Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:39:14 GMT

نرخ بیکاری در استان تهران به ۱۲ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۶۴۷۶

نرخ بیکاری در استان تهران به ۱۲ درصد رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری نیروی کار گفت: امسال نرخ بیکاری در استان تهران ۱۲ درصد است که اگر اهتمام لازم نبود این آمار افزایش پیدا می‌کرد. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، پروانه رضایی بختیاری در جلسه کارگروه  اشتغال استان تهران با اشاره به شکایت‌ها به وزارت کار اظهار داشت: سال گذشته در  استان تهران 85 هزار و امسال تاکنون 67  هزار شکایت در اداره کار ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارتباط میزان بهره‌وری و آموزش افزود: با توجه به تفاوت میزان بهره‌وری و انتظار نیروی کار، آموزش و بهره‌وری نیروی کاری که اخراج می‌شود بسیار اندک است که در این راستا فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در ارتقا بهره‌وری نیروی کار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: نرخ بیکاری سال گذشته 11 درصد و امسال به 12 درصد رسیده است که نشان می‌دهد با توجه به مشکلات موجود تلاش شده تا اشتغال حفظ شود که اگر اهتمام لازم وجود نداشت این آمار افزایش پیدا می‌کرد.

جزئیات نرخ بیکاری در فصول متوالی سال های 93 تا 97کدام استان‌ها بالاترین نرخ بیکاری را دارند؟ + جدولتهران| نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور 25 درصد است

رابطه کارگر و کارفرما نیازمند اصلاح اساسی است

در ادامه این جلسه محمد امامی امین معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار تهران نیز عنوان کرد: باید رابطه کارگر و کارفرما اصلاح اساسی شود.

وی خاطرنشان کرد: هم در مورد کارمند رسمی و هم کارگر و کارفرما وضعیت کاملاً یک طرفه به طرف کارگر و کارمند است که همین امر به موضوع اشتغال آسیب رسانده و از این‌رو آسیب‌شناسی جهت کمک به رونق اشتغال ضروری است.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با «علی اکبر حسینی محراب» استاندار خوزستان بیان کرد: در ابتدای شروع به کار دولت انقلابی سیزدهم ۸۵ درصد روستاهای خوزستان زیر پوشش شبکه ارتباطی و اینترنتی بودند که این رقم در حال حاضر به ۹۵ درصد پوشش رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم زیر پوشش قرار دادن نقاط کور جاده‌ای افزود: پوشش آن تن‌دهی در استان خوزستان به ویژه برای مسافران راهیان نور و اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است.

لاجوردی با اعلام اینکه در برخی از نقاط کور از نسل ۲ جی استفاده می‌شود که باید به نسل سه و یا چهار ارتقا داده شود، اظهار کرد: ۹۷ درصد معاملات پولی و بانکی کشور بر بستر الکترونیک انجام می‌شود و ایران جزو سه کشور اول دنیا در استفاده از این ظرفیت است.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در حوزه شبکه ثابت نیز عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد و لازمه پیشرفت در این حوزه ایجاد رقابت است.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و استاندار خوزستان برای اجرای طرح ملی فیبر نوری نهایت همکاری را داشته باشند، اظهار کرد: برای هر اپراتور مدت زمان سه ماهه اجرای تعهد در نظر گرفته شده که در صورت انجام ندادن اپراتور جریمه خواهد شد.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: رئیس جمهور دستور دادند که نحوه اجرای طرح فیبر نوری در استان‌ها به ایشان گزارش داده شود.

لاجوردی اظهار کرد: اجرای این طرح متوسط سرعت اینترنت خانگی را از ۱۰ مگابیت بر ثانیه به هزار مگابیت افزایش می‌دهد.

کد خبر 6088143

دیگر خبرها

  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ