Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@17:19:37 GMT

افشای اطلاعات کاربران بازی‌های رایانه‌ای

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۵۵۷۹

افشای اطلاعات کاربران بازی‌های رایانه‌ای

این روزها که اخبار متعددی درباره افشای اطلاعات و نقض حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی منتشر می‌شود، حالا کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی از وجود یک ضعف امنیتی و آسیب پذیری جدید پرده برداری کرده‌اند که اطلاعات خصوصی و حریم شخصی کاربران و گیمرهای پلت‌فرم فورت‌نایت (Fortnite) را به سرقت برده و افشا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش صدای ایران از ایسنا، این روزها که بازار آسیب‌پذیری‌های رایانه‌ای و روزنه‌های امنیتی موجود در نرم افزار و سخت‌افزارها داغ شده و جنجال‌های پر تب و تابی را به وجود آورده است، نگرانی‌های بسیاری نیز درباره نقض حریم شخصی کاربران در سراسر جهان ایجاد شده است. به همین دلیل کارشناسان و متخصصان امنیت سایبری در جهان به دنبال بررسی و کشف حفره‌های امنیتی و آسیب پذیری در پلت‌فرم‌های مختلف هستند تا به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی و محیط‌های رایانه‌ای کمک بسزایی کنند و از دسترسی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به حریم شخصی آنها جلوگیری کنند.

در این گزارشی که به تازگی در هکرنیوز منتشر شده است، می‌توان دریافت که حجم زیادی از اطلاعات ثبت شده کاربران و گیمرهای فعال در فورت‌نایت به عنوان یکی از بزرگترین پلت‌فرم‌های بازی‌های رایانه‌ای در جهان به سرقت رفته و افشا شده است.

هنوز اطلاعات و جزئیاتی از این حمله سایبری در دست نیست و به نظر می‌رسد که هدف و انگیزه هکرها برای دسترسی به اطلاعات کاربران و گیمرها نامشخص و نامعلوم بوده است.

این اطلاعات که شامل داده‌های همچون نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس پست الکترونیک (ایمیل)، آدرس پستی منزل و محل کار می‌شود که حالا خبر افشای آنها در فضای مجازی، کاربران بسیاری را نگران کرده است.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بازی یارانه ای اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، «لین جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که کشورش از آمریکا می خواهد فوراً حملات سایبری خود علیه چین را متوقف کند و از تهمت زدن به چین دست بردارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری گفت «ولت تیفون» در واقع یک گروه مجرم سایبری باج افزار است و هیچ کشور یا منطقه ای از آن حمایت نمی کند.

لین افزود که بر کسی پوشیده نیست که آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان و بزرگترین تهدید برای امنیت سایبری است.

مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس رایانه‌ای چین و گروه امنیت دیجیتال ۳۶۰ به طور مشترک در ۱۵ آوریل گزارشی را با عنوان «ولت تیفون: کارزار کلاهبرداری توطئه‌ای توسط آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا برای کنگره و مالیات دهندگان آمریکا» منتشر کردند.

کد خبر 6080114

دیگر خبرها

  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی حساس رژیم اسرائیل
  • حمله هکری علیه رژیم صهیونیستی
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • رایانه‌های کوانتومی از رمزگذاری سبقت می‌گیرند