Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،مردانه رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرودشت گفت: در این همایش یک روزه زوایای فرهنگی و تمدن ایران و چین بررسی شد.

وی افزود: نشست علمی تاریخی ایران و چین و بررسی تمدن‌های کهن از محور‌های این همایش بود که در آن برخی فعالان فرهنگی، هنری، اقتصادی و گردشگری چین حضور داشتند که از مجتمع‌های بوم گردی ومجموعه تخت جمشید بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، به طور میانگین روزانه ۳۰۰ گردشگر خارجی از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید می‌کنند.
انتهای پیام/ت

برپایی همایش فرهنگ کهن ایران زمین در تخت جمشید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است

وزیر فرهنگ نوشت: سخن گفتن از ‎سبک زندگی ایرانی-اسلامی بدون پرداختن به رکن حیاتی و ستون اساسی آن، یعنی معماریِ تمدن‌پایه، راه به جایی نمی‌برد، از این رو ما پس از یک دوره مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه دائمی هنر ‎معماری را تأسیس کردیم تا وظایف ذاتی وزارت فرهنگ در این حوزه را احیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی هنر معماری نوشت:

«سخن گفتن از ‎#سبک_زندگی ایرانی-اسلامی بدون پرداختن به رکن حیاتی و ستون اساسی آن، یعنی معماریِ تمدن‌پایه، راه به جایی نمی‌برد، از این رو ما پس از یک دوره مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه دائمی هنر ‎#معماری را تأسیس کردیم تا وظایف ذاتی وزارت فرهنگ در این حوزه را احیا کنیم.

برنامه‌ریزی جهت تهیه طرح‌های «توسعه» هنر معماری، ساماندهی و ایجاد «بانک اطلاعات» در خصوص فعالیت‌های هنری معماران و «حمایت» از هنرمندان معمار و آثار آن‌ها در عرصه‌های ملی و بین‌المللی از جمله وظایفی است که به رئیس دبیرخانه هنر معماری محول شده است.»

به گزارش ایمنا، روز گذشته بود که اولین جلسه شورای معماری با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، محمد خراسانی‌زاده مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت‌فرهنگ، عاطفه خادمی مشاور وزیر فرهنگ، محمد مهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد و وزیر فرهنگ در این جلسه اعلام کرد: جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه خواهد شد و با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی که همکاران اصلی ما برای تعمیق این موضوع هستند کار را به پیش خواهیم برد.

کد خبر 746841

دیگر خبرها

  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند
  • برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ
  • برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در تبریز
  • لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس