Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@12:16:21 GMT

انجمن قلم آمریکا خواهان آزادی مرضیه هاشمی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۷۴۵۴

انجمن قلم آمریکا خواهان آزادی مرضیه هاشمی شد

رویداد۲۴ انجمن قلم آمریکا از دولت این کشور خواسته است که خانم هاشمی را فورا آزاد کند.

به گزارش بی بی سی، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (آی‌اف‌جی) روز پنجشنبه (۱۷ ژانویه) در حساب توییتری خود نوشت: "مرضیه هاشمی، خبرنگار ایرانی در آمریکا بازداشت شده در حالی که اتهامات او علنی نشده است. ما به شدت نگران او هستیم و از مقام‌های آمریکا می‌خواهیم هر چه زودتر در این باره شفاف‌سازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

در داخل آمریکا هم مدیرعامل انجمن قلم این کشور طی بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری خانم هاشمی شده و ابراز نگرانی کرده که آمریکا این خبرنگار شبکه پرس تی‌وی را در ارتباط با تنش‌های سیاسی میان تهران و واشنگتن بازداشت کرده باشد.

سوزان ناسل در بیانیه این انجمن ادبی نوشته: "فقدان اطلاعات و شفاف‌سازی درباره علت بازداشت خانم هاشمی باعث شده این گمانه‌زنی‌ها قوت پیدا کند که آیا او در ارتباط با مستندی که جدیدا درباره جنبش "جان سیاهان مهم است" تهیه کرده بود بازداشت شده و یا بازداشت او یک اقدام تلافی‌جویانه در برابر زندانی کردن شهروندان آمریکایی در ایران است. "

انجمن قلم آمریکا خواهان آزادی مرضیه هاشمی شد

"علت هر کدام از این دو مورد که باشد نقض آشکار ارزش‌های دموکراسی است. شگفت‌آور خواهد بود که ببینیم آمریکا هم همان رویه‌ای را پیش گرفته که چین و ایران از آن استفاده می‌کنند؛ یعنی بازداشت شهروندان بدون اتهامات جدی و آشکار و با نیت اعمال فشار یا بالا بردن قدرت چانه‌زنی. اگر علت بازداشت خانم هاشمی چیزی به غیر از این موارد است باید خیلی زود شفاف‌سازی شود و در غیر این صورت او باید فورا آزاد شود. "

در همین حال، در داخل ایران نادر طالب‌زاده، چهره سرشناس سینما و تلویزیون این کشور به مشرق نیوز گفته از نظر او بازداشت خانم هاشمی "نقشه جان بولتون" مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید برای زمینه‌سازی رویارویی با ایران بوده است.

آقای طالب‌زاده که مشرق نیوز نوشته مرضیه هاشمی همکاری نزدیکی با او داشته، گفته: "با این رفتار امنیتی و اقدامات دیگری که شاید مردم اطلاع نداشته باشند، جان بولتون به دنبال رودرویی با ایران است. "

مرضیه هاشمی آمریکایی الاصل است، در ایالت اوهایو متولد شده و قبلا ملانی فرانکلین نام داشته، اما آن طور که نادر طالب‌زاده به مشرق نیوز گفته او پس از ازدواج با یک مرد ایرانی به اسلام و انقلاب ایران علاقه‌مند شده و به این کشور مهاجرت کرده است.

آقای طالب‌زاده گفته خانم هاشمی از سال‌ها پیش در شبکه ماهواره‌ای سحر مشغول به فعالیت بوده و سپس به پرس تی‌وی پیوسته است.

آن طور که گزارش شده ماموران اف‌بی‌آی پس از بازداشت خانم هاشمی در فرودگاه سنت‌لوئیز او را به مقر مرکزی پلیس فدرال در حومه واشنگتن دی سی منتقل کرده‌اند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مرضیه هاشمی خبرنگار ایرانی در آمریکا خبرنگار پرس تی وی دستگیری مرضیه هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند

روزنامه گاردین نوشت: سناتور‌های ارشد جمهوری‌خواه با مداخله در تنش‌های فزاینده در دانشگاه‌های مهم آمریکا بر سر جنگ غزه، از دولت جو بایدن خواستند نیرو‌های پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را برای سرکوب تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطین که به بازداشت صد‌ها نفر منجر شده است، اعزام کند.

این روزنامه افزود: ۲۵ سناتور جمهوریخواه از جمله میچ مک کانل از رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند «به سرعت نظم را به محیط دانشگاه‌ها بازگرداند».

مک کانل، رهبر اقلیت سنای آمریکا و جان تون معاون وی، در نامه‌ای خطاب به مریک گارلند دادستان و میگل کاردونا (Miguel Cardona) وزیر آموزش این کشور، مدعی شدند معترضان «یهودستیز» و «حامی تروریسم» هستند.

پلیس آمریکا دوشنبه این هفته، حدود ۱۵۰ معترض را در تظاهرات هواداران فلسطین در دانشگاه‌های ییل و نیویورک بازداشت و دانشگاه کلمبیا اعلام کرد کلاس‌های درس را تا پایان ترم به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

برخی از مسئولان ارشد دانشگاه‌ها به ویژه در دانشگاه کلمبیا، با انتقاد‌های شدید و درخواست‌های استعفا از سوی معترضان خشمگین از سرکوب دانشجویان مواجه شده اند.

بعد از ظهر روز سه شنبه (دیروز) ۲۵ سناتور جمهوریخواه به سرکردگی مک کانل در نامه‌ای به وزارت آموزش و پلیس فدرال آمریکا خواستار دخالت فوری به بهانه برقراری نظم در دانشگاه ها، تحت پیگرد قرار دادن معترضان به بهانه تهدید علیه دانشجویان یهودی و لغو روادید همه دانشجویان خارجی شرکت کننده در اعتراضات شدند.

در اقدام دیگری که ماهیت خشونت طلب مقام‌هاب آمریکایی را نشان داد، جاش هولی و تام کاتن سناتور‌های ایالت‌های میسوری و آرکانزاس روز دوشنبه از بایدن خواستند نیرو‌های گارد ملی را به دانشگاه‌ها بفرستد.

صد‌ها نفر از معترضان در دانشگاه ییل با اعتصاب غذا از دانشگاه خواستند شرکت‌های سازنده سلاح نظامی و دیگر تولیدکنندگان مرتبط با رژیم صهیونیستی را حذف کنند.

در مرکز شهر منتهن، پلیس آمریکا با معترضان در دانشگاه نیویورک درگیر شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد در حالی که معترضان سعی می‌کردند مانع از خروج خودرو پلیس (حامل دانشجویان بازداشتی) شوند، ماموران برای متفرق کردن جمعیت از اسپری فلفل استفاده کردند.

سرکوب پلیس آمریکا پس از آن صورت گرفت که دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه این هفته شاهد اعتصاب بزرگ اساتید در همبستگی با دانشجویانی بود که هفته گذشته بعد از برپا کردن چادر‌های اعتراضی دستگیر شدند.

بسام خواجه (Bassam Khawaja) مدرس دانشگاه حقوق کلمبیا و وکیل دانشگده حقوق بشر آمریکا گفت: از ورود فوری ماموران پلیس نیویورک به دانشگاه «شوکه» و «وحشت زده» شده است.

وی گفت این اعتراض‌ها غیرخشونت آمیز بود و گروهی دانشجو در وسط محوطه دانشگاه چادر زده بودند.

به دنبال اعتراضات در دانشگاه کلمبیا شماری از دانشجویان در سایر دانشگاه‌های آمریکا از جمله در دانشگاه‌های براون، پرینستون و نورث وسترین به سبک آنها چادر زدند.

ادعای رئیس اف بی ای: برای جلوگیری از خشونت همکاری اطلاعاتی داریم

کریستوفر ری رئیس اف بی‌ای در مصاحبه اختصاصی با ان بی سی نیوز مدعی شد که اف بی آی با دانشگاه‌ها همکاری می‌کند تا مسئولان آنها را از تهدید‌های به اصطلاح یهودستیزانه و خشونت‌های احتمالی در موج اعتراض‌ها علیه جنگ غزه آگاه کند.

وی همچنین ادعا کرد که سازمان متبوعش اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌ها را رصد نمی‌کند، اما اطلاعاتی را در خصوص تهدید‌های خاص خشونت آمیز به اشتراک می‌گذارد.

رئیس اف بی آی گفت: با جدیت بر همکاری با اجراکنندگان قانون در سطح ایالتی و محلی و در دانشگاه‌ها و سایر مراکز متمرکز است تا اطمینان یابد که در جلوگیری از هر گونه تهدید خشونت آمیز پیشگام هستیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • دعوت از پاراتکواندو کار بانوی قمی به تیم ملی
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد