Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@00:46:26 GMT

کشف تونل تاراج آثار تاریخی در همدان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۶۴۰۶

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان، از کشف تونل 60 متری برای جستجو و حفاری اشیاء تاریخی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی در گفت و گو با ایسنا گفت: در پیگیری خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز، در یکی از روستاهای شهرستان رزن، عوامل یگان حفاظت پس از رصد اطلاعاتی و اطمینان از صحت خبر، برای برخورد با متهمان وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این خصوص با اخذ مجوز قضایی و با همکاری عوامل نیروی انتظامی، اقدام به بازرسی منزل مظنون کردیم که در پارکینگ وی، حفاری به عمق 3 متر مشاهده و متهمان دستگیر شدند.

وی تشریح کرد: انتهای این گودال، تونلی به طول، حدود 60 متر به سمت یک اثر ثبتی که حدود 300 متر با پارکینگ متهم فاصله داشت، حفر شده که انتهای آن به صورت حرفه‌ای سیم کشی نوری و روشنایی نصب شده بود که در این رابطه 3 نفر دستگیر شدند.

سرهنگ حاجی عزیزی افزود: طی دو هفته گذشته 9 نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء تاریخی و فلزیاب دستگیر شدند.

وی در ادامه فعالیت های این یگان گفت: در بازرسی ازمنزل شخصی در اسدآباد نیز 3 قلم اشیاء تاریخی از جمله یک قطعه مربوط به هزاره اول پیش از میلاد کشف شد.

وی یادآور شد: در سه عملیات جداگانه نیز در همدان، ملایر و اسدآباد، 7 نفر در حین حفاری غیرمجاز دستگیر و یک دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان خاطرنشان کرد: کلیه متهمان جهت برخورد قانونی تحویل مرجع قضایی داده شدند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اشیاء تاریخی همدان عتیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد

رضا شکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گردهمایی مدیران کل سازمان محیط زیست بیان کرد: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در این گردهمایی گفت با توجه به ارزشیابی انجام شده عملکرد یگان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۲ یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی را جز ۵ یگان برتر کشوری اعلام نمود.

وی در ادامه افزود: کشف قریب به ۹۰ قبضه سلاح شکاری از متخلفین، کشف بیش از ۳۰۰ فقره تخلفات غیرمجاز شکار و صید و تخریب غیرمجاز محیط زیست، کشف تخلفات در فضای مجازی، اجرای برنامه‌های آموزشی جوامع محلی و دانش آموزان، گشت شبانه روزی و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، از جمله فعالیت‌های یگان حفاظت استان در سال گذشته بوده است.

کد خبر 6085269

دیگر خبرها

  • زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • کشف چسب مايع غيرمجاز در مانه و سملقان
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۲ سارق در خرمشهر دستگیر شدند
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد