Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ اختلاف میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکا به اوج خود رسیده است. دونالد ترامپ نه با دموکرات‌های کنگره رابطه خوبی دارد نه با اصل کنگره. نانسی پلوسی به ترامپ گفته فعلا در کنگره سخنرانی نکند، ترامپ جلوی سفرهای خارجی او را گرفته است. برخی تحلیلگران احتمال استیضاح ترامپ را از نظر دور ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ گفته «دلیل مطرح کردن استیضاح من این است که نمی‌توانند برنده انتخابات ۲۰۲۰ باشند، چون موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌ام.»

ترامپ در تهدیدی تلویحی این سوال را مطرح کرده که «دموکرات‌ها چگونه می‌خواهند او را (کسی که بزرگترین انتخابات تاریخ را برده است) به پای میز سوال بکشانند، در حالی که او هیچ خطایی مرتکب نشده (نه دخالت روسیه، روس‌ها با دموکرات‌ها بودند) و دو سال اول ریاست جمهوری او بهتر از هر رئیس جمهور دیگری بوده است.»

نانسی پلوسی گفته دموکرات‌ها طرح استیضاح ترامپ را به جریان می‌اندازند و برای این کار منتظر نتایج تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا هستند.

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به قلم گیل کالینز احتمال استیضاح ترامپ را جدی‌تر از یک صحبت در نظر گرفته و مایک پنس را جانشین احتمالی دونالد ترامپ معرفی کرده است. کالینز در مطلب خود درباره مایک پنس نوشته مردم آمریکا به استیضاح ترامپ فکر کرده‌اند اما خیلی به ریاست جمهوری مایک پنس دقت نکرده‌اند اما باید پذیرفت که اگر ترامپ از کاخ سفید خارج شود، مایک پنس اولین در صف رهبری آمریکاست.

نیویورک تایمز درباره ویژگی‌های مایک پنس نوشته او همسر خود را «مادر» صدا می‌کند!

مایک پنس عادت دارد اگر دوستان مرد و زنش در یک اتاق باشند، هرگز چیزی نمی‌نوشد مگر آنکه همسرش «مادر» در آن اتاق باشد. نکته دیگر اینکه پنس با هیچ زنی جز، زن خود غذا نمی‌خورد.

پنس متعلق به نظم دنیای قدیم است؛ جایی که زنان به عنوان همکاران عادی شناخته نمی‌شدند و نگاهی تبعیض‌آمیز به زنان وجود داشت. این یعنی اگر مایک پنس رئیس جمهور آمریکا شود، شام خصوصی با زنان نمی‌تواند داشته باشد. نانسی پلوسی نمی‌تواند با پنس شام خصوصی بخورد و درباره سیاسیت آمریکا صحبت کند، مگر آنکه چاک شومر آنجا باشد! فرض کنید ترزا می بخواهد با پنس درباره برگزیت صحبت کند، آیا چون همسر مایک پنس در جلسه نیست، او خواهد توانست به به «می» یک «اسنک» تعارف کند؟

مایک پنس مدیری اجرایی است. او یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار است که همچون ترامپ محیط زیست و شرایط اقلیمی برایش اهمیت ندارد.مسئله مهاجران نیز جزو دغدغه‌های مایک پنس نیست. مایک پنس زمانی فرماندار بود، آن زمان از اقامت پناهندگان سوری در ایندیانا جلوگیری کرد.

مایک پنس بیشتر رجزخوانی می‌کند، همانطور که درباره پایان داعش صحبت کرد. البته آمریکایی‌ها به رجزخوانی‌های دولت ترامپ عادت دارند. تنها یک ساعت از اعلام این خبر نگذشته بود که خبر رسید نظامیان آمریکا در حمله داعش در سوریه جان باخته‌اند.

پنس ۱۲ سال در کنگره آمریکا بوده، جالب است بدانید او حتی پیشنهادی برای تصویب یک قانون هم نداشته است!

این سابقه مایک پنس است؛ چطور بعد از ترامپ آمریکا در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت؟

ترامپ اخیرا مواضع تندی نگرفته و سعی کرده به اطرافیانش توجه کند؛ شاید او در مسیر دیگری است؛ مثل دستور خروج سربازان آمریکایی از سوریه و افتخار به این کار. شاید او به فکر پایان دادن به تهدید اتمی کره شمالی است. البته این یکی کمی غیرمنطقی است!

گیل کالینز به موافقان استیضاح ترامپ گفته این اقدام پایان خوشی ندارد اما دست‌کم مقاومت در برابر ایناست که دونالد ترامپ بدون آنکه پاسخگو باشد، بخواهد قانون را دور بزند. 

موسسه هریس (Harris Poll) و مرکز مطالعات آمریکا در دانشگاه هاروارد (Harvard CAPS) در آخرین نظرسنجی، به این نتیجه رسیده که بخش اعظم جامعه آمریکایی بر این باورند که باید اقداماتی علیه رئیس جمهوری این کشور صورت گیرد. بنابراین نظرسنجی، ۳۹ درصد پاسخ دهندگان گفتندکه ترامپ باید استیضاح و برکنار شود و ۲۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که رئیس جمهوری باید رسما بازخواست شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جانشین ترامپ استیضاح ترامپ دونالد ترامپ مایک پنس کاخ سفید تعطیلی دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد ترامپ با حدود ۲ درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی‌های جدید شبکه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد رابرت کندی نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر از جو بایدن می‌تواند به دونالد ترامپ در صندوق آرا در روز انتخابات صدمه بزند.

در یک نظرسنجی پایاپای که روز یکشنبه منتشر شد، ترامپ با حدود 2 درصد نسبت به بایدن پیشتاز است گرچه با احتساب نامزدهای حزب سوم بایدن از رئیس جمهور سابق پیشی می‌گیرد.

 همچنین در یک رقابت پنج نفره بین ترامپ، بایدن، کندی، کورنل وست نامزد مستقل و جیل استین نامزد حزب سبز، جو بایدن با 2 درصد پیشتاز است. در این نظرسنجی بایدن 39 درصد و ترامپ 37 درصد محبوبیت دارد در حالی که کندی حدود 13 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، از بین طرفداران بایدن در رقابتی پایاپای، حدود 7 درصد به سمت کندی تمایل پیدا کرده اند. این رقم در بین طرفداران ترامپ 15 درصد است.

براساس این نظرسنجی، جمهوری خواهان در مقایسه با دموکرات ها دیدگاه مطلوب تری نسبت به کندی دارند. حدود 40 درص از رای دهندگان جمهوری خواه کندی را دوست دارند در حالی که 16 درصد دموکرات ها کندی را دوست دارند.حدود 53 درصد دموکرات ها دیدگاه منفی نسبت به کندی دارند.

همچنین مشخص شد که اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند کندی می تواند به شانس بایدن بیشتر از ترامپ در صندوق های رای، آسیب برساند.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021،  نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی‌ها هستند.

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپبهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!