Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 67 هکتار از اراضی ملی این استان در یک ماه گذشته از دست متصرفان خارج شد.

سرهنگ «منصور بهزاد نیا» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی در قالب 20 فقره پرونده در راستای حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج به بیت المال بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این تصرف به صورت شخم و ایجاد شیار در اراضی ملی انجام شده بود که با شکایت و پیگیری به موقع نیروهای اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی و با حکم مراجع قضایی از دست متصرفان خارج شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از رفع تصرف سه هزار و 500 هکتار از اراضی ملی روستای قنیاروق علیا در روز جاری خبرداد و گفت: این اراضی به صورت هفت چهار دیواری 500 متری توسط متجاوزان تصرف شده بود که توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان و با حکم مقام قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگشت.
سرهنگ بهزادنیا افزود: ارزش اراضی تصرف شده در روستای قنیاروق علیا را سه میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد و بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال خلع ید و از دست متجاوزان خارج شد.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي رفع تصرف اراضي ملي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از تثبیت مالکیت و حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی استان طی سال گذشته خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده، اظهار کرد: در نتیجه تلاش های انجام شده، طی سال ۱۴۰۲، مالکیت دو میلیون و ۶۶۲ هزار و ۱۹۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، در بانک جامع کاداستر(حدنگار) تثبیت شد.

وی با اشاره به جایگاه ممتازِ کشوریِ استان خراسان شمالی در اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر) گفت: در این راستا برای دو میلیون و ۶۳۴ هزار و ۸۹۹ هکتار از اراضی یاد شده، یعنی معادل ۹۹ درصد  عرصه های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی، سند رسمی مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی ادامه داد: این طرح در مساحت ۱۴۷ هزار و۲۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات سطح استان (معادل ۴۷/۳۷ درصد از مجموع این  اراضی) اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود
  • رفع تصرف زمین ۲۵۰ میلیاردی در لنجان
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزاد‌سازی اراضی ملی در لاهیجان
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۲ میلیارد ریالی در لنگرود
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود