Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، پیشینه دموکراسی در افغانستان؛ دوره های اول، دوم و سوم مشروطه خواهی در افغانستان از 1901 تا 1973م ؛ دموکراسی ادعایی نوین 2001 تا 2018م؛ روند استقرار دموکراسی بعد از کنفرانس بن تا پایان 2018 و چالش های آن؛ توافق بن و تغییر ساختار متمرکز قدرت؛ تشکیل دولت موقت، انتقالی و قانونی در دو مقطع ریاست جمهوری حامد کرزی و ریاست جمهوری اشرف غنی؛ تشکیل لویه جرگه اضطراری و قانون اساسی؛ نگاهی به مجالس ملی و محلی در افغانستان (شوراهای ولایتی، شوراهای وُلُسوالی ها، شوراهای قریه ها و روستاها)؛ تحولات انتخابات 2014 ریاست جمهوری افغانستان؛ دور زدن انتخابات با فرمول کری و شکل گیری دولت وحدت ملی؛ پیامدها و چالش های انتخابات پارلمانی افغانستان؛ موانع، چالش ها، چشم انداز و مدل مطلوب دموکراسی در افغانستان از دیدگاه صاحبنظران؛ وارداتی و تحمیلی بودن دموکراسی غربی در افغانستان و مغایرت آن با فرهنگ این کشور؛ مکاتب اسلامی تأثیرگذار در افغانستان با نگاهی به مکاتب هندیِ دیوبندی، اخوانی، سلفیِ وهابی و تاثیر آنها بر روند دموکراسی؛ مدل های محتمل دموکراسی در افغانستان (مدل دموکراسی اسلامی، مدل دموکراسی توافقی، مدل فدرالی، مدل مختلط)؛ مدل مطلوب دموکراسی در افغانستان و چشم انداز آن؛ نقش ایران در استقرار مردمسالاری در افغانستان، به همراه پیشنهادهای رسانه ای از جمله بخش های این پژوهش است که توسط پیرمحمد ملازهی و با نظارت علمی دکتر نوذر شفیعی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

156 / 156 افغانستان معاونت برون مرزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: افغانستان معاونت برون مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با جامعه قرآنی خراسان جنوبی اظهار کرد: بسیاری از اقدامات فرهنگی در دراز مدت بر اذهان مردم تأثیر خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در زمانه ما انعکاس یک حادثه از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است.

عبادی با بیان اینکه امروزه جوامع بیشتر از یک واقعیت با انعکاس آن رو به رو است، گفت: هنر این است در انواع و اقسام مسائل در تبلیغ واقعیت‌ها را به صورت یک باور منعکس کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تبلیغ تلاش‌های زیادی صورت گرفته است ولی هنوز فاصله‌های زیادی تا مطلوب داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه لیبرال دموکراسی همه ارزش‌های انسانی را زیرپا گذاشته است، افزود: اتفاق و جنایتی که در غزه رخ داد تنها کار نتانیاهو نبود بلکه استکبار جهانی از او حمایت می‌کرد.

عبادی با تأکید بر اینکه به اسم دموکراسی همه قوانین انسانی و حقوق بشر را زیرپا می‌گذارند، افزود: امروز این تفکر رسوا شده است و مردم خود اروپا علیه این مدعیان تظاهرات و راهپیمایی می‌کنند.

وی گفت: لیبرال دموکراسی به هیچ قانونی پایبند نیست ولی در تبلیغات و رسانه حرف از دموکراسی و حقوق بشر می‌زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تبلیغات دشمن قوی است ولی ما نیز باید دروغ‌های لیبرال دموکراسی را برای فرزندان و جوانان خود افشا کنیم

عبادی گفت: گاه فرزند و نوجوان ما به واسطه تبلیغات تحت تأثیر رسانه دشمن قرار می‌گیرد ولی حرف و سخن ما را نمی‌پذیرد که باید پرسید در این زمینه چه برنامه‌ای وجود دارد.

وی اظهار کرد: اگر صهیونیست بر سایر کشورهای جهان سلطه پیدا می‌کرد بقیه نقاط عالم چون غزه می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: برخی از جوانان و افراد می‌گویند به واسطه گرانی گوشت و … در انتخابات رأی نمی‌دهم در حالی که برعکس برای حل مشکلات کشور باید رأی داده و به اشخاص درست رأی بدهیم.

عبادی گفت: به قول سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی ایران حرم است و اگر این حرم آسیب ببیند حرم دیگری باقی نخواهد ماند.

کد خبر 6084988

دیگر خبرها

  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی