Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:36:51 GMT

مجمع عالی بسیج کارگری گیلان در رشت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۶۵۹۶

مجمع عالی بسیج کارگری گیلان در رشت برگزار شد

مجمع عالی بسیج کارگری به منظور تبیین نقش بسیج کارگری در تحقق حمایت از کالای ایرانی برگزار شد. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مجمع عالی بسیج کارگری سپاه قدس گیلان به‌منظور تبیین نقش بسیج کارگری در حمایت از کالای ایرانی صبح امروز در سالن همایش شهید باهنر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در رشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده حوزه کارگری سپاه شهرستان رشت در این مراسم اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی مستلزم حمایت از کارگر ایرانی بوده که تحقق این امر نیازمند همکاری فرماندهان سپاه و مسئولان استانی است.

رضا داعی با اشاره به اجرای طرح شیفت ایثار در هشت پایگاه با بیش از 100 کارگر افزود: درخواست اضافه کار از کارگری که بیش از چند ماه حقوق نگرفته خارج از عرف است اما با وجود این مشکلات و مساعدت کارگران این طرح در 21 شرکت اجرا شد.

بیش از 110 فقره تسهیلات به بخش‌‌های کشاورزی و صنعت پرداخت شداصفهان صنعت سیاه نداردوزیر صنعت: سال‌هاست ‌قیمت خودرو تغییر نکرده است

وی با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی هم مانند حضور در جبهه‌های جنگ است خاطرنشان کرد: شیفت ایثار با تلاش و مساعدت فرماندهان پایگاه و مدیران حوزه مربوطه در 8 پایگاه اجرا شد.

داعی با ابراز خرسندی از بازدید استاندار گیلان از چند شرکت صنعتی در رشت تصریح کرد: از مسئولان خواهشمندم با توجه به ظرفیت بالای استان گیلان نگاه خود به صنعت را تغییر داده و موانع را برطرف سازند.

فرمانده حوزه کارگری صومعه‌سرا نیز در این مراسم با اشاره به ورود بسیج کارگری به مجامع کارگری و هماهنگی بین واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: یکی از مشکلات عدم ارتباط بین مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی بود و به همین علت این اقدام بسیج کارگری موثر است.

سرهنگ پاسدار مهدی پارسا به اجرای طرح شیفت ایثار در شهرک صنعتی صومعه سرا اشاره کرد و گفت: با همکاری مدیران و کارگران و افزایش ساعت کاری یک واحد تولیدی توانستیم جانی دوباره به آن ببخشیم.

وی با بیان اینکه همت مردم و مسئولان کره باعث پیشرفت اقتصادی آنان شد خاطرنشان کرد: ما نیز باید همین رویه را در پیش بگیریم یک شرکت تولید کننده نئوپان که با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود با همت مسئولان تامین اجتماعی بعد از چند ماه تعطیلی به کار افتاد.

پارسا با اشاره به ساخت ماشین خالی کردن شکم مرغ و غلطک خمیرگیر برای مرغداری توسط خود گیلانی‌ها گفت: با همت و تلاش خود و بدون نیاز به مساعدت استان‌های همجوار و با صرفه جویی بالا در هزینه‌ها توانستیم به این دو امر مهم دست پیدا کنیم.

فرمانده حوزه کارگری صومعه‌سرا با درخواست از مسئولان افزود: برای رسیدن به افق مدنظر مقام معظم رهبری باید از این طرح اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم.

فرمانده حوزه بسیج کارگری رودبار نیز در این مراسم با اشاره به احیاء کارخانه سیمان خزر گفت: با همکاری سردار عبدالله پور در بحث ساخت مسکن برای محرومان از سیمان شرکت خزر استفاده کردیم و از تعطیلی این واحد تولیدی جلوگیری شد.

محمد عبدی خاطرنشان کرد: برای طرح ایران یار هماهنگ کردیم که دانش آموزان از سد منجیل و سد آیت‌الله بهجت دیدار کرده و و مدیران این مدارس نیز در رابطه با تولید برق با آن‌ها صحبت کنند.

وی با بیان اینکه حدود 4 هزار کارگر را در مرکز تولید زیتون رودبار ساماندهی شده افزود: متاسفانه به وعده‌های داده شده برای ایجاد شغل عمل نشده زن نیازمند اقدام عملی موثر در این حوزه هستیم.

عبدی با تاکید بر همدلی بین مدیران و واحدهای تولیدی تصریح کرد: اردوهای جهادی و میز خدمت قبل از اینکه یک واحد تولیدی دچار مشکل شود به این حوزه ورود کرده و مشکلات را رفع کنند.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان

ابوالفضل برات زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از روز پنجم تا ۱۲ اردیبهشت ماه بعنوان هفته کار و کارگر و هفته بسیج کارگران و کارخانجات در سطح کشور نامگذاری شده است افزود: روز نهم اردیبهشت ماه به یاد شهید عبدالحسین برونسی که یکی از شهدای شاخص کارگری هستند بعنوان روز بسیج کارگران و کارخانجات نام گرفته است.

وی یادآور شد: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان با توجه به وظایف ذاتی خود در طول سال و در راستای ترویج تفکر بسیجی و نهادینه کردن معنویت و ارتقای سطح روحیه انقلابی در سطح جامعه کار و تولید استان برنامه‌هایی را در حال اجرا دارد.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های این هفته در دو بخش مهم تقسیم شده است که می‌توان از بخش اول که در راستای تحقق ارتش ده‌ها میلیونی و بسیج در سطح جامعه کار و تولید استان است نام برد که با تشکیل ۶۷ پایگاه بسیج در سطح واحدهای تولیدی و خدماتی در سطح استان و با بیش از ۲۱ هزار بسیجی پایگاه‌ها در حال فعالیت هستند که در راستای برنامه‌های بسیج و در طول سال اقداماتی را انجام می‌دهند.

وی گفت: بخش دوم در راستای کمک به جامعه اسلامی است و برنامه های که به تولید استان کمک می‌کند در حال انجام است که شامل رفع موانع تولید با حضور در ستاد تسهیل استان است که در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲۰ واحد تولیدی مورد بازدید و بررسی قرار گرفته است و همچنین ۳۰۰ مشکل در این حوزه شناسایی شده است و به روش‌های مختلف در صدد رفع این موانع هستیم که در برخی از موارد در ستاد تسهیل پیگیری شده و برخی با تعامل با ادارات مختلف کمک‌هایی صورت گرفته است.

برات زاده اذعان کرد: تشکیل گروه‌های جهادی یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های است که در سطح پایگاه‌های مقاومت انجام می‌شود که در داخل واحدهای تولیدی و خدماتی با برگزاری شیفت ایثار بدون دریافت حقوق ساعاتی یا روزی توسط بسیجیان انجام می‌شود.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه گروهای جهادی در جهت رفع محرومیت در جامعه کمک‌های خوبی دارند خاطرنشان کرد: این گروه‌ها در روستاهای اطراف کارخانجات و جاهای محروم به مرمت و ساخت منازل کمک می‌کنند و توزیع بسته‌های معیشتی در طول سال از دیگر اقدامات این مجموعه است.

برات زاده ادامه داد: طرح شهید برونسی در راستای فرهنگ سازی تولید، توزیع و مصرف کالای ایرانی است که در سطح واحدهای تولیدی انجام می‌شود همچنین بازدید اقشار مختلف از واحدهای تولیدی و آشنایی آنها بویژه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی در ادامه از اهم برنامه‌های دیگر نان برد و متذکر شد: ویژه برنامه گرامیداشت روز بسیج کارگران و کارخانجات، گرامیداشت شهدای کارگر استان، تقدیر از ۱۰ خانواده شهید کارگر استان که از هر شهرستان یک خانواده، تقدیر از ۵ پایگاه موفق استان و کوه پیمایی ۲۰۰ نفر از بسیجیان کارگری سطح استان از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

برات زاده در پایان از پویش من کارگر ایرانی هستم در فضای مجازی در راستای فرهنگسازی و شعار سال است خبر داد و یادآور شد: در سطح حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج برنامه‌های ورزشی، مسابقات قرآنی، مسابقات فرهنگی برای خانواده‌های کارگران و تجلیل از کارگران نمونه انجام خواهد شد.

کد خبر 6087187

دیگر خبرها

  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • انتخاب رئیس جدید هیئت کارگری استان اصفهان
  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور