Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه نصب کنیستر و کاتالیست در خودروها از تکالیف قانونی است گفت: سازمان حفاظت محیط زیست موظف است طبق قانون این موضوع را پیگیری و نظارت لازم را در تعویض این قطعات داشته باشد. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملارد، کیومرث کلانتری امروز در مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک در شهرستان ملارد با اشاره به لزوم تعادل شرایط کمی و کیفی محیط زیست اظهار داشت: رشد جمعیت، تلاش برای تأمین مواد غذایی، توسعه صنعتی، تولید پسماند، تخریب لایه ازن و تغییرات آب و هوایی و ده‌ها موضوع دیگر لحظه‌ به ‌لحظه اهمیت محیط زیست را در جهان دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آسیب‌ پذیری کشور به لحاظ اقلیمی و اکوسیستمی بیان کرد: علی‌رغم تنوع آب و هوایی موجود در کشور از نظر منابع آبی و جنگل فقیر هستیم که تنها راهکار مدیریت بر منابع و مصرف صحیح است که توسعه کشور را در مسیر درست هدایت می‌کند.

6000 کاتالیست تاکسی‌ها در تهران تعویض شدآغاز تولید داخلی دو کاتالیست با صرفه‌جویی سالانه 50 میلیون یوروییخودکفایی در تولید بنزین - 6 / 90 درصد کاتالیست بنزین در داخل تولید می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: با توجه به اینکه کشور در مسیر توسعه قرار دارد اما این موضوع نباید سبب غفلت محیط زیست شود چرا که اعتقاد ما بر این است که سازمان حفاظت محیط زیست در کنار توسعه و نه در مقابل آن است.

کلانتری با بیان اینکه حفظ محیط زیست تکلیف قانونی و شرعی همه افراد است تأکید کرد: افراد در کره خاکی باید به اندازه نیاز و ظرفیت قابل تحمل محیط زیست از منابع آن برداشت کنند و شرایط را برای بهره‌وری  نسل آینده نیز فراهم کنند.

وی سپس با اشاره به اجرای قانون هوای پاک از سال گذشته گفت: از سال گذشته اقدامات خوبی برای کنترل آلودگی هوا در راستای اجرای این قانون انجام شده است و برای کسانی که به تکالیف قانونی خود عمل نکنند جرم تعیین شده و مجازات دیده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: از جمله اقدامات در راستای کنترل آلودگی هوا استانداردسازی سوخت توسط وزارت نفت است که براساس آن در تهران باید بنزین یورو 4 و گازوئیل استاندارد توزیع شود.

کلانتری همچنین تصریح کرد: سخت‌گیری در استاندارهای معاینه فنی، تبدیل سوخت نیروگاه‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی از نفت کوره به گاز، مسائل مربوط به مدیریت هوا، طرح کاهش و برخورد پلیس با خودروهای آلاینده از جمله دیگر اقدامات در این راستا در سال گذشته براساس مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا است.

وی در پایان با بیان اینکه نصب کنیستر و کاتالیست در خودروها از تکالیف قانونی است خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست موظف است طبق قانون این موضوع را پیگیری کند تا این قطعات در خودروها نصب و همچنین در ادوار تعویض این قطعات هم نظارت و پیگیری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ ع R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری

ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری یک قلاده توله شیر را در خانه‌باغی در ساری کشف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، به امر شناسایی متخلف اقدام کرده و با همکاری ماموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی یک قلاده " توله شیر" را که به صورت غیرمجاز در خانه‌باغ  و مخفیگاه متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیرقانونی حیوانات وحشی به مراجع قضایی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ‌وحش تحویل داده شود.

بر اساس اعلام محیط زیست متخلف در حوزه شکار و صید سابقه‌دار بوده و در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری