Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@11:40:11 GMT

روایت ‌دستاوردهای فضایی کشور و خلق سرمایه‌ای اجتماعی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۷۰۵۳

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دستاوردهای فضایی کشور پیشرفت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه فضانورد چینی به مدار زمین می‌روند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد، سفینه فضایی خدمه شنژو۱۸ روز چهارشنبه به سکوی پرتاب مرکز پدتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین منتقل شده و بواسطه موشک لانچ مارچ این عملیات اجرا می‌شود.

موشک و سفینه فضایی از کارخانه آزمایش مونتاژ آن از یک مسیر یک و نیم کیلومتری گذر و به محل پرتاب منتقل شدند. موشک به همراه فضاپیما به صورت عمودی برای آزمایش قبل پرتاب بررسی شد تا مشکلات احتمالی قبل از پرتاب برطرف شود و زمان انتظار برای اجرای مأموریت کاهش یابد.

بر اساس گزارش این آژانس، امکانات و تجهیزات موجود در سایت پرتاب در شرایط خوبی قرار دارند و بررسی‌های مختلف عملکرد قبل از پرتاب مجدد صورت می‌گیرد.

آژانس فضایی سرنشین‌دار چین گفته است: سفینه فضایی به زودی و در زمان مناسب پرتاب می‌شود و اکنون چین آماده پرتاب فضانوردان مأموریت شنژو۱۸ است.

به گفته این سازمان، عملیات پیش‌رو پروژه فضانوردی بزرگی است که نشان دهنده پیشرفت چین در حوزه فضاپیما‌ها و فضانوردی است. تیم شنژو۱۸ شامل سه فضانورد حرفه‌ای است که طی یک مأموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی این کشور سفر سفر می‌کنند.

این ایستگاه فضایی در اوایل سال ۲۰۲۱ پرتاب شده و تا کنون میزبان چندین مأموریت فضایی بوده است.

مأموریت شنزو۱۸ نشان دهنده توانایی‌های پیشرفته چین در فضانوردی و فضاپیما‌های ساخته شده در داخل کشور است. این مأموریت جدید همچنین نشانگر تمامیت چین در تلاش برای توسعه فناوری‌های فضایی و ارتقای نفوذ فضایی کشور است.

با اجرای این عملیات چین به عنوان یکی از کشور‌های پیشرو در صنعت فضایی جای می‌گیرد و نشان می‌دهد که توانایی برنامه‌های پیشرفته فضایی را دارد. این مأموریت همچنین بیانگر آن است که چین به سرعت در جهت توسعه فضانوردی و فضاپیما‌های پیشرفته قدم بر می‌دارد و در آینده نیز نقش مهمی در اکتشافات فضایی خواهد داشت.

هدف اصلی این مأموریت، تعمیر و نگهداری آرایه خورشیدی ماژول هسته «تیانه» (ایستگاه مداری چین) است. پنل‌های خورشیدی بزرگ این آرایه در معرض برخورد ریزشهاب‌سنگ‌ها قرار دارند و به همین دلیل نیاز به تعمیر و بازسازی آن به منظور پیشبرد مأموریت‌ها و اهداف فضایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سه فضانورد چینی به مدار زمین می‌روند
  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • «خط رو خط» با محوریت طنز جامعه شهری روایت می‌شود
  • حمله موشکی به اصفهان؟ ؛ واکنش رسمی یک مقام سازمان فضایی کشور
  • عملیات روانی و روایت نادرست دشمنان از سیل بلوچستان
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • رئیس‌جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • رئیس جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید