Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@12:34:20 GMT

آلاباستر، ظرفیت معدنی جدید استان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۶۶۶۸

آلاباستر، ظرفیت معدنی جدید استان

افشاری گفت: با اکتشاف سنگ گچ آلاباستر در جنوب استان فارس، ظرفیت معدنی جدیدی در استان ایجاد شده است که در صورت توجه به این ظرفیت و سرمایه گذاری بر روی اکتشاف، استخراج و فرآوری آن، ارزش افزوده قابل توجهی متوجه استان و کشور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رضا افشاری» امروز (یکشنبه 30 دی) در جمع خبرنگاران گفت: سنگ آلاباستر که در دنیا به عنوان خاص ترین سنگ تزئینی از آن یاد می شود دارای ویژگی شگفت انگیز عبور نور از خود بوده و در نتیجه قابلیت بسیار زیادی در ایجاد دکوراسیون های منحصر به فرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسئول امور معادن استان فارس افزود: اکثر سنگها نمی توانند نور را از خود عبور دهند اما این سنگ دارای خاصیت عبور هر نوع طیف رنگی از نور را دارد و هر نوری که در آن تابیده شود همان رنگ را بازتاب خواهد کردف این سنگ در هتل ها، ساختمان های هنری، دکوراسیون و مصنوعات سنگی شامل لوستر، وسایل تزئینی، آباژور، مبلمان و مجسمه های نورانی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 وی با بیان اینکه با انجام مطالعات زمین شناسی و اکتشافات معدنی پتانسیل های مناسبی از این آلاباستر، در جنوب استان و در بخش اشکنان شهرستان لامرد مورد شناسایی قرار گرفته که با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بخش خصوصی در حال انجام عملیات اکتشافی بوده و ذخایری از این ماده معدنی نیز مورد شناسایی دقیق قرار گرفته است، اظهار کرد: این ماده معدنی به رنگهای سفید، دودی،  خاکستری، صورتی و غیره بوده و در محدوده های اکتشافی استان فارس  برخلاف سایر نقاط کشور، لایه های این ماده تا ضخامت سه متر نیز قابل مشاهده است.

 

افشاری خاطرنشان کرد: کشورهای اسپانیا، ایتالیا و آمریکا از تولیدکنندگان اصلی این محصول بوده که با فرآوری و صادرات آن سود قابل توجهی به دست می آورند، در کشور ما به دلیل ناشناخته ماندن این سنگ و همچنین نبود  تجهیزات فناوری و دانش فنی خاص فرآوری این سنگ، باعث شده است از این ذخیره با ارزش در کشور، بهره مناسبی برده نشود و از ارزش افزوده آن محروم شویم.

 

کارشناس مسئول امور معادن استان فارس عنوان کرد: آلاباستر شناسایی شده در اشکنان لامرد بر خلاف سایر آلاباسترها کشور به دلیل ضخامت قابل توجه و امکان تهیه کوپ و اسلپ از آن و نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و شرایط مناسب صادرات، مورد توجه سرمایه گذاران و بازارهای داخلی و خارجی بوده و ظرفیت معدنی جدیدی را برای استان ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه  از چالش و مشکلات فراروی آلاباستر این است که این ماده معدنی کاملاً در بازار داخلی شناخته نشده و بازار فروش در داخل ندارد، گفت: همچنین به دلیل بازاریابی نامناسب و عدم معرفی به کشورهای دیگر، در شناسایی بازارهای هدف  برای آلاباستر ایران موفق نبوده ایم.

 

افشاری افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال بررسی برای فرآوری بومی این ماده معدنی باارزش بوده تا بتواند با همکاری مشترک با سایر تولیدکنندگان کشورهای دیگر ارزش افزوده مناسبی برای این ماده معدنی ایجاد کند.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی سفر رئیس جمهور به گلستان هرمزگان حجت الاسلام روحانی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان خبرگزاری شبستان مجلس مسجد دزفول سازمان صنعت معدن و تجارت فارس فارس معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۲ درصد ظرفیت سد های کشور پُر آب شد

میزان پرشدگی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۵ فروردین ماه امسال به طور میانگین به ۵۲ درصد افزایش یافت، در حالی که نسبت به سال آبی گذشته ۴ درصد افت را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا؛ بارش‌های اخیر گرچه هنوز تاثیر مثبتی در حجم آب موجود در سدهای کشور نداشته است، اما در کل میزان پرشدگی سدهای کشور را که در پایان سال ۱۴۰۲ ۴۷ درصد بود را افزایش داد و تا روز تا پنجم فروردین سال جاری به ۵۲ درصد رساند.

بر اساس گزارش جدید شرکت مدیریت منابع آب ایران میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) با کاهش ۱۷ درصدی همراه شده است.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین ماه ۱۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون متر مکعب آب وارد سدها شده است، در حالی که سال گذشته این عدد ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان خروجی آب از سدها از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین ماه در حالی به ۱۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون متر مکعب رسیده که این رقم در سال آبی گذشته ۱۲ میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین به رقم ۲۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون متر مکعب رسید. این میزان در سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) ۲۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۴ درصد کاهش دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پر آب شد
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد های کشور پُر آب شد
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران