Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سهرابی با تاکید بر اینکه روحانیت به تعبیر حضرت امام جریان ولایت هستند گفت: اگر هم نگاه و هم طرح و هم اندیشه با رهبر انقلاب نباشیم نمی توانیم با ایشان هم قدم پیش برویم و ایشان را یاری برسانیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «علی اصغر سهرابی» در کارگاه آموزشی توجیهی روحانیون مستقر استان تهران گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن گفت: وقتی به مجموعه  کلمات و بیانات مقام معظم رهبری توجه می کنیم می بینیم در مورد شرایط امروز امید به آینده در نگاه و کلام ایشان موج می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه اولیه این است که ایشان به دلیل جایگاه رهبری در راستای امید دهی به جامعه بر می آیند و مشکلات و کاستی را نادیده می انگارند و همواره در پی امید دهی با توکل بر خداوند در راستای رفع مشکلات در جامعه هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: وقتی محتوای بیانات مقام معظم رهبری را رصد می کنیم می بینیم بیش از یک امید دهی بی مبنا و بی اساس است و این طور نیست که بگوییم ایشان فقط در پی انگیزه دهی صرف به جامعه هستند چون ایشان به تفسیر نگاه دقیق و عمیقی به آینده دارند و این مسئله به این دلیل است که ایشان چون دارایی هایی ملت و امت اسلامی را می بینندو می شناسند.

 

 

 

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: براساس شناخت دارایی های ملت و امت اسلامی است که مقام معظم رهبری به یقین می فرمایند من اطلاع دارم که خداوند اراده کرده است ملت اسلامی را به اوج اقتدار و عزت برساند. نگاه ایشان و منظری که ایشان نگاه می کنند و آن دستگاه محاسباتی که ایشان به کار می گیرند ومی گویند امروز در آستانه یک جهش بزرگ تاریخی هستیم.

 

وی ادامه داد: آن جهش بزرگ تاریخی که مقام معظم رهبری به آن اشاره می کنند گام بزرگی در جهت تمدن اسلامی و بعد هم حکومت جهانی حضرت حجت(عج) است. رهبری چه سرمایه هایی را در امت اسلامی می بینند و چطور این سرمایه ها را محاسبه می کنند و می گویند امریکا قطعا از بین خواهد رفت و ما حتما پیروز میدان هستیم و به جوانان می فرمایند که شما حتما آن روزها را می بینید. حتی در مورد اسرائیل هم ایشان وعده قطعی دادند که به زودی در مسجد الاقصی نماز خواهیم خواهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: محاسبه رهبری از وضعیت موجود چگونه است که در محاسبات خود با تکیه بر سرمایه های موجود، ملت اسلامی را پیروز میدان می دانند. در دستگاه محاسبات مقام معظم رهبری طبیعتا پارامترهایی برجسته و کلیدی وجود دارد و ما امروز به عنوان شبکه تبلیغی متعهد و وابسته به نظام اسلامی وظیفه داریم این دستگاه محاسباتی را درک کنیم و مانند رهبر و فرمانده خود آن را ببینیم .

 

 

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: روحانیت به تعبیر حضرت امام جریان ولایت هستند ما در هر موقعیت، مقام و جایگاهی که هستیم عضوی از این شبکه و جریان ولایت می باشیم که باید دین خدا را در جامعه محقق کنیم و بر ما واجب است افق نگاه و نظام اندیشه ای و محاسباتی روحانیت مطابق با رهبرمان باشد.

وی گفت: اگر هم نگاه و هم طرح و هم اندیشه با رهبر انقلاب نباشیم نمی توانیم با ایشان هم قدم پیش برویم و ایشان را یاری برسانیم. باید به این مسئله توجه کرد که امروز نگاه رهبری به جامعه چیست و از این منظر به جامعه نگاه کنیم. در این صورت خواهیم دید که چقدر جامعه ما دارای سرمایه است و این فراز و نشیب های موجود دیگر حواسمان را پرت نمی کند.

 

حجت الاسلام سهرابی با تاکید بر اینکه با تدبیر می توان از بنبست ها موجود رهایی یافت گفت: جامعه اسلامی امروز در سطح تمدنی با سرعت در حال پیش روی است. در میدان جهانی ما امتی قیام کرده هستیم که با سرعت در حال پیش روی است و با همه نداشتن ها در حال فتح و پیروزی می باشیم درست است موانع و مشکلاتی موجود است اما در صورتی که نگاه تمدنی حاکم شود این مشکلات کوچک به نظر می آیند. امتی که می خواهد در قله بایستد و بشریت را دعوت کند به سمت اخلاق و معنویت و خداوند و ولایت باید این سختی ها را تحمل کند.

 

 

بهره گیری از ظرفیت شبکه تبلیغی در آگاهی عمومی جامعه، فعالیت شبکه تبلیغی و مساجد روستایی در تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی و تبیین سیاست ها و راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب و بهره گیری از ظرفیت روحانیون مستقر با هدف ایجاد امید و نشاط در آحاد جامعه از اهداف کارگاه آموزشی توجیهی روحانیون مستقر استان تهران گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن بود که با سخنرانی حجت الاسلام کاظم زاده از اساتید حوزه علمیه قم و  حجت الاسلام طاهایی از اساتید حوزه علمیه تهران برگزار شد.

 

شایان ذکر است ، کارگاه آموزشی توجیهی روحانیون مستقر استان تهران گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن امروز یکشنبه 30 دی ماه با حضور 200 نفر از روحانیون مستقر در روستا ها، شهرک های اطراف تهران و مناطق محروم و با سخنرانی حجت الاسلام سهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران ساعت 8 و 30 دقیقه تا 16 در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران واقع در میدان بهارستان روبروی بیمارستان طرفه برگزار شد.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان آسیب های اجتماعی هرمزگان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان جنوب کرمان کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل حضرت زهرا س افق نگاه نظام اندیشه ای حجت الاسلام سهرابی مبلغان تبلیغات اسلامی روحانیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

حتی ما نیروهای باسابقه و شناخته شده انقلاب و نظام که عمرمان را صرف خدمت به اسلام و تقویت آرمان‌های انقلابی و ترویج ارزش‌های دینی کرده‌ایم، اکنون به خاطر حاکم شدن فضای پرمغالطه بر جامعه که محصول قدرت گرفتن عناصر و جریان‌های افراطی است، چاره‌ای غیر از این نداریم که قبل از هر اظهارنظری، شهادتین سیاسی بر زبان و قلم جاری کنیم تا به بی‌دینی و ضدیت با انقلاب و نظام متهم نشویم. به همین دلیل اکنون که می‌خواهیم درباره گشت ارشاد اظهارنظر کنیم شهادت می‌دهیم مسلمان شیعه اثناعشری هستیم و به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی التزام عملی و زبانی و قلمی و قلبی داریم.

این اعتقاد شرعی‌مان را نیز اضافه می‌کنیم که حجاب، یک حکم الهی است و رعایت آن قطعاً به سلامت اخلاقی جامعه کمک می‌کند. این را هم قبول داریم که دشمن برای ترویج بی‌حجابی در ایران برنامه دارد و تمام ایرانیان غیور لازم است برای خنثی‌سازی این توطئه دشمن برنامه حساب ‌شده، معقول و منطقی داشته باشند.

اما حضرات مسئولین مطمئن باشند بدون بازگشت به اصول و آرمان‌های اولیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی متبلور هستند، هیچ توفیقی برای اجرای احکام شرعی و مقررات قانونی مرتبط با شرع به دست نخواهند آورد.

علت، کاملاً روشن است و تعجب در اینست که حکمرانان ما چرا به موضوعاتی با اینهمه وضوح و بداهت توجه ندارند و عجیب‌تر اینکه بعد از اینهمه شکست در تلاش‌های مکرر در زمینه موضوعات مشخص باز هم به سراغ امتحان کردن همان روش می‌روند و از خیرخواهان دلسوز هم نمی‌پذیرند که این روش‌ها جواب نمی‌دهند و باید به مسیر صحیح بازگردند.

منظور کسانی که توصیه می‌کنند روش‌های تجربه شده و شکست ‌خورده را کنار بگذارید این نیست که حکمرانان از حکم شرعی و قانونی حجاب صرفنظر کنند و کشف حجاب را به رسمیت بشناسند. منظور اینست که مدیریت جامعه براساس سیاست‌هائی مبتنی باشد که مردم را به دین جذب کند و گرایش قلبی به انجام وظایف دینی و احکام الهی به وجود بیاورد.

عملکردها متأسفانه اکنون در جهت عکس آن چیزی است که باید باشد و همین نوع عملکرد است که میان مردم و مسئولین و حتی احکام دینی فاصله می‌اندازد.

مردم می‌گویند شما که به نام دین بر این کشور حکومت می‌کنید اگر بی‌عدالتی، تبعیض، مماشات با مفسدان، نادیده گرفتن اهانت به پیامبر و امیرالمؤمنین در موارد خاص، تکریم کسانی که تخلفشان در جابجائی اموال و زمین و باغ کاملاً محرز و دروغ بستنشان به امام زمان کاملاً مستند است، خواست دین است ما را با چنین دینی نسبتی نیست.

حکمرانان بپذیرند که فقط همین دو فقره اخیر مماشات با آن واعظ اهانت‌کننده و تکریم این امام جمعه موقت مرتبط با ماجرای باغ گل اُزگُل، میلیون‌ها نفر را نسبت به دین بدبین و در اعتمادشان به نظام تزلزل ایجاد کرد چون این برخوردهای حاکمیتی به نام دین صورت گرفته‌اند. اگر گزارش‌هائی برخلاف این واقعیت به حکمرانان رسیده، لازم است در گزارشگران تجدید نظر کنند و تردیدی به خودشان راه ندهند که این گزارشگران حتی اگر خودشان افراد صالحی هستند، از متن جامعه بی‌خبرند. در چنین وضعیتی چگونه فکر می‌کنند ازسرگرفتن مبارزه با بی‌حجابی جواب می‌دهد؟!

با عملکردی که ما داریم، دشمن برای اجرای برنامه‌هایش به هیچ تلاش و سرمایه‌گزاری و هزینه کردن و حتی تبلیغات نیازی ندارد. ما با کارهائی که می‌کنیم به صورت مجانی برنامه‌های دشمن را به دقیق‌ترین شکل به اجرا درمی‌آوریم.

برای خنثی کردن توطئه دشمن، این ما هستیم که باید در سیاست‌هایمان و عملکردهایمان تجدید نظر کنیم. اگر ما عدالت را بدون اغماض اجرا کنیم، تبعیض‌ها را کنار بزنیم، مفسدان را بطور یکسان به محاکمه بکشانیم، متخلفان را در هر مقام و لباس و جایگاهی که هستند به سزای تخلفشان برسانیم، بحران اقتصادی را ریشه‌کن نمائیم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم، آزادی‌های مشروع را تأمین نمائیم و حقوق قانونی مردم را به رسمیت بشناسیم، بدون اینکه نیازی به گشت ارشاد و بگیر و ببند باشد مردم احکام دین و قانون را داوطلبانه عمل می‌کنند، نقشه دشمن نقش بر آب می‌شود و ریزش‌ها به رویش‌ها تبدیل می‌شوند. در غیر اینصورت، متأسفانه باز هم دین باید هزینه اشتباهات حکمرانان را بپردازد. چرا اینهمه از دین خرج می‌کنید؟ 

دیگر خبرها

  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • خدمت‌رسانی به آحاد جامعه رسالت سپاه پاسداران است
  • یکی از رسالت‌های مهم الهی، مسأله عفاف و حجاب در جامعه است
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده
  • باید ابعاد نظامی و راهبری عملیات «وعده صادق» تحلیل شود
  • چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟