Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:45:32 GMT

عدم پاسخگویی سایپا و ایران خودرو به کمیسیون اصل ۹۰

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۶۹۷۳

عدم پاسخگویی سایپا و ایران خودرو به کمیسیون اصل ۹۰

 به گزارش خبرنگار مهر،امیر خجسته نماینده مردم همدان امروز یکشنبه در نطق میان دستور علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن معیشت مردم را هدف گرفته است، افزود: دشمن تمامی تیرهای خود را شلیک کرده و امروز با تمام قدرت در رابطه با معیشت مردم کار می کنند.

وی با یادآوری اینکه از دولت انتظار داشتیم در بودجه ۹۸ معیشت مردم را شفاف ببیند، تصریح کرد: معیشت مردم در بودجه دیده نشده و امروز مجلس در معرض یک آزمایش بزرگ در رابطه با معیشت مردم است انتظار می رود درست تصمیم گیری و معیشت مردم را به نحو مطلوب مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان در مجلس، دوای درد بودجه سال ۹۸ را عدالت و شفاف سازی دانست و افزود: انتظار می رود همانطور که مبلغ هدفمندی یارانه ها ۳۱ هزار میلیارد تومان بود و با پیگیری ها، ۳۶ هزار میلیارد تومان شد و امروز با شفاف سازی می بینیم که ۱۴۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که ۷ هزار میلیارد تومان آن مختص محرومان است، انتظار می رود از طریق شفاف سازی و منابعی که مجلس می تواند اختصاص دهد  مشکل معیشت مردم را حل کرد.

خجسته گفت:  سایپا و ایران خودرو متعهد به تحویل ۲۷۰ هزار خودرو با قیمت قبل هستند،  متاسفانه خودروسازان قیمت ها را سه نرخی کرده اند و جوابگوی مردم نیستند و به کمیسیون اصل ۹۰ تاکنون هیچ جوابی نداده اند؛ آقای وزیر شما از جنس مردم هستید این مساله را باید حل کنید و خودرو باید با همان قیمت قبل به مردم تحویل داده شود.

وی با انتقاد از قاچاق بی رویه طیور و دام، افزود: نیازهای اولیه مردم قاچاق می شود؛ این چه نوع مدیریت کشورداری است چرا باید نیاز اولیه مردم به خارج از کشور برود و ما سکوت کنیم این دیگر کار آمریکا نیست و خودمان درگیر هستیم باید این موضوع را مدیریت کرد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دهم، یادآور شد: از دکتر لاریجانی به صورت کتبی خواستم جلسه محرمانه ای را داشته باشیم و بنده به عنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی بحث های گمرک و فسادهای موجود را گزارش کنیم انتظار می رود به این موضوع توجه شود.

کد خبر 4518433

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر خجسته مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل نود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مسائل ارزی گفت: مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است. 

وی تاکید کرد: دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

این جلسه صبح امروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است
  • واردات خودروهای دست دوم در دستور کار قرار بگیرد
  • تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر تربیت نیروی جوان و متخصص، انتصابات شفاف و کارآمد و معیشت کارکنان در سال جاری