Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، جلسات خود را در دو شیفت صبح و عصر برای بررسی بودجه سال 1398 کل کشور برگزار می‌کند. یکی از اتفاقاتی که معمولا در سال‌های قبل در حین بررسی لایحه بودجه رخ داده این بوده است که پیشنهادات کمیسیون‌ها یا به کلی رد شده یا تعداد اندکی از آنها به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون باید منتظر ماند و دید که کمیسیون تلفیق برای سال جاری چه رویه‌ای در مورد پیشنهادات کمیسیون‌ها در پیش خواهد گرفت.

مشکلی در بخش درآمدی وجود ندارد

فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، در این‌باره اظهار کرد: در سال جاری که فعلاً برای مطرح شدن پیشنهادات کمیسیون‌ها مشکلی وجود نداشته و  پیشنهاداتی که برای آن‌ها مهم‌تر و دارای رقم بالاتری است را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون تبصره‌های درآمدی را یکی پس از دیگری قرائت کردیم و کمیسیون‌ها هم پیشنهادات خود را به ترتیب ارائه دادند و در واقع تاکنون هیچ مشکلی در بخش درآمدها وجود نداشته است.

حجم بالای پیشنهادات هزینه‌ای

ذوالقدر اظهار کرد: در بخش هزینه‌ها هم با توجه به اینکه حجم آنها زیاد است قطعا این فرصت وجود ندارد که همه پیشنهادات و مصوبات مطرح شود، بنابراین باید خود کمیسیون‌ها پیشنهادات خود را اولویت‌بندی کنند و آن پیشنهاداتی که اولویت مهم‌تری دارند و قشر بیشتری را شامل می‌شوند در کمیسیون تلفیق مطرح کنند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته هیئت رئیسه کمیسیون، وقتی را اختصاص می‌دهد که مخصوصاً پیشنهاداتی که کمیسیونی است مطرح شوند و فقط شاید در مورد پیشنهادات شخصی، محدودیت‌هایی ایجاد شود.

وضعیت تصویب پیشنهادات نسبت به سال‌های قبل بهتر است

همچنین عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو دیگر کمیسیون تلفیق بودجه، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره دلایل رد شدن پیشنهادات کمیسیون‌ها اظهار کرد: اتفاقا معتقدم تعداد زیادی رد نمی‌شود بلکه بسیاری از آنها هم قبول می‌شود. البته تاکنون آماری در دست نداریم اما تعداد پیشنهاداتی که امسال در کمیسیون تلفیق قبول شده‌اند نسبت به سال قبل بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: حتی بسیاری از پیشنهاداتی که در کمیسیون تلفیق رد می‌شود تقاضای تجدیدنظر در مورد آنها صورت می‌گیرد و بعضاً رأی می‌آورند لذا امسال وضعیت نسبت به سال‌های قبل بهتر است.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا سیاست و اقتصاد مجلس کمیسیون تلفیق بودجه فاطمه ذوالقدر یوسفیان ملا پیشنهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی

انسیه خزعلی؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در توئیتی نوشت: «بانوان در مورد کارت ملی مطالبه‌ای جز ذکر نام مادر در کنار نام پدر مشابه آنچه در شناسنامه وجود دارد، نداشتند و ما هم بر مبنای جایگاه حقوقی خود مطالبه آن ها را تا رسیدن به کمیسیون اصلی پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: همانطور که ذکر کردم در کمیسیون مطرح شد که با توجه به برنامه‌ای که برای تغییر کارت ملی وجود دارد و هیچ اسمی در کارت‌های آتی نخواهد آمد این پیشنهاد باید از دستور خارج شود جلسات کمیسیون ضبط شده است و لذا در پاسخ خبرنگار، گزارش مراحل بررسی این درخواست و نتیجه را ارائه کردم.

خزعلی افزود: اگر مسئولان ثبت احوال در جلسه کمیسیون مذکور این سخن را بدون پشتوانه و برای از دستور خارج کردن پیشنهاد مطرح کرده‌اند، اکنون که آن را نفی می‌کنند باید درخواست بانوان مبنی بر آوردن اسم مادر در کنار اسم پدر، مجدد به جریان افتد.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه شهرداری کرمانشاه همچنان معطل مانده است
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • درخواست مجدد برای ذکر «نام مادر در کارت ملی»
  • درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • خزعلی مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • درخواست مجدد درج نام مادر در کارت ملی
  • امکان معرفی نماینده حقوقی به دادگاه توسط تولیدکنندگان میسر شد/حذف هزینه های بالای وکالت برای بخش خصوصی