Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:27:27 GMT

شهید آرمات: انقلاب را فدای منافع شخصی نکنید

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۵۷۶۰

شهید آرمات: انقلاب را فدای منافع شخصی نکنید

بندرعباس- ایرنا- شهید علیرضا آرمات یکی از شهیدان دوران دفاع مقدس هرمزگان در بخشی از وصیت نامه خود آورده است: ای مسوولان انقلاب را فدای منافع شخصی خودتان نکنید، نگذارید تاریخ مشروطه تکرار شود.

به گزارش ایرنا، شهید علیرضا آرمات یادگار احمد و خدیجه همزمان با اذان صبح روز 25 رمضان سال 45 در شهرستان میناب به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بعد از گذشت مدت زیادی نمی توانست راه برود که به پیشنهاد یکی از همسایه ها پدر و مادرش او را در یک زنبیلی می گذارند و نذر آش می کنند.
پدر و مادرش هرکدام یک دسته از زنبیل را گرفته و بعد یکی یکی به در خانه همسایه ها رفته و از هرکدام از همسایه ها پولی یا حبوباتی برای پختن آش آش نذری می گیرند.
علیرضا که برای همسایه ها پسری شیرین و دوست داشتنی بوده و برای این که علیرضا زودتر راه بیفتد عدس، لوبیا یا هر چیزی که در توانشان بوده را به داخل زنبیل می ریختند.
بعد از پختن آش نذری مادرش بلاخره راه رفتن پسر دوست داشتنی اش را به چشم می بیند.
وی از دوران کودکی به پسری آرام و مهربان معروف بوده و قبل از این که به سن تکلیف برسد به مسجد می رفت و نماز می خواند و زمانی که بزرگتر شد دوست های هم سن و سال خودش را به خانه می آورد و باهم قرآن را به صوت می خواندند و صدایشان را ضبط می کردند.
وقتی 16 ساله بود عزم رفتن به جبهه بدون رضایت پدر و مادر کرد اما مادر از همسایه ها خبر رفتنش به محل اعزام رزمندگان را شنید و همراه پدرعلیرضا به میدان یادبود رفتند، علیرضا که سربند سبزی بر سربسته بود از دور شناخته شد و سرش را پایین انداخت و برای خداحافظی به طرف پدر و مادرش آمد.
شهید آرمات هیچ وقت موقع رفتن به جبهه گریه نکرده بود اما آخرین سفر و گریه اش رنگ و بوی دیگری داشته است.در آخرین سفر درحالی که گریه امانش نمی دهد مادر و محمد برادر بزرگترش او را تا ترمینال بدرقه کرده اما مادر در این سفر آخر می گوید: پسرم تو باید خوشحال باشی که به جبهه می روی مگر خودت نگفته بودی که دوست داری به جبهه بروی، پس گریه نکن. علیرضا با حرف های مادر آرام شد و اشک هایش را پا کرد.
شهید علیرضا آرمات که زاده ماه مبارک رمضان بوده اما در ماه غم و اندوه اهل بیت علیهم السلام در سوم مهرماه سال64 همزمان با تاسوعای حسینی در منطقه هورالعظیم براثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
مزار این شهید دانش آموز هم اکنون در گلزار شهیدان بندرعباس قرار دارد.
از این شهید که مورد احترام بسیاری از هم سن و سال های امروز خود است حسینیه ای با نام شهید علیرضا آرمات در تقاطع درخت سبز در کوچه ای به نام خودش ساخته شده و محل برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی نوجوانان و جوانان شهربندرعباس است.
شهید علیرضا آرمات در بخشی از وصیت نامه خود آورده است: اگر می خواهید نگهبان خون شهیدان باشید پشتیبان ولایت فقیه باشید و در خط امام حرکت کنید و وابسته به هیچ حزب و گرهی جز حزب الله نباشید.
در ادامه این وصیت نامه عنوان شده است: ای مسوولان نکند خدای ناکرده انقلاب را فدای منافع شخصی خودتان کنید نگذارید تاریخ مشروطه تکرار شود. پشتیبان ولایت فقیه باشید و از خط امام خمینی(ره) منحرف نشوید. ای مردم انقلابی نگذارید افراد نالایق در پست های مملکتی رخنه کنند و خط امام را تضعیف نمایند.
شهید آرمات در وصیت نامه اش بر اهمیت مطالعه تاکید کرده و افزوده است: مطالعاتتان را زیاد کنید تا آگاهی و شعور سیاسی ومذهبی تان بیشتر شود...مردم بدانید که انقلاب ما نیاز به افراد باسواد دارد به خصوص جوانان شما باید بیشتر وقتتان را به مطالعه بگذرانید.
وی در این وصیت نامه اش ادامه داده است: آمریکا می خواهد مردم نسبت به انقلاب بی تفاوت باشند، ملت پشتیبان دولت است و شما باید با ایفا کردن نقش تان در صحنه انقلاب، دولت را تقویت کنید نگذارید یکسری از افراد فرصت طلب روحانیت اصیل و پیرو خط امام را تضعیف کنند.
9887 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ما و شهدا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این جلسه که در آستانه برگزاری کنگره دوازده هزار شهید استان آذربایجان‌غربی برگزار شد هر هر یک از کمیته‌های اصلی و فرعی این کنگره بزرگ در سطح شهرستان مشخص شد.

در این جلسه که به میزبانی سپاه بوکان برگزار شد فرمانده سپاه بوکان با تبریک عملیات غرورآفرین موشک‌باران رژیم صهیونیستی نقش شهدا در استقلال و آزادی این سرزمین را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: بی‌تردید در هر جا و مکانی که نام شهید طنین‌انداز شود آن مکان مقدس است.

سرهنگ پاسدار سهراب سعیدی به نقش بوکان و رزمندگان آن در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس تا کنون اشاره کرد افزود: جای‌جای خاک این سرزمین قدمگاه شهدا، ایثارگران و رزمندگانی است که برای امنیت و آرامش ما جان‌فشانی‌ها کرده‌اند.
 
 وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری کنگره دوازده هزار شهید استان آذربایجان غربی انشا الله شهر بوکان میزبان دائمی شهید گمنام خواهد شد
 
فرمانده سپاه بوکان تصریح کرد: با تلاش و هماهنگی شبانه‌روزی مدیران شهری اولین شهر در کشور خواهیم بود که یادمان شهید گمنام با قبل از میزبانی از شهید احداث خواهیم کرد.
 
 سهراب سعیدی عنوان کرد: با تعیین جانمایی مکان ساخت یادمان که ان‌شاءالله در آینده‌ای بسیار نزدیک پذیرای شهید گمنام خواهد بود، این یادمان به مکانی برای عاشقان و دلدادگان انقلاب اسلامی تبدیل می‌شود.
 
 فرمانده سپاه بوکان همچنین در خصوص برگزاری کنگره دوازده هزار شهید استان آذربایجان غربی نیز گفت: لازم است در سطح شهرستان نیز کارگروه‌های برای این رویداد مهم تشکیل شود.
 
 وی افزود: در سال جدید و در راستای کنگره دوازده هزار شهید استان آذربایجان غربی یادواره‌های متعدد شهدا را در سطح شهرستان به‌ویژه ادارات و روستا‌ها خواهیم داشت.

فرماندار این شهرستان نیز با اشاره به نقش و جایگاه شهید در فرهنگ و تاریخ این سرزمین گفت: در دین مبین اسلام شهید از بالاترین جایگاه در نزد خداوند برخوردار می‌باشد و همین مهم هم وارد فرهنگ مذهبی و هویتی ملت متدین ایران شده است.
 
 خشایار صنعتی افزود: هویت فرهنگ انقلاب ما مزین و متبرک به نام شهدا می‌باشد و ما هر آنچه داریم از برکت خون شهید است.
 وی ادامه داد: بی‌تردید امنیت و آسایش فعلی ما برگرفته از رشادت‌ها و جان‌فشانی شهدای والامقامی است که از همه چیز خود گذشتند تا ملت ایران بتوانند در سایه انقلاب اسلامی در کنار استقلال با امنیت و آرامش زندگی کنند.
 
 فرماندار بوکان تصریح کرد: بی شک شهر بوکان نیز در شکل‌گیری تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی با تقدیم‌کردن ۳۷۰ شهید انصار بیش از ۸۰۰ شهید مهاجر نقش ویژه و منحصربه‌فردی داشته است.
 
وی عنوان کرد: رشادت‌های رزمندگان اسلام در این شهر از اولین روز‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا اکنون در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی نوشته خواهد شد.
 
 صنعتی افزود: درحالی‌که بوکان ما خواستگاه اولین شهید اهل‌سنت مدافع حرم، ده‌ها شهید راه امنیت و آرامش و شهدای دوران انقلاب اسلامی است متأسفانه از وجود یک یادمان مزین به حضور شهید گمنام بی‌بهره مانده است.
 
 وی تصریح کرد: باید همه مدیران شهرستانی به‌صورت جهادی برای ساخت و احداث این یادمان در شهر پای‌کار باشند؛ زیرا در آینده‌ای بسیار نزدیک هوای بوکان به عطر شهید گمنام درهم‌آمیخته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • آغاز گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • چطور مراقب همسایه های بالدارمان باشیم؟
  • تعطیلی یا انزوای خودخواسته؛ هماهنگی با دنیا را فدای چه کردند | کجای کره‌زمین پنج‌شنبه‌ تعطیل است؟
  • ارتشی‌های قهرمان شعار «ارتش فدای ملت» را به منصه ظهور رساندند
  • نیروهای مسلح نخواهند گذاشت کوچکترین تعرضی به منافع ایران در اقصی نقاط عالم صورت بگیرد