دندان‌پزشکی»، «آسم و آلرژی»، «درمان در منزل» (دم)، «زخم و لیزر» و «ارتقا سلامت» این مجموعه در نمایشگاه سلامت محور شهرداری ارائه می‌شود. این نمایشگاه تا روز جمعه، ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی افزود: خدمات سلامت توسط مجموعه درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران (یارا) ارائه می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران، امینی ادامه داد: همچنین گروه پژوهشی «سبک زندگی» سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران درخصوص پایش سلامت، اقدام به طراحی یک پرسش‌نامه الکترونیکی کرده و از شهروندان تهرانی خواسته است به منظور پایش وضعیت سلامت به سوال‌ها پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • حسابرسی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در شورا
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری تهران هستیم
  • ضرورت طراحی و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری تبریز
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا