Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت "استارتولانچ" در روزهای اخیر بزرگترین هواپیمای جهان را برای دومین بار مورد آزمایش قرار داد و این هواپیما نیز در دومین پرواز آزمایشی خود رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شرکت آمریکایی "استراتولانچ"(Stratolaunch) که در سال ۲۰۱۱ توسط "پل آلن"(Paul Allen) پایه‌گذاری شد، اکنون برای دومین بار بزرگترین هواپیمای جهان را مورد آزمایش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دیلی میل، در آزمایش اولیه استراتولانچ این هواپیما با سرعت ۷۴ کیلومتر بر ساعت روی باند فرودگاه حرکت کرد. روز ۹ ژانویه در دومین پرواز آزمایشی این هواپیما موفق به حرکت با سرعت ۱۲۶ مایل بر ساعت (۲۰۲ کیلومتر بر ساعت) روی باند فرودگاه "پایگاه هوایی و فضایی موهاوی"(Mojave Air & Space Port) شد.

در طول این آزمایش سرعت این هواپیما به ۱۱۰ گره رسید. "گره"(knot) که به آن گره دریایی نیز می‌گویند واحدی برای سنجش سرعت است. هر گره برابر ۱۸۵۲ متر در ساعت است.

"جف تورنبرگ "(Jeff Thornburg) معاون ارشد بخش پیش رانش شرکت استراتولانچ گفت: من از اینکه هواپیما استراتولانچ آزمایش‌های خود را با موفقیت طی کرده است بسیار هیجان زده هستم. این نخستین گام در ارائه عملکرد و طراحی بسیار کارآمد موتور PGA است.

این هواپیما قادر است بارهایی تا وزن ۲۵۰ تن را حمل کند. این هواپیمای غول‌پیکر ۲۸ چرخ و وزنی معادل ۲۲۶ پوند (۱۰۲ کیلوگرم) دارد و طول بال‌های آن ۳۸۵ فوت(۱۱۷ متر) است.

پیش از این آزمایش شش موتور توربوفن این هواپیمای غول‌پیکر با موفقیت در پایگاه هوایی و فضایی موهاوی کالیفرنیا آزمایش شده بود.

هدف شرکت آمریکایی استراتولانچ از ساخت این هواپیما انتقال موشک‌های فضایی به دومین لایه اتمسفر و سپس پرتاب آنها به فضا است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بزرگترین هواپیما پرواز آزمایشی پرواز موفقیت آمیز عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت موتور هیدروژنی در ثبت رکورد سرعت زمین

موتور احتراق هیدروژنی دانشجویان بریتانیایی برای ثبت رکورد سرعت استاندارد زمین، مرحله آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، موتورهای احتراقی با سوخت هیدروژن که به‌آرامی راه خود را در دنیای تردد و جابه‌جایی باز کردند، امروزه از ماشین‌های مسابقه‌ای گرفته تا قایق‌های تفریحی و کشتی‌ها، همه جا مورد استفاده قرار دارند. جدیدترین موتور احتراقی هیدروژنی نسل امروز در بریتانیا با مأموریتی ویژه طراحی شده است تا ادعای سازندگان خود را مبنی بر ثبت رکورد کامل سرعت زمین برای فضای احتراق هیدروژن در حال ظهور برآورد کند.

رکورد سرعت کامل زمین در حال حاضر ۷۶۳.۰۳۵ مایل در ساعت (۱۲۲۷.۹۸۵ کیلومتر بر ساعت) و معتبرترین رکورد است، هرچند صدها رکورد دیگر در سطوح بی‌شمار بر اساس عواملی مانند نوع موتور و ظرفیت، وزن یا شکل بدنه وجود دارد. رکوردهای سرعت زمین باید ابزار مفیدی برای تبلیغ توانایی احتراق هیدروژن برای ارائه ویژگی‌های مطلوب موتورهای سوختی گازی و دیزلی فعلی، اما بدون انتشار کربن‌دی‌اکسید باشد.

تیم مهندسی این موتور ایده یک تور جهانی رکورد موتور احتراق هیدروژن را برای پیشبرد تلاش‌های پیشگامانه خود در فضای هیدروژنی امروز مطرح کرد و قصد دارد در زمینه ظرفیت تحقیقاتی، امکانات و تخصص در تولید، ذخیره‌سازی، توزیع و استفاده نهایی هیدروژن و حامل‌هایی مانند آمونیاک پیشرو باشد.

این تیم متشکل از ۱۵ دانشجوی سال سوم و چهارم دانشگاه باث انگلستان است که بر زمینه‌های مختلف مطالعات مهندسی از جمله مهندسی خودرو و مهندسی برق متمرکز شده‌اند. تیم ماه گذشته برنامه‌های خود را برای پیوستن به کنسرسیوم هیدروژن HyFIVE با هدف بررسی استفاده از هیدروژن به‌عنوان سوخت هوانوردی بدون آلایندگی در بریتانیا اعلام کرد. کنسرسیوم یادشده به‌منظور ایجاد یک سیستم سوخت‌رسانی هیدروژنی در سطح جهانی و زنجیره تأمین برای حمایت از هوانوردی با آلایندگی صفر تا دهه ۲۰۳۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

آزمایش موفقیت‌آمیز موتور هیدورژنی با سرعت زمین

تیم رکورد سرعت هیدروژن، به‌تازگی و برای اولین بار موتور احتراقی تک‌سیلندر هیدروژنی خود را روشن کرده است که اولین موفقیت در جهان به‌شمار می‌رود. این موتور به‌عنوان یک موتور ژنراتوری تک‌سیلندر ساده و سازگار شروع به کار کرد و تیم سازنده آن را برای کار با هیدروژن با تکیه بر قطعات مختلف از جمله انژکتورهای سوخت مخصوص هیدروژن ساخت شرکت‌های مختلف مهندسی مجدد کردند، حال آن‌که موتورهای هیدروژنی بسیار متفاوت از موتورهای بنزینی معمولی کار می‌کنند و به قطعات مختلفی نیاز دارند که به‌صورت تجاری در دسترس نیستند.

تحقیقات و سخت‌کوشی عملی سازندگان این موتور تاکنون نتیجه داده است، زیرا موتور در اولین تلاش روشن شد و این امر یک اثبات مفهومی و بستری آزمایشی است که به‌عنوان قلب تپنده اهداف رکورد سرعت زمینی تیم عمل می‌کند. موتوری که هدف قرار داده شده، متعلق به یک فورد ۲.۳ لیتری اکوبوست خواهد بود که با هیدروژن سازگار شده است. پیش از این نیز BMW در سال ۲۰۰۴ با موتور هیدروژنی V12 تک سرنشین HDR خود اقدام به ثبت سرعت زمینی با استفاده از نیروی احتراق هیدروژن اقدام کرده و در مجموع ۹ رکورد جهانی را به ثبت رسانده بود.

با این حال تیم فعلی فراتر از اصلاح موتور برای کار با هیدروژن، همچنین نیاز به مهندسی مجدد مشکلات هیدروژن دارد که برنامه‌های آن شامل تجهیز خودرو به سیستم سوخت‌رسانی ساخته‌شده بر اساس استانداردهای FIA و سیستم یکپارچه اطفا حریق می‌شود. نمونه اولیه موتور فعلی برای آزمایش روی یک گاری سوار شده است و برای برآورده کردن الزامات ایمنی باید از طریق پنل کنترل از راه دور در خارج از خانه استفاده شود.

کد خبر 745929

دیگر خبرها

  • ما از حمله ایران به اسرائیل استقبال و از آن حمایت می‌کنیم
  • تمامی پرواز‌های کشورمان به حالت عادی بازگشت
  • حمایت مردم اردستان از عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق»
  • موفقیت موتور هیدروژنی در ثبت رکورد سرعت زمین
  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است
  • اطلاعیه جدید شرکت فرودگاه‌ها/ قبل از عزیمت به فرودگاه ساعت پروازها را چک کنید
  • چه اقداماتی قبل از پرواز و در فرودگاه باید انجام داد؟
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران