Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران از توجه ویژه به مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان در مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر سالانه یک‌هزار و 500 نفر فوتی ناشی از حوداث کار در کشور داریم که بیش از 60 درصد مربوط به صنعت ساختمان کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیدمحمد نظری بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی HSE در صنعت ساختمان با رویکرد محیط زیست از توجه ویژه به مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان در مازندران خبر داد و گفت:  توجه به مباحث ایمنی در این استان از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: مازندران در حوزه ساخت و ساز کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و رعایت مباحث ساختمان در این استان بسیار مهم است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه میزان حوادث ساختمانی در کشور از نرم بین‌المللی بالاتر است، خاطرنشان کرد: در استان مازندران اقدامات خوبی برای کاهش حوادث ساختمانی انجام شده است.
 
این مسئول با بیان اینکه رعایت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در پروژه‌های ساختمانی بسیار مهم است، متذکر شد: در دنیا به این مباحث توجه ویژه‌ای شده است و در کشور ما نیز اقداماتی در حال انجام است و باید از فرصتی که در این کنفرانس به وجود آمد زمینه‌ای ایجاد شود تا شاهد کاهش حوادث ساختمانی باشیم.
 
نظری تصریح کرد: در حال حاضر سالانه یک‌هزار و 500 نفر فوتی ناشی از حوداث کار در کشور داریم که بیش از 60 درصد مربوط به صنعت ساختمان کشور است.
 
وی اضافه کرد: یکی از بحث‌های این کارگاه آموزشی نهادینه‌سازی قوانین و مقررات و کمک به کاهش حوادث ساختمانی است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی مازندران با عنوان اینکه فرایندهای حوزه ساخت و ساز باید بازنگری شود، افزود: اقدامات ساخت و ساز باید با اصول مهندسی پیشرفته عملیاتی شود.
 
این مسؤول ادامه داد: بحث اطلاع‌رسانی در حوزه ساخت و ساز باید جدی گرفته شود و مصرف‌کنندگان باید در جریان حوادث ناشی از کار قرار گرفته و حساسیت عمومی در جامعه نسبت به حوادث ناشی از کار ایجاد شود.
 
نظری با اعلام اینکه افزایش مصرف انرژی باعت تهدیدات زیست‌محیطی می‌شود، یادآور شد: در دشت تهران روزی یک میلیمتر زمین فرو می‎رود و در سال 40 سانتیمتر همه زیرساخت‌های کشور تهدید می‎شوند، این مشکلات در دشت نیشابور و مشهد وجود دارد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در پایان با اعلام اینکه علاوه بر توجه به مباحث ایمنی برای کارگران باید حساسیت ویژه‌ای در حوزه ناظران، مشاوران ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • توجه ویژه صنعت هسته‌ای به فناوری‌های روز دنیا