Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@15:10:28 GMT

توکلی در جلسه شورای شهر تهران چه می‌کرد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۶۷۰۸

توکلی در جلسه شورای شهر تهران چه می‌کرد؟

به گزارش جهان نيوز، روز گذشته تصاویری از حضور مجید توکلی در شورای شهر منتشر شد که صدای اعتراض بسیاری از فعالان دانشجویی و جریانات انقلابی را درآورد.
توکلی که با اظهارات ساختارشکنانه خود در فضای مجازی بارها واکنش بسیاری از دانشجویان و فعالان سیاسی را برانگیخته است، درباره‌ تحریم و اظهارات اخیر دونالد ترامپ علیه ایران هم توئیتی منشتر می‌کند که این توئیت واکنش‌های بسیاری را به دنبال خود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توکلی در این توئیت نوشت:‌ « چگونه می‌توانیم به ترامپ اثبات کنیم که «کشوری تروریست» نیستیم؟ فکر می‌کنم این مهمترین پرسشی است که دولت روحانی باید به آن پاسخ دهد. تردیدی ندارم که روزی که در ایران تمام منتقدان از دست دولت و حکومت در آرامش شب را به صبح برسانند، هیچ کشوری به‌خودش اجازه نمی‌دهد که تهدید و تحریم‌مان کند.»

این توئیت از طرفی موجب می‌شود تا برخی همراهان سیاسی توکلی هم دیدگاه توکلی وی را نقد کنند.

مجید توکلی کیست؟
مجید توکلی متولد سال 1365 در شیراز است، او دانشجوی ورودی 83 رشته کشتیرانی دانشگاه امیرکبیر بود. 

اما ماجرا از آنجایی آغاز شد که خرداد ماه 85 یک نشریه دانشجویی با مدیرمسئولی مجید توکلی با عنوان «خط صفر» در دانشگاه امیرکبیر با انتشار مطلبی توهین آمیز نسبت به مقدسات فضای دانشگاه را به هم ریخت و موجب اعتراض بسیاری از دانشگاهیان شد.

بعد از این جریان در اردیبهشت سال 86، چهار نشریه دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با لیدری مجید توکلی مطالبی توهین آمیز نسبت به مقدسات منتشر کردند و همین موضوع بار دیگر موجب ملتهب شدن فضای دانشگاه امیرکبیر شد تا جایی که یک هفته‌ای کلاس‌های درس این دانشگاه تعطیل شدند.

توکلی که  قبل از سال 88 در مجموع دو مرتبه بازداشت شده بود،  بعد از ماجرای هتاکی نشریات دانشگاه به مقدسات و بعد از اینکه 15 ماه در زندان بود با رافت اسلامی آزاد می شود.

دانشجوی ساختارشکن دانشگاه پلی تکنیک در 16 آذر 88، به عنوان لیدر یک جریان افراطی در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی کرد و سخنان و شعارهای ساختارشکنانه و اهانت آمیزی بر علیه نظام و رهبری مطرح می‌کند و درست زمانی که قصد داشت با لباس زنانه یعنی با مانتو، مقنعه و چادر از دانشگاه خارج شود توسط نیروهای امنیتی بازداشت می شود.
 
مجید توکلی که به دلیل اظهارات و اقدامات ساختارشکنانه و غیرقانونی‌اش بازداشت شده بود در 30 دی ماه 88 از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به تحمل 8 سال و 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بعد از طی شدن دوران حبس، توکلی براساس برخی اطلاعات در  ۲۹ مهر ۱۳۹۲ با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

* انتشار تصاویر توکلی با لباس زنانه
در زمان بازداشت توکلی با لباس زنانه  بسیاری از رسانه‌ها اقدام به انتشار تصاویری از مجید توکلی در لباس زنانه کردند.
 
در آن دوران انجمن اصلاح‌طلب دانشگاه امیرکبیر بیانیه‌ای منتشر شد و خواستند طوری وانمود کنند که پوشیدن لباس زنانه خواسته خود توکلی نبوده است و در این بیانیه مجید توکلی را «افتخار جنبش دانشجویی» خواندند. 

تصاویر مجید توکلی با لباس زنانه به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد، اقدام عجیب توکلی به شدت باعث سرشکستگی جریان افراطی حامی وی شده بود ولی بعد از مشخص شدن واقعیت موضوع بسیاری از عناصر فتنه و جریانات ضد انقلاب سعی کردند این حرکت را یک موضوع عادی جلوه دهند.

* حضور توکلی در جلسه شورای شهر!
بعد از آزادی مجید توکلی از زندان، آن‌چنان خبری از وی نبود و حتی شنیده شد که وی در خارج از کشور و کشور مکزیک است تا اینکه روز گذشته وی با حضور در جلسه شورای شهر تهران مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفت.

گویا جلسه‌ای که در شورای شهر تهران با حضور توکلی برگزار شده مرتبط با موضوع آلودگی هوا بوده است که همین موضوع تعجب بیشتر رسانه‌ها و فعالان دانشجویی، سیاسی و رسانه‌ای را برانگیخته است.
 
امروز این سوال وجود دارد که مجید توکلی در جلسه شورای شهر تهران چه می‌کرد؟ و آیا جلسه‌ای که مجید توکلی میهمان ویژه آن بوده درباره بحث آلودگی هوا بوده یا اینکه این جلسه اهداف دیگری داشته است! 

* ورود عنصر فتنه 88 به شورای شهر تهران به هیچ‌ وجه قابل قبول نیست/ قوه‌قضائیه باید به موضوع ورود کند
علی فرخی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در این رابطه گفت: دعوت و حضور مجید توکلی در جلسه رسمی شورای شهر تهران، چیزی به جز تلاش ترحم برانگیز اصلاح طلبان برای اعلام وجود و شیوه‌ای کودکانه برای نمایش قدرتِ توهمی و دست و پا زدنی مذبوحانه برای احیای جسم بی جان اصلاح طلبی نیست.

وی ادامه داد: مجید توکلی که در سال ۸۸ در پی یک تجمع غیرقانونی در دانشگاه امیرکبیر که خود سخنران آن  تجمع بود، در یک رفتار کاملا بزدلانه و ذلیلانه، چادر به سر کرد و پا به فرار  گذاشت، چند سالی است به عنوان «شرفِ» پادوهای سیاسیِ اصلاح طلبان و تشکل‌های بی هویتِ یکبار مصرف شان در دانشگاه‌ها شناخته می‌شود، اکنون لقب «شرفِ شورای شهر اصلاح طلبان» را نیز می‌تواند به خود اختصاص دهد.

فرخی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت در مورد این فعال فتنه سال ۸۸ و محکوم امنیتی که جرم او تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی بوده است، تحصیلاتی کاملا غیرمرتبط با مسئله محیط زیست دارد که موضوع بحث جلسه کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران بوده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: شهردار و شورای شهر تهران باید فکری به حال این نقطه سیاهِ ننگینِ کارنامه شان بکنند. ظاهراً اصلاح طلبان علاوه بر ناکارآمدی اثبات شده شان، با دعوت یک فتنه گر به عنوان مشاور، کمر همت برای ضربه زدن به شهر تهران و مردم ایران بسته اند.

وی گفت: فردی که خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شده است و محکومیت امنیتی دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست که در یک جلسه تصمیم سازی حکومتی حضور پیدا کند و قطعا قوه قضائیه وظیفه دارد با ورود به این موضوع این مسئله را پیگیری کند.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین برش های شهرستانی در اولویت برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   جلسه شورای معاونین استان با موضوع برنامه ها و سیاست های معاونت ها در سالجاری و به ریاست علی دهقانی مدیرکل  و با حضور اعضای شورای معاونین در محل دفتر مدیریت برگزار شد.

علی دهقانی گفت : اولویت کار ما باید رسیدگی به مشکلات ارباب رجوع باشد و در کمترین زمان بیشترین خدمات را با رعایت ضوابط اداری به مراجعین ارائه دهیم، زیرا جمعیت انبوهی از جامعه به نوعی با ادارات مرتبط با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ارتباط هستند.

در این جلسه علی دهقانی ضمن بیان برخی از وظایف و امورات محوله از سوی وزارت متبوع در قبال مراجعین و تاکید بر پایبندی به تعهدات و وظایف محوله توسط همکاران، گفت : تعیین برش های شهرستانی، احصاء و هدفگذاری برنامه های سال جدید، داشتن چشم انداز و افق دید روشن در تدوین برنامه ها، احصاء مشکلات خاص که نیاز به تامین اعتبار دارند، تقویت و افزایش ارتباطات برون سازمانی، تخصصی تر کردن فعالیت ها، استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت دستگاههای اجرایی به منظور معرفی خدمات سازمان، ارتباط فعال و مستمر با انجمن ها و تشکلات، از جمله مواردی هستند که نیاز به تامل و دقت نظر کلیه اعضای شورای معاونین دارد.

 

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در ادامه افزود : تدوین و ارائه برنامه منظم نظارت بر امورات شهرستانی، ارائه گزارش های مربوط به نظارت و بازدیدها، پیگیری تفاهم نامه ها، برگزاری برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه های جمعی باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه جلسه هریک از اعضای شورای معاونین به بیان مسائل، دیدگاه ها، نظرات و مشکلات حوزه های تخصصی پرداختند و در پایان پس از بحث و تبادل نظر مصوباتی تصویب و ابلاغ گردید.

دیگر خبرها

  • تعیین برش های شهرستانی در اولویت برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی
  • کاهش نرخ بیکاری در شهرستان گلپایگان
  • نماهنگ ماه‌من علی با نوای سید مجید بنی‌فاطمه
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • سرنوشت عجیب بیوه امیرکبیر؛ تن دادن به ازدواج با سه مرد دربار!     
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • تصاویر| جلسه شورای عالی قوه قضاییه