Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تامین لوازم آتش نشانی و به روزرسانی تجهیزات این حوزه برای انجام عملیات امداد و نجات اولویت دارد.

به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز یکشنبه در دیدار با آتش نشانان اراک همزمان با دومین سالگرد حادثه پلاسکو، افزود: در صورت وجود اعتبار از وزارت کشور و سازمان شهرداری ها باید برای تامین تجهیزات و نیازهای آتش نشانان اراک اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: آتش نشانان سربازان خط مقدم مواجهه با حوادث در شهرها، صنایع و انفاقات گوناگون هستند که به لحاظ حساسیت خدمت هیچ تفاوتی با سربازان در مرزها ندارند و سختی کار آنان بالا است.
استاندار مرکزی گفت: حادثه پلاسکو در عین ناگوار ی درس های زیادی داشت که باید توسط تصمیم سازان و کارشناسان مدیریت شهری موبه مو مرور شده و برای جبران نواقص و نیازها تلاش مضاعف شود.
آقازاده افزود: استان مرکزی چهارمین قطب صنعتی کشور است و تقویت حوزه ایمنی و امدادرسانی برای آن امری حیاتی است.
وی گفت: سامانه ایمنی استانداردی در واحدهای صنعتی استان وجود ندارد و صنعتی بودن استان کار را برای این مجموعه سخت کرده است.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تلاش نیروهای آتش نشان در حادثه شهرک صنعتی خمین موجب شد تا از شدت تلفات جانی و اقتصادی این آتش سوزی مهیب کاسته شود.
آقازاده اظهار داشت: ارایه به موقع آموزش ها باعث شده تا تعداد عملیات آتش نشانی اراک به یک و نیم مورد برسد و این آمار برای کلانشهری چون اراک مطلوب است.
وی گفت: کاهش درآمد شهرداری ها که نتیجه رکود اقتصادی است باعث شده تا در تامین نیاز دستگاه های خدمات رسان از جمله شهرداری ها موفق نباشند.
استاندار مرکزی ادامه داد: با صدورمجوز جذب 100 نیرو برای آتش نشانی استان موافقت می شود تا با به کار گیری این افراد بخش قابل توجهی از کمبودها جبران شود.
سرپرست شهرداری اراک نیز در این بازدید گفت: مدیریت شهری اراک به علت کمبود منابع مالی توان تامین تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک را ندارد.
«ابوالفضل شالی بگ» افزود: 20 میلیارد ریال اعتبار برای تامین هزینه لباس مخصوص آتش نشانان نیاز است که با شرایط کنونی تامین این مبلغ در توان شهرداری اراک نیست و می طلبد که استانداری در این راستا کمک کند.
وی اظهار داشت: کمبود نیرو از دغدغه های سازمان آتش نشانی اراک است که برای رفع بخشی از این نیاز می توان از نیروهای شهرداری اراک استفاده کرد تا مجوزهای لازم برای جذب نیروهای جدید فراهم شود.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: سازمان در دو بخش عملیات، آموزش و پیشگیری فعالیت دارد که در بخش آموزش با اقدامات مناسب، شمار عملیات ها کاهش پیدا کرده است.
«مسعودآقازیارتی» افزود: هشت عملیات به طور میانگین در روز توسط آتش نشانان اراک انجام می شود که این آمار، ناشی از تاثیرگذاری آموزش های پیشگیری بوده است.
وی اظهار داشت: سازمان آتش نشانی اراک در تجهیزات فردی فقیر است و به 2 دستگاه خودرو با نردبان بلند 86 متری نیاز دارد تا بتواند به ساختمان های بلند مرتبه امدادرسانی کند.
سازمان آتش نشانی اراک 11 ایستگاه فعال دارد.
6991/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استانداري تجهيزات آتش نشاني استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در محور خمین _ رباط مراد با یک کشته و ۵ مصدوم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: ساعت ۱۹:۲ دقیقه  گزارش انحراف و برخورد سه دستگاه خودرو سواری سبک در محور خمین _ رباط مراد (حدفاصل روستای کفسان- اسدآباد) به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اعلام شد.

سلیمانی افزود: تیم‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین در سریعترین زمان ممکن از ایستگاه مرکزی و ایستگاه شماره۲ به محل وقوع حادثه اعزام و اقدامات لازم جهت برقراری امنیت وایمنی محل و نجات سرنشینان خودرو صورت پذیرفت.

او ادامه داد: این حادثه یک کشته و ۵ مصدوم برجای گذاشت وانتقال مصدومین حادثه باهمکاری عوامل محترم پلیس واورژانس به مراکز درمانی شهرستان صورت پذیرفت.

دیگر خبرها

  • تصادف در محور خمین _ رباط مراد با یک کشته و ۵ مصدوم
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان یاری‌رسان مدیریت شهری اهواز + فیلم
  • آماده‌باش آتش‌نشانی زنجان در اماکن مذهبی همزمان با شب‌های قدر
  • آماده‌باش ۳۰ آتش‌نشان شهرکرد در ۱۲ نقطه شهر در لیالی قدر
  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج
  • انتقاد فرماندار از کمبود امکانات، تجهیزات ونیرو درآتش نشانی