Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «ایران» این شبکه در میان مخاطبان اسپانیایی زبان طرفداران فراوانی دارد و هر هفته این برنامه با نمایش زیبایی های طبیعی و مناظر بی نظیر گردشگری، غذاهای سنتی آن منطقه و آداب و رسوم مردمان آنجا، مخاطبان برنامه خود را با طبیعت و فرهنگ ایرانیان آشنا می کند. 

در برنامه این هفته «ایران»، شیما کاظمی به معرفی یکی از بزرگترین کاروانسراهای ایران می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاروانسرای دِیرِ گچین، یکی از بزرگ‌ترین کاروانسراهای ایران، بر سر راه جاده تاریخی ری به قم و در مرکز پارک ملی کویرقرار دارد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این اثر باعث شده آن را «مادر کاروانسراهای ایران» بنامند. این بنا را به‌خاطر داشتنِ گنبدی از جنس گچ، دیر گچین نامیده‌اند، اما اکنون چنین گنبدی در بنا وجود ندارد. بنای این کاروانسرا مربوط به دوره ساسانی است. 

نیلوفر صالحی در قسمت دوم برنامه به مازندران سفر کرده تا بینندگان را با جنگل های زیبای هیرکانی بیشتر آشنا کند. این جنگل ها به مساحت 55 هزار کیلومتر مربع در جنوب غربی دریای خزر و در دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارند و از منطقه هیرکان جمهوری آذربایجان آغاز و تا استان گلستان در ایران امتداد دارند. در این برنامه می بینیم این جنگل با قدمت ۴۰ میلیون سال یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان به‌شمار می‌آید و از آن به عنوان موزه طبیعی یاد می‌شود. 

برنامه «ایران» هیسپان تی وی هر هفته دوشنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و سه شنبه ساعت 4:30 و چهارشنبه ساعت 10:30 به وقت تهران بازپخش خواهد شد.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آداب و رسوم ایران جنگل زیبایی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک رادیو فرهنگ برای هشتاد و چهارسالگی رادیو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، نخستین فرستنده رادیو در ایران، ساعت نوزده ۴ اردیبهشت ۱۳۱۹ با نام «رادیو تهران» گشایش یافت.

رادیو فرهنگ به مناسبت هشتاد و چهارمین سالروز تولد رادیو در ایران ویژه برنامه «صدای ماندگار» را از گروه ادب و هنر به تهیه کنندگی معصومه سادات علوی نکو روانه آنتن می‌کند.

این‌ برنامه که ساعت ۱۵ پخش می‌شود به طور ویژه به روز رادیو اختصاص داده و ضمن گرامیداشت یاد پیشکسوتان حوزه صدا در بخشی به شاعرانی که با رادیو همکاری داشتند می‌پردازد.
برنامه سرزمین من از گروه تاریخ و اندیشه نیز ساعت ۱۳ روز چهارم اردیبهشت به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر، به مناسبت هشتادو‌چهارمین سالروز تولد رادیو در ایران، با بازگویی خاطرات پیشکسوتان رادیو، میزبان حسن خجسته از معاونان اسبق رادیو و همچنین برنامه سازان قدیمی همچون رضا خضرایی ، مریم نشیبا و... است.

در این برنامه از هر یک از پیشکسوتان عوامل برنامه سازی رادیویی دعوت می‌شود تا از خاطرات رادیویی خود بگویند.
در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» که ساعت۶:۳۰ به تهیه کنندگی مریم مقدسی از گروه کتاب و جامعه رادیو فرهنگ پخش می‌شود بخشی به معرفی پیشکسوتان صدا اختصاص دارد و در «هفت کوچه» نیز به تهیه کنندگی سید هادی موسوی نژاد که ساعت ۹ صبح پخش می‌شود از برنامه‌های قدیمی رادیو صحبت می‌شود.

همچنین گروه ادب و‌هنر برنامه هفت اقلیم را که از ساعت ۱۶ با موضوع هنر و رادیو روانه آنتن می‌کند، به گرامیداشت تاسیس رادیو در ایران اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان
  • تمرین تیم ملی ایران در «بانکوک آره‌نا» برگزار شد
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • تدارک رادیو فرهنگ برای هشتاد و چهارسالگی رادیو
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت