Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قاسم عسکری نسب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت 735 هزار و 634 تن کالای غیرنفتی از بندرهای غرب هرمزگان به خارج از کشور صادر شد که 718 هزار و 186 تن با 12 درصد افزایش مربوط به بندرلنگه است.
وی بیان داشت: طی 9ماهه امسال همچنین بیش از 55 هزار تن کالای غیرنفتی وارد بندرهای غرب هرمزگان شد که این میزان در همسنجی با سال گذشته به علت افزایش تولیدات داخلی، 58 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه همچنین میزان صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرهای غرب هرمزگان را 225 هزار و 138 تن اعلام کرد که 17 درصد افزایش 17 درصد افزایش نشان می دهد.

**جا به جایی 6 میلیون تن کالای نفتی وغیرنفتی از بندرهای غرب هرمزگان
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: 6 میلیون و 759 و 585 تن کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه امسال از بندرهای غرب هرمزگان جا به جا شد.
عسکری نسب افزود: این میزان شامل یک میلیون و 470 هزار و 776 تن کالای غیرنفتی و پنج میلیون و 288 هزار و 809 تن فرآورده نفتی است.
وی بیان داشت: شهرستان بندرلنگه با جا به جایی بیش از 994 هزار تن کالای غیرنفتی از افزایش 6 درصدی در بین سایر بندرهای غرب هرمزگان برخوردار بوده است.
این مسوول اظهارکرد: در مدت زمان یاد شده، میزان ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بندرهای غرب هرمزگان (که بیشتر آن محموله خودرو است) به 218 هزار و 51 تن رسید که افزایش 78 درصدی در همسنجی با سال گذشته داشته است.
عسکری نسب اضافه کرد: ازابتدای سالجاری تاکنون، 4 هزار و 955 تی ای یو کانتینر پُر در بندرهای غرب هرمزگان جا به جا شد که در این بخش، افزایش 86 درصدی را شاهد بودیم.
وی گفت: از مجموع عملیات کانتینری در این بندرها، بندرلنگه با جا به جایی 3 هزار و 153 تی ای یو کانتینر پُر توانست افزایش 19 درصدی را به خود اختصاص دهد.

**افزایش 19 درصدی مسافران دریایی در مسیرهای داخلی
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه به افزایش 19 درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب هرمزگان در مدت 9 ماه گذشته نسبت به سال قبل اشاره کرد.
عسکری نسب گفت: در این مدت بیش از 362 هزار و 235 مسافر و گردشگر از طریق بندرهای لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزیره های کیش و بوموسی انجام شد که سهم بندرلنگه از این میزان بیش از 23 هزار مسافر بوده است.
وی بیان داشت: پایانه مسافری دریایی بندرلنگه با ترابری 18 هزار و 738 نفر مسافر در مسیرهای بین المللی، موفق به ثبت افزایش 4 درصدی مسافر در این رابطه شده است.
این مسوول تعداد شناورهای ورودی به بندرهای غرب هرمزگان را هشت هزار و 621 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 444 فروند شناور بالای یکهزار تن و 8177 فروند زیر یکهزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.
7195/6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خودرو محصولات کشاورزی مسافران واردات افزایش جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه

حمید حسین‌پور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه با اشاره به آبگیری ۱۵ میلیون مترمکعبی سازه‌ها گفت: طی این بارش‌ها بیش از ۹۴ سازه آبخیزداری و همچنین سد و بند‌های خاکی طرح غلام گردشی و تزریق مصنوعی چاه‌ها به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد آبگیری شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای کاهش خسارت بارندگی‌های سیل آسا باید به گونه‌ای باشد تا موجب افزایش پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش تولید کشاورزی و امنیت غذایی شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه گفت: مجموعه فعالیت‌های آبخیزداری علاوه بر پیگیری اهدافی همچون حفاظت از عرصه‌های طبیعی، مهار سیل، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پرشدن سد‌ها و مخازن از رسوبات، مهار رواناب‌ها و پایدارسازی منابع آبی چاه‌ها، چشمه‌ها و قنات‌ها به عنوان مهم‌ترین نیاز کشاورزان، مرتعداران، دامداران و دیگر بهره‌برداران حوزه‌های آبخیز مدنظر قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری