Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: با توجه به تنوع اقلیمی در فارس نخستین سایت موزه زمین گردشگری در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، علی نیّری از راه‌اندازی نخستین سایت موزه زمین گردشگری در شیراز خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی این سایت موزه در شیراز می‌‌تواند گردشگران علاقمند به زمین‌شناسی را به شیراز جذب کند چرا که ژئوتوریسم از عناوین تخصصی گردشگری است که گردشگران خاص خودش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیّری تصریح کرد: با اجرای این طرح گردشگری شبانه و خوراک در شیراز فعال می‌شود و می‌توان از این فرصت بهره برد و ظرفیت‌های شیراز را بیشتر معرفی کرد و در تمام ماه‌های سال این خیابان‌ها مملو از گردشگر باشد و همچنین نباید تنها به یک خیابان بسنده کرد و برای این بخش محدودیت قائل شد بلکه می‌توان در تعداد زیادی از خیابان‌های شیراز این طرح را اجرا کرد و با این کار مالکیت ملکی افراد هم حذف می‌شود.

به گفته وی با شرکتی که به صورت ویژه در حوزه اقامتگاه‌های موقت در فضاهای باز با افزایش ماندگاری گردشگران فعالیت دارند جلسه‌ای برگزار شد و قرار شد به شیراز بیایند و سایت کوهستانی دراک و بام شیراز به آنها معرفی شود.

سرپرست گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه برای جذب گردشگر از هند تلاش زیادی نشده و با وجود اینکه شیراز ظرفیت‌های زیادی دارد اما بیشتر آنها به تهران می‌روند، گفت: تاج محل در هند، نماد یک زن فرهیخته ایرانی است و از طرفی معماری آنجا توسط  عیسی خان شیرازی است که این محل دیده می‌شود که مردم هند برای این دو شخصیت احترام ویژه‌ای قائل است و از این ظرفیت می‌توان استفاده کرد اما کمتر مراوده داشتیم.

نیّری افزود: در این زمینه هم با گروهی صحبت شد که با هند ارتباط دارند و احتمال دارد که بخشی از سرمایه را هم خودشان تامین کنند و هفته فرهنگی شیراز در هند برگزار شود.

سرپرست گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: اگر درآمد این اماکن به حفظ و نگهداری خودشان تخصیص یابد می‌توان جاذبه‌های مکمل طراحی و اجرا کرد تا جذب بیشتر گردشگران را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خوراک زمین سرمایه گردشگری موزه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت

محمد ثابت اقلیدی امروز نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ افزود: طبق آمار بلیت‌فروشی تاکنون یک‌میلیون و ۲۶ هزار و ۶۵۰ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: آمار‌های ارائه‌شده این بازدید‌ها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروزهشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

ثابت اقلیدی گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۱۸ هزار و ۵۰۳ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۲۷ هزار و ۵۱۰ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۷۰ هزار و ۵۷۶ نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند. 

او گفت: در روز گذشته نیز بیش از ۳۰ هزار و ۸۱۵ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۳۱ هزار و ۸۷ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

ثابت اقلیدی تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • راه اندازی نخستین اتوبوس برقی گردشگری در اصفهان
  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • مجتمع فرهنگی، موزه‌ای شهدای رامسر مقصد گردشگری
  • راه‌اندازی نمایشگاه عفاف‌ و حجاب در موزه زاهدان
  • پویش بنی‌آدم؛ همدلی مردم شیراز در سیل فروردین ماه ۹۸
  • شیراز میزبان مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است + فیلم
  • رضایت مسافران نوروزی از سفر به شیراز
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی
  • سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یکی از مجموعه‌های پرکار استان است