Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@07:16:55 GMT

دانشگاه ها در حوزه اوتیسم عملکرد مناسبی ندارند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۶۲۹۶

دانشگاه ها در حوزه اوتیسم عملکرد مناسبی ندارند

به گزارش ایرنا، مجید قدمی روز یکشنبه در آیین راه اندازی نخستین مدرسه اوتیسم کاشان افزود: این سازمان باید معلمی را از دانشگاه تحویل بگیرد که بتواند دانش آموزان اوتیسم را تربیت کند اما به دلیل اینکه دانشگاه ها به وظیفه خود عمل نکردند، سازمان مجبور شد خود این اقدام را انجام دهد.
وی بیان کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به این نتیجه رسید که امیدی به دانشگاه ها نیست و باید مجموعه کتاب هایی را درباره آموزش دانش آموزان اوتیسم گردآوری و منتشر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: قلم زدن، تولید محتوا، طراحی و برنامه ریزی آموزشی در این زمینه کار آسانی نیست اما تا کنون در سه پایه کتاب تولید شده و انتشار کتاب های سه پایه دیگر نیز در حال انجام است.
وی اضافه کرد: این قشر از دانش آموزان حق دارند که آموزش ببینند و باید از نفتی که در ایران تولید می شود، بهره مند شوند.
قدمی با اشاره به بودجه 10 هزار میلیارد ریالی امسال سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: بین 60 تا 70 میلیون ریال با توجه به نوع معلولیت برای دانش آموزان استثنایی نیاز است، در حالی که برای هر دانش آموز عادی بین 25 تا 30 میلیون ریال هزینه می شود.
وی به فعالیت 48 مرکز آموزش اوتیسم در کشور شامل 30 مرکز دولتی اشاره کرد و یادآور شد: بنابر آمارهای جهانی از هر 65 نوزاد یک نفر به اوتسیم متبلا می شود اما سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بچه های بین 50 تا 70 درصد را در این مدرسه ها پذیرش می کند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: بر اساس ابزارهای تشخیصی این سازمان، دانش آموزانی که مجوز ورود به این مدرسه را دریافت نکنند باید خدمات توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی برای آنها در نظر گرفته شود.
وی آموزش و پرورش استثنایی در جهان را مرهون پیگیری پدران و مادران دانش آموزان دانست و تصریح کرد: پدران و مادران باید از احقاق حق آنها دفاع کنند که ارائه آموزش یکی از مولفه ها است و باید مسائل مالی و اشتغال نیز از سوی انجمن اوتیسم دنبال شود.
قدمی با اشاربه ساخت 190 مدرسه از سوی افراد نیکوکار برای دانش آموزان استثنایی در کشور افزود: گرچه جهت گیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به سمت اشتغالزایی و حرفه آموزی می رود اما خانواده ها باید همواره پیگیر باشند تا مسوولان نیز بتوانند با هم افزایی از آنها حمایت کنند.
وی یادآور شد: شمار دانش آموزان استثنایی کشور در ابتدای انقلاب با جمعیت 40 میلیون نفری هشت هزار نفر بود که این آمار به 152 هزار نفر رسیده است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین در جمع خبرنگاران کاشان گفت: نسبت دانش آموزان مبتلا به اوتیسم چهار پسر به ازای یک دختر می باشد که در هفت گروه از جمله بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، ارتباط عاطفی و اختلال یادگیری جای می گیرند.
وی بر لزوم آموزش معلمان با تجربه برای دانش آموزان اوتیسم تاکید کرد و از پیگیری ها در این زمینه خبر داد.
قدمی با اشاره به تلاش ها برای راه اندازی دست کم یک مدرسه اوتیسم در همه استان ها اضافه کرد: برنامه ریزی در این زمینه از پیچیدگی های ویژه ای برخوردار بوده و نیازمند نیروی انسانی، فضای آموزشی و نیروی توانبخشی است.
وی در مورد مدرسه اوتیسم کاشان نیز عنوان کرد: این سازمان با کمک اداره کل استان اصفهان تجهیزات مدرسه را تامین خواهد کرد و در صورت به حد نصاب رسیدن از نظر تعداد دانش آموزان، مدرسه مستقل خواهد شد.
به گفته وی، 2 هزار و 800 نفر دانش آموز طیف اوتیسم هم اکنون در کشور به تحصیل اشتغال دارند.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که برای شرکت در آیین راه اندازی نخستین مدرسه اوتیسم به کاشان سفر کرده، در ادامه از چند طرح و مدرسه آموزش کودکان استثنایی و نمایشگاه و فروشگاه توانمندی های کودکان توانخواه این شهرستان دیدن می کند.
پنج مجمتع آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی با 372 دانش آموز در شهرستان کاشان فعال است.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
6136/8123
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آموزش و پرورش اوتیسم جهان دانش آموز کودکان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت