Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهل و سومین مسابقه ریاضی دانشجویی کشور از ۱۱ تا ۱۵ شهریورماه سال ۹۸ در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار می‌شود.

دکتر سید منصور واعظ‌پور، رییس انجمن ریاضی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه معمولا بین ۴۰ تا ۵۰ تیم در این مسابقات حضور دارند، اظهار کرد:  نتایج هم به صورت تیمی و هم انفرادی اعلام می‌شود ولی نتایج تیمی اهمیت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه‌ها اغلب تیم‌های پنج‌نفره به مسابقات معرفی می‌کنند. نتایج دانشگاه‌هایی که کمتر از پنج نفر اعزام کنند، به صورت انفرادی اعلام می‌شود. اهدای مدال‌ها هم به صورت انفرادی خواهد بود. ثبت‌نام کم‌کم آغاز می‌شود و ما از الان به دانشگاه‌ها اعلام می‌کنیم که اسامی‌ تیم‌های خود را اعلام کنند.

واعظ‌پور افزود: معمولا سه تیم برتر مسابقه ریاضی دانشجویی به مسابقات المپیاد جهانی ریاضی اعزام می‌شوند. سال آینده چهل ‌و سومین سالی است که این مسابقات برگزار می‌شود و مسابقه‌ای است که در سطح بین‌المللی اعتبار دارد و افرادی چون مرحوم "مریم میرزاخانی" و "فریدون درخشانی" که برندگان مدال فیلدز جهانی هستند، از این مسابقات شناخته شدند. اغلب برگزیدگان این مسابقات اکنون از استادان دانشگاه‌های خارجی و داخلی هستند. فقط دانشجویان کارشناسی‌ای که در رشته‌های مرتبط با ریاضیات تحصیل می‌کنند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی ادامه‌ داد: از امسال قرار است بنیاد ملی نخبگان به مدال‌آورندگان این مسابقات امتیاز دهد. امتیازدهی به این صورت است که به مدال‌آوران طلا ۲۰۰ امتیاز، مدال‌آورندگان نقره ۱۰۰ امتیاز و برنز ۵۰ امتیاز تعلق می‌گیرد که بعدا برای استفاده از امتیازات بنیاد ملی نخبگان می‌توانند استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، چهل و دومین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور تیرماه امسال در بهشهر برگزار شد که تیم دانشگاه صنعتی شریف با کسب ۷۲۷ امتیاز رتبه اول را کسب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انجمن رياضي بنياد ملي نخبگان رياضيات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه درخشش بیرانوند در قطر/ ملی پوش تراب به مرحله شوت آف رسید

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور ۴۳۳ ورزشکار از ۸۳ کشور در دوحه قطر در حال برگزاری است که در سومین روز از این مسابقات در اهداف پروازی و پس از پایان دور مقدماتی تراپ و برگزاری ۵ راند طی سه روز، محمد بیرانوند با امتیاز ۱۲۱ راهی مرحله شوت آف شد.

در همین بخش محمد حسین پرورش‌نیا ۱۱۸ امتیاز و بابک یگانه ۱۰۷ امتیاز را ثبت کردند.

تیم ملی ایران با ۷ تیرانداز در این مسابقات حضور دارد. مرضیه پرورش‌نیا، شیوا فرح‌پور، بابک یگانه، محمد بیرانوند، محمدحسین پرورش‌نیا در تراپ و علی دوستی و امیرمحمد دادگر در بخش اسکیت نفرات اعزامی به قطر هستند.

کد خبر 6086605

دیگر خبرها

  • ادامه درخشش بیرانوند در قطر/ ملی پوش تراب به مرحله شوت آف رسید
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • چهار مسابقه را با ۴ مدیر اعزام شدم/ از دیدن علی دایی استرس گرفتم
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنوراه «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • پایان مسابقات این هفته با برگزاری دو مسابقه در اصفهان و گیلان
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد، موفق به کسب دومقام در مسابقات بین المللی روبوکاپ شد