Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@02:17:36 GMT

توقیف ۱۱۱ وسیله بازی غیراستاندارد در گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۷۲۰۱

توقیف ۱۱۱ وسیله بازی غیراستاندارد در گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استاندارد گلستان، محمود فرمانی در کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات استان اظهار کرد: کارشناسان و متخصصان طی بازرسی از شهربازی‌های استان، از ابتدای سال تاکنون ۱۱۱ تجهیز بازی را به علت نداشتن انطباق با استاندارد، توقیف کردند.

وی ادامه داد: رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی، تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها الزامی و مشمول استاندارد اجباری است و هر سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری را در بر می‌گیرد که دریافت تاییدیه منوط به انجام همه مراحل با نظارت کارشناسان استاندارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانی گفت: با توجه به همکاری و تعاملات انجام شده با شهرداری ها، انتظار داریم که آن‌ها برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات شهربازی‌ها و زمین‌های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نکرده اند، جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداران و مالکان باید تصویری از گواهینامه صادر شده برای هر یک از وسایل و تجهیزات را به منظور اطلاع و ایجاد اطمینان در مردم، در کنار هر وسیله به طور جداگانه نصب کنند.

کد خبر 4518460

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندارد گلستان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از پلمب ساختمان‌های ناایمن خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی بابایی با بیان اینکه سال قبل از 129 ساختمان ناایمن به عدد 75 ساختمان رسیدیم، اظهار کرد: برنامه ما این است که با پیگیری مناطق 22 گانه این آمار را ظرف 6 ماه به صفر برسانیم. کار سختی داریم اما مناطق پیگیری‌های لازم را دارند.

وی تصریح کرد: برنامه این است که در سال جاری، ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن به طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قرار است تعداد 129 ساختمان نا ایمن بحرانی به صفر برسد، یادآور شد: این را هم باید در نظر بگیریم که سالیانه هزار ساختمان پرخطر نیز باید ایمن‌سازی شوند.در همین راستا سال گذشته هزار ساختمان تأییدیه ایمنی گرفتند و امسال نیز با توجه به برنامه چهارم توسعه، بیش از این تعداد در دستور کار قرار گرفته است؛ چراکه برخی حوادث در همین ساختمان‌ها رخ داده است که از جمله می‌توان به حادثه کلینیک سینا اطهر اشاره کرد.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده در جلسه اخیر کمیته ایمنی در منطقه 2 تمام مراکز درمانی مورد بازدید قرار گرفته بودند. به طوری که بیش از 70 درصد تأییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی دریافت کرده و 30 درصد نیز در حال اقدام برای اخذ تأییدیه بودند.

بابایی با بیان اینکه این اقدام مثبت با همکاری سازمان آتش‌نشانی در حال انجام است، تصریح کرد: وزارت بهداشت در ایمن‌سازی مراکز درمانی ورود کرده و سطح‌بندی بیمارستان‌ها را بر دریافت تأییدیه ایمنی منوط کرده است، لذا مراکزی که تأییدیه ایمنی نگیرند، سطح آنها کاهش خواهد یافت و به دنبال آن درآمد آنها نیز با روند کاهشی روبه‌رو خواهد شد. همین اقدام وزارت بهداشت باعث تلاش بیمارستان‌های برای اخذ تأییدیه شده است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه انشعاب ساختمان‌هایی که تاکنون اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند، قطع و در صورت ادامه روند بی‌توجهی به ایمن‌سازی، پلمپ خواهند شد، گفت: مهلت کافی داده شده و ساختمان‌هایی که مالکان آنها اقدام لازم را انجام نداده‌اند، حتماً پلمپ می‌شوند.

مراکز درمانی و تجاری ناایمن تهران باید پلمب شوند

وی ادامه داد: شناسایی ساختمان‌های ناایمن بحرانی که تاکنون اقدام به ایمن‌سازی نکرده‌اند، به صورت عملیاتی در حال انجام است؛ برای مثال در منطقه 2 تعداد هفت ساختمان شناسایی و زمان‌بندی برای آنها تعیین شد و همچنین ساختمان‌هایی که باید پلمپ شوند، مشخص و ساختمان‌های در حال ایمن‌سازی ملزم به تسریع در امور شدند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین تصریح کرد: مالکان 30 درصد از 75 ساختمان ناایمن تاکنون هیچ اقدامی برای ایمن‌سازی انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت پنج هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان