Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران با تمجید خط دفاعی شاگردان کی روش در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: بازی‌های عمان در این دوره را آنچنان دنبال نکرده‌ام اما بعید می‌دانم عمان برای تیمی که 8 سال است در صدر قاره حضور دارد، دردسرساز باشد.

 در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا تیم ملی فوتبال کشورمان امروز مقابل عمان به میدان می‌رود و پس از شکست ناپذیری در بازی‌های دور گروهی پیش بینی می‌شود شاگردان کارلوس کی روش تا دور نیمه نهایی کار تقریبا آسانی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از دیدار امروز تیم ملی کشورمان با محمد نصرتی، مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی همکلام شدیم و گفت‌وگوی او را در ادامه می‌خوانید:

عملکرد تیم ملی در مرحله گروهی را چطور دیدید؟

تیم ملی ما در مرحله گروهی رقبای سرسختی نداشت اما با این وجود 7 امتیاز کسب کرد و به عنوان صدرنشین راهی دور بعدی شده است. عملکرد بازیکنان بی نقص بود و در آرامش موفق شدند به اهدافی که کی روش در نظر دارد، پیاده کنند.

بازی مقابل عراق نسبت به ویتنام و یمن سخت‌تر بود.

بازی با عراق را از نزدیک تماشا کردم با 5 تغییر بازی را شروع کردیم و بازی به واسطه حساسیت‌هایی که طی چندین سال گذشته وجود داشته کمی حیثیتی شد و بازی فیزیکی دنبال شد. داور بازی چند تصمیم تاثیرگذاری گرفت البته در نیمه اول ما خوب بودیم اما در نیمه دوم بازی در دست حریف بود. آقای کی روش تصمیم گرفت به برخی بازیکنان اصلی استراحت بدهد و با خیال راحت به دور بعدی برسد.

* به طور کلی سطح کیفی جام را چطور دیدید؟ بسیاری از تیم‌های کیفیتی بالایی به دست آوردند و پیشرفت‌شان مشهود بود

کیفت بازی‌ها خیلی بالا نبوده چرا اینکه با توجه به 24 تیمی شدن این مسابقات و شرکت تیم‌هایی مانند یمن، قرقیزستان، ویتنام، ترکمنستان و تیم‌هایی از این قبیل کیفیت بازی‌ها را کم کرده قطعا این سیاست AFC است که با حضور تیم‌هایی که شانس کم‌تری برای رقابت داشته‌اند، برگزار کنند و مردم کشور آنها هم استقبال کردند در کنار آن هم درآمدزایی خوبی داشته‌اند.

* بازی با عمان را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

عمان تیمی بود که در جام ملت‌های 2004 ما را غافلگیر کردند، شاید به لحاظ مقایسه بازیکنان ستاره سرشناسی نداشته باشند اما در کارهای تیمی خوب هستند و آقای پیم فربیک سرمربی هستند که روی فوتبال آسیا شناخت خوبی دارند و زمانی سرمربی کره و استرالیا بوده‌اند. قطعا ایران را خوب آنالیز کرده‌اند و پیش بینی می‌کنم که مسابقه سختی داریم اما اگر امروز برنده باشیم حریف بعدی ما بین چین و تایلند نمی‌تواند دردسرساز باشد. بازی‌های عمان در این دوره را آنچنان دنبال نکرده‌ام اما بعید می‌دانم برای تیمی که 8 سال است در صدر قاره حضور دارد عمان بتواند دردسرساز باشد.

* عملکرد خط دفاعی چطور بود ما بدون گل خورده راهی دور حذفی شدیم.

خط دفاعی ما فوق العاده بوده و وقتی بدون گل خورده دور گروهی و سه مسابقه را سپری می‌کنید این نشان می‌دهد که با سازماندهی عمل کرده‌اید. علیرضا بیرانوند هم یکی از بهترین بازیکنان ما طی چند سال اخیر در رده ملی بوده و روز به روز پخته‌تر می‌شود. بیرانوند اگر کمی روی رفتار حرفه‌ای اش کار کند می‌تواند یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال ما شود. خط دفاعی ما به خصوص پورعلی گنجی خیلی مسلط بوده‌اند. به نظر من سیدمجید حسینی از بقیه بازیکنان حاضر در اردو زوج بهتری برای پورعلی گنجی است.

* سردار آزمون با سه گل زده از ایران یکی از شانس‌های رسیدن به عنوان آقای گلی این مسابقات است تغییرات در سبک بازی او را چطور می‌بینید.

سردار خیلی خوب کار می‌کند و وظیفه‌اش گلزنی است که خیلی خوب به آن عمل کرده است و فکر می‌کنم او کاندید جدی آقای گلی خواهد بود. سوای او مهدی ترابی و مهدی طارمی هم خوب ظاهر شدند و تمام بازیکنان در وضعیت خوبی هستند.

* به نظر شما صحبت‌های کی روش و برانکو با توجه به اینکه علاقه مندان به فوتبال ایرانی بعد از 43 سال به دنبال قهرمانی آسیا هستند چه مقدار تاثیرگذار بود؟

نمی‌خواهم آنقدر به بحث آقایان کی روش و برانکو ورود کنم اما بحثی که مطرح است اینکه هر دو این سرمربیان سعی کردند به پیشرفت و ترقی فوتبال ما کمک کنند. با هر دو سرمربی همکاری کرده‌ام و خیلی چیزها از آنها یاد گرفته‌ام. این مسئله مهم است که هر دو سرمربی از ایران می‌روند و قرار نیست مادام العمر در کشور ما باشند. این کشور ماست که برای ما عزیزترین است و به نظرم مسئولان ارشد وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید این اتفاق را مدیریت کنند. از نظرم آقای کی روش هر آنچه که می‌توانسته به فوتبال ما اضافه کرده و فکر نمی‌کنم چیز خاص دیگری بتواند اضافه کند. یادم است زمانی که گواردیولا از بارسلونا رفت گفته بود که نمی‌توانم چیز جدیدی به بازیکنان یاد بدهم و فکر می‌کنم سرمربی هم به تنوع در بحث‌های فنی نیاز دارد. این را هم باید در نظر بگیریم که کی روش بین 10 سرمربی گرانقیمت دنیا است و اینطور شنیده‌ام که مالیات هم پرداخت نمی‎‌کند. به هر حال با این هزینه می‌توانیم از بهترین مربیان دنیا استفاده کنیم و خون تازه‌ای به فوتبال‌مان تزریق کنیم. این نکته ناگفته نماند که آقای کی روش خیلی خوب فوتبال ما را می‌شناسد و اگر پس از اینکه قهرمان شد می‌توانند قرارداد جدیدی با او وضع کنند که البته با کنترل مبحث پرداختی، نسل جوان‌تری را کشف کند و اگر چیزی جدیدی دارد به آنها هم یاد بدهد.

ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد + عکس

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تمامی باشگاه‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC موظف هستند تا تاریخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ بدهی‌های خود به شاکیان که تا تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۴ به ثبت رسانده‌اند را پرداخت کنند تا از این بابت با مشکل مواجه نشوند.

در حالی که امروز چهارشنبه ۸ فروردین است و کمتر از ۴۸ ساعت تا پایان مهلت قانونی باشگاه‌ها باقی مانده است، طبق اعلام سایت فیفا پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال در اواخر اسفندماه ۱۴۰۲ بار دیگر بسته شده و هنوز باز نشده است.

استقلال سال گذشته نیز به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالبات آندره آ استراماچونی نتوانست مجوز حرفه‌ای دریافت کند و از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و باید دید در ساعات پایانی مهلت قانونی، مدیران این باشگاه می‌توانند مبلغ مورد نیاز باشگاه سانتاکلارا پرتغال جهت انتقال محمد محبی که ابتدای فصل گذشته رخ داده بود را پرداخت کنند یا خیر.

کد خبر 6063813

دیگر خبرها

  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد+عکس
  • معمای حضور ناگهانی حسینی به جای بیرانوند
  • بهترین نجات دروازه های تاریخ فوتبال دنیا (فیلم)
  • (عکس) پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد
  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد +عکس
  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد + عکس
  • نیمکت‌نشینی بیرانوند یک تصمیم درست بود/ می‌خواهند استقلال را نابود کنند!/ نکونام پست این بازیکن را عوض کند
  • پیروزی و صعود تیم ملی ایران با بازی روی چمن مصنوعی
  • ترکمنستان ۰-ایران ۱: سه امتیاز در بدترین زمین فوتبال آسیا
  • بهترین تیم‌های اروپا از حیث خلق موقعیت در جریان بازی