Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@09:34:51 GMT

تلخی دهان در صبحگاه چه دلایلی دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۷۲۲۶

تلخی دهان در صبحگاه چه دلایلی دارد؟

رکنا: تلخی دهان در صبحگاه دلایل مختلفی دارد و می تواند نشانه برخی بیماری ها باشد.

یک متخصص گوارش گفت: عوامل زیادی از جمله بیماری‌های دندان، کمبود ویتامین، سیگار کشیدن، شیمی درمانی و دارو‌های بیولوژیکی، سوء تغذیه و افزایش سن در بروز تلخی دهان تاثیر دارد.

 شهرام آگاه متخصص گوارش درباره علل بروز تلخی صبحگاهی دهان توضیح داد: عواملی متعدد وجود دارد که تلخی دهان را به وجود می‌آورد؛ که از جمله آن‌ می‌توان به بیماری‌های دندان، کمبود ویتامین، سیگار کشیدن، شیمی درمانی و دارو‌های بیولوژیکی، سوء تغذیه و افزایش سن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آگاه تصریح کرد: یکی از شایع‌ترین علل بروز این اختلال مصرف برخی داروهاست؛ مصرف داروهایی مانند آهن، برخی مولتی ویتامین‌ها، برخی از مکمل‌ها و برخی آنتی‌بیوتیک‌ها تلخی صبحگاهی دهان را برای بیمار به‌همراه دارد.

وی درباره رابطه رفلاکس معده و تلخی دهان، بیان کرد: رفلاکس معده یکی از مهمترین علت‌های بروز تلخی صبحگاهی دهان است؛ در مجموع حالت تهوع استفراغ ، سرفه، خشن شدن صدا ،نارسایی بلع، ترشح بیش از حد بزاق درد در محل قفسه سینه و تلخی دهان از اصلی ترین علائم ابتلا به بیماری رفلاکس معده هستند.

این متخصص گوارش ادامه داد: رفلاکس را می توان به دو دسته صفراوی و اسیدی طبقه‌بندی کرد؛ اگر تلخی دهان حاصل از رفلاکس اسیدی باشد معمولاً برای درمان آن از مواد کاهنده اسید استفاده می‌شود تا با درمان رفلاکس تلخی دهان حاصل از آن کاهش پیدا می‌کند

آگاه درباره رفلاکس صفرا گفت: بروز این نوع رفلاکس احتمال بیشتری به نسبت رفلاکس اسید دارد؛ رفلاکس اسیدی زمانی اتفاق می افتد که صفرا، مایع گوارشی که در کبد شما تولید می شود را به سمت معده و مری هدایت کند، برای درمان رفلاکس صفراوی از داروهایی استفاده می‌کنیم که صفرا را به خود جذب می‌کند یا در صورت نیاز از داروهای استفاده می‌کنیم تا مسیر حرکت معده را اصلاح کرده و از ادامه فرآیند رفلاکس جلوگیری کند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز گروهی 4 پسر به دختری در پارکینگ مخروبه عکس های بدون پوشش قتل شوهر توسط زن دوم برای ازدواج با مرد مطلقه + عکس اقدام پلید پسرتهرانی با دوست خواهرش / دختر27 ساله فریب خورده بود+عکس شوهر بی غیرتم می خواست مرا بفروشد / مهنوش در دادگاه اشک همه را در آورد + عکس هولناک ترین عکس از جسدی در پراید پرس شده! +عکس اقدام منشوری 2 جوان در حمله به 2 دختر در ائل گولی تبریز + فیلم و عکس "بسته حمایتی" نگرفته اید اینگونه پیگیری کنید توطئه بی رحمانه مینا 16 ساله و ناپدری پلید برای به زندان انداختن مادر بی نوا 3 سال زندان به خاطر سوار کردن دختر غریبه به ترک موتور مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اعتراف مرد مست به حمله وحشیانه به زن تهرانی + گفتگو حکم قطعی 5 صراف تهرانی صادر شد / مریم انصاری چه نقشی در پرونده دارد؟ + عکس چهره باز 8 شرور مشهدی وسط خیابان راننده جوان را تکه تکه کردند این 2 قاتل باید دستگیر می شدند ! مرد تهرانی با چاقو و چکش به جان همسرش افتاد / دخترم را از دست مادرش نجات داد

منبع: رکنا

کلیدواژه: ابتلا به بیماری مولتی ویتامین مواد بیماری اسید عکس فیلم مشهد صبح مادر زن دختر حادثه مرد تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیره ریزه میزه خاصیت ازش می‌ریزه‌!

  انواع زیره
زیره سبز دارای مقادیر بالایی فیبر است وبا کاهش اشتها وافزایش متابولیسم بدن به لاغری وکاهش وزن سریع افراد کمک می‌کنند. همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در زیره برای کاهش چربی شکم مفید است.این نوع زیره هم به‌صورت پرورشی و هم خودرو یافت می‌شود.در ایران نوعی پرورش زیره سبز وجود دارد که از اجزای اصلی پودرکاری است وبرای تقویت طعم غذاها مورد استفاده قرارمی‌گیرد.همچنین در داروهای سنتی ازسال‌ها قبل استفاده می‌شود.زیره سیاه معروف به زیره کرمانی نیزخواص فراوانی دارد  که یکی از سوغاتی‌های معروف این استان است و در مناطق کوهستانی به‌صورت خودرو رشد می‌کند. 

تفاوت زیره سبز و سیاه
جنس، گونه، نوع اسانس و ترکیبات گیاه خواص زیره سبز با خواص زیره سیاه کاملا متفاوت است واثرات دارویی آنها نیز در بعضی موارد تفاوت دارد‌به همین دلیل میزان مصرف آنها نیز متفاوت خواهد بود.مقدارمصرف خواص زیره سیاه که در بسیاری از غذاها مصرف می‌شود، می‌تواند ۱۰برابرخواص زیره‌سبز باشد. بوی متفاوت این دو نوع زیره (سبز و سیاه) نیز به‌دلیل متفاوت بودن ترکیبات اصلی اسانس آنهاست. 

فواید زیره سیاه
طبع‌ زیره‌ سیاه‌ خیلی‌ گرم‌ و خشک‌ است‌. زیره‌ سیاه‌ دارای‌ خواص‌ مدر، بادشکن‌، مقوی‌، زیادکننده‌ شیر، قاعده‌آور، نیرودهنده‌، ضد کرم‌، هضم‌ کننده‌، ضد تشنج‌، قابض‌، معرق‌، مقوی‌ معده‌ و قاطع‌ اسپرم‌ است‌.زیره‌ سیاه‌ در موارد بلع‌ هوا، نفخ‌ شکم‌، برطرف‌ کردن‌ سوءهاضمه‌، تسهیل‌ هضم‌ غذا، دل‌ پیچه‌ کودکان‌، انگل‌ معده‌ و روده‌، دفع‌ بادهای‌ کلیه‌ و مثانه‌، تنگی ‌نفس‌ و سکسکه‌ نفخی‌ به‌کار می‌رود. زیره‌ یک‌ داروی‌ سنتی‌ برای‌ رفع‌ سوءهاضمه‌ خصوصا نفخ‌ شکم‌ است‌.عرق زیره‌ یا روغن‌ آن‌ دررفع‌ سوءهاضمه‌ و دل‌ دردهای‌ کودکان‌ مفید است‌.زیره‌ خاصیت‌ ضدگرفتگی‌ دارد وبرای‌ رفع‌ گرفتگی‌های‌ دوران‌ قاعدگی ‌مفید است‌.مقوی‌ بدن‌ است‌.معده‌ را  گرم‌ و تقویت‌ وکرم‌ تنیارادفع ‌می‌کندواثر قابل‌ ملاحظه‌ای‌ درجلوگیری‌ ازایجاد بادهای‌ اضافی‌ درروده‌ ودرمان‌اسهال‌ دارد.دم‌کرده‌ یک‌ قاشق‌ مرباخوری‌ زیره‌‌سیاه‌ در نیم‌ لیتر آب‌‌جوش ‌برای‌ تنبلی‌ اعمال‌ گوارشی‌،بی‌اشتهایی‌،باد یا دردروده‌ مصرف‌ می‌شود.مصرف دم‌کرده زیره سیاه یا جویدن آن در رفع وکاهش دردهای ناشی ازقاعدگی،دردهای روده و بی‌اشتهایی بسیار مؤثر است. 

دیگر خبرها

  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند
  • مُشت های آهنین ورزشکاران بر دهان صهیونیست
  • این بیماری در کمین کسانی که زبانشان تلخ می‌شود
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • ورم و پف در نقاط مختلف بدن چه دلایلی دارد؟ از ورم دست و پا تا پف چشم و صورت
  • زیره ریزه میزه خاصیت ازش می‌ریزه‌!
  • شربت جلاب زعفران درمانگر درد معده