Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز یکشنبه در نشست ساماندهی کودکان کار افزود: پس از تعیین نیازهای لازم برای تامین امکانات مورد نیاز برای ساماندهی کودکان کار غیر افاغنه، در نشست هفته آینده برای تامین این امکانات برنامه ریزی می شود تا در ادامه این آئین نامه به صورت کامل اجرائی شود.
وی اظهارداشت: به اداره کل امور اتباع و مهاجرین نیز ابلاغ می شود که ظرف یک هفته آینده برنامه خود برای ساماندهی کودکان کار اتباع افغان را اعلام کند تا در نشست بعدی این برنامه نیز مورد بررسی قرارگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فدائی با بیان اینکه پس از برخورد انجام شده با کودکان گل فروش، شهردار کرمان خواستار ایجاد مرکزی برای کودکان کار شد تا این افراد تحت مدیریت قرار گیرند، ادامه داد: صحبت هایی در سطح ملی برای این موضوع انجام شده و قرار است این کار در استان کرمان آغاز شده و در ادامه از همکاری مسئولان کشوری استفاده شود.
استاندار کرمان اظهارداشت: ساماندهی کودکان کار ساز و کار جدیدی نیست و در گذشته نیز وجود داشته و باید دید که در گذشته چه اقداماتی انجام شده و چه مراکزی در این زمینه فعال بوده اند.
فدائی بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز باید برای ساماندهی کودکان کار به کمک دستگاه های اجرایی استان کرمان بیاید.
وی یادآور شد: روال کار برای ساماندهی کودکان کار مشخص است و باید با هم پوشانی و همکاری دستگاه های مربوطه و تجمیع امکانات در این راستا اقدام شود.
فدائی درباره کودکان کار اتباع بیگانه نیز گفت: اداره کل امور اتباع و مهاجرین باید برای ساماندهی این کودکان مسئولیت مستقیم دارد و باید این موارد را به کمیسیاریای عالی پناهندگان نیز اعلام کند.
استاندار کرمان به آمادگی استان کرمان برای پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و توانمندسازی خانواده ها اشاره و بیان کرد: در این زمینه هم کودکان کار این خانواده ها باید تعیین تکلیف شوند و هم برای توانمندسازی خانواده های آنها اقدام شود.
فدائی با اشاره به اینکه کار آزمایشی برای رفع فقر و محرومیت در شهرستان ها و مرکز استان کرمان آغاز شده است که در آینده نتایج آن اعلام شده وپس از آن نیز به صورت یک طرح ارائه خواهد شد، گفت: در سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شده که استان راهکارهای اجرایی برای رفع محرومیت مناطق را ارائه کند تا در سطح کشوری پیگیری و اجرایی شود.
استاندار کرمان پیرامون حاشیه نشینی نیز گفت: پیشنهاداتی برای ساماندهی این موضوع ارائه شده و در دست پیگیری و بررسی قرار دارند.
*تاکید بر پرهیز از بخشی گری
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت: نقطه ای و بخشی نگاه کردن به مسائل اجتماعی درست نیست و باید به صورت طیفی به این مسائل نگاه کرد و در صورت نگاه طیفی به موضوعات اجتماعی، هیچ کس دیگری را محکوم نمی کند .
محمدصادق بصیری افزود : آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر و کودکان کار نشان می دهد که مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در استان کرمان با این گستره جغرافیایی یک مرکز ماده 16 و تنها برای مردان وجود دارد و این موضوع، امر مبارزه با مواد مخدر و ترک اعتیاد معتادان را با مشکلاتی مواجه کرده و موجب شده که اقدامات مبارزه ای و درمانی اثر مطلوب را نداشته باشد .
بصیری تاکید کرد: درباره کودکان کار تا زمانی که مرکز نگهداری و بازآموزی آنها فراهم نشود، کارها به نتیجه قطعی و مطلوب نخواهد رسید.
*رجعت دوباره پس از جمع آوری
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز گفت: در حوزه کودکان کار، جمع زیادی از افراد اتباع بیگانه هستند و باید مشخص شود که چرا این افراد پس از جمع آوری نیز دوباره به سطح شهر بر می گردد.
زهرا موسی پور افزود: ظرفیتی که خیران در حوزه های اجتماعی پای کار آورده اند، جلوتر از دولت است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
وی تصریح کرد: از محل اعتبارت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، مبالغی برای تامین فضای مناسب برای نگهداری کودکان کار اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه مردم برای کمک به ساماندهی کودکان کار پای کار هستند، گفت: اگر اداره کل امور اتباع و مهاجرین موضوع کودکان کار افاغنه را ساماندهی کند، بخش زیادی از مشکلات این حوزه رفع می شود.
* ضرورت توجه به مشکلات مرکز استان
شهردار کرمان نیز با اشاره به اینکه استاندار کرمان در حوزه کودکان کار به صورت حمایتی و عملی وارد عرصه شده اند، گفت: همواره در بحث محرومیت نگاه ما به مناطق دور از مرکز است اما در مرکز استان آسیب ها و مشکلاتی داریم که باید به آنها توجه شود.
سید مهران عالم زاده با اشاره به لزوم ساماندهی متکدیان و بی خانمان ها، افزود: این افراد تعداد چندان زیادی نیستند که نتوان آنها را ساماندهی کرد.
وی خاطرنشان کرد:این افراد به دلیل شرایط خاص خود نیاز به مکانی برای ساماندهی دارند تا برای سایر ساکنان شهری نیز مشکلاتی را ایجاد نکند.
وی ادامه داد: حداقل حقوق اجتماعی و شهروندی هر فرد این است که سرپناه داشته و شکم وی نیز سیر باشد و نظام جمهوری اسلامی نیز به دنبال رفع تبعیض و محرومیت بوده و هست.
شهردار کرمان گفت: کودک کار جنس متفاوتی نسبت به متکدیان است وباید سریعتر به موضوعات مرتبط با آنها رسیدگی شود.
عالم زاده ادامه داد: شهرداری کرمان توان جمع آوری تمامی کودکان کار در اسرع وقت را دارد اما در ادامه آن سایر سازمان های دست اندرکار باید همکاری کنند تا این کار نتیجه صحیح و مطلوبی را به دنبال داشته باشد.
* لزوم بازنگری آئین نامه کودکان کار
رئیس شورای شهر کرمان نیز در این نشست گفت: لازم است که آئین نامه ساماندهی کودکان کار مجددا بررسی شده و کارگروهی به صورت مجزا روی این موضوع کار کند تا اتباع بیگانه و کودکان بی سرپرست نیز مشخص شوند.
محمد فرشاد افزود: باید کار همه جانبه ای برای ساماندهی کودکان کار انجام شود و به خوبی می توان این کار را در استان کرمان دنبال کرد.
7440/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها حاشیه نشینی زهرا کودکان مبارزه با مواد مخدر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد