Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده تلویزیون در خصوص لزوم برگزاری هرساله این جشنواره گفت: اساسا لزوم برگزاری جشنواره، ارزیابی مدیران، امتیاز دهی برای مخاطب و ایجاد انگیزه برای برنامه‌سازان و سریال‌سازان است.همین که مدیران یک ارزیابی نسبت به مخاطب و کیفیت پیدا می‌کنند و از طرفی مردم و برنامه‌سازان نیز این ارزیابی را دارند؛ اهداف کلی جشنواره‌ را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها در معاونت‌های مختلف صداوسیما بیان کرد: اگر تلویزیون بتواند تجمیعی بین این جشنواره‌ها برقرار کند به طوریکه یک جشنواره تلویزیونی ویژه با زیرمجموعه قرار دادن تمام مشتقات در سایر جشنواره‌ها را شاهد باشیم حتی تبدیل به یک جشنواره مهم و بزرگ در خاورمیانه خواهد شد. در واقع باید جشنواره «جام‌جم» را برای مخاطب داخلی و بیرونی بسط داد. ایران در فیلمسازی و سریال‌سازی اگر اصلی‌ترین نباشد به طور حتم دوم یا سوم است از این رو این جشنواره پتانسیل اعتبار بین‌المللی را درون خود جای داده است.

تهیه‌کننده سریال «کیمیا» ضمن ارائه پیشنهاد در راستای تجمیع جشنواره‌ها افزود: رقابت تمام شبکه‌ها همیشه برای مخاطبان جذاب است. در این صورت می‌توان اعتبار جهانی هم برای این جشنواره قائل شد. به هرحال بخشی از خاصیت تمامی جشنواره‌ها بحث انگیزه‌ بخشی به برنامه‌سازان و تشویق برنامه‌های خوب و ندیدن برنامه‌های با کیفیت پایین است.

شفیعی بیان کرد: تلویزیون با این پتانسیل، استعداد، نیرو و امکانات اگر بخواهد با چند نفر، دبیرخانه دائمی به «جام‌جم» اختصاص دهد به هیچ وجه کار سختی نیست؛ این امر باعث رصد کلی خواهد شد به طوریکه برنامه‌ساز و تهیه‌کننده احساس می‌کند که فعالیت‌های برنامه‌سازی و سریال‌سازی دیده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد جشنواره «جام جم» باید ژانرگذاری شود؛ سریال‌های بیگ پروداکشن، ملودرام، طنز و ... در همه دنیا از یکدیگر جدا می‌شوند و با هم مورد مقایسه قرار نمی‌گیرند چراکه به لحاظ مالی، زمانی و کاری از یکدیگر متفاوت هستند و بودجه باعث قوت و ضعف سریال می‌شود . اگر در هر کاری این موارد رعایت شوند میزان کیفیت تغییر خواهد کرد. البته شنیده‌ام که در دوره‌های اخیر جشنواره «جام جم» این مهم رعایت می‌شود؛ در مورد برنامه‌ها هم همین‌طور است، به این معنا که به عنوان مثال نمی‌شود تاک‌شو‌های بزرگ مثل «خندوانه» و «دورهمی» را در کنار برنامه‌هایی که بودجه و زمان کمتری صرف تولید آن‌ها شده است قرار داد از این رو ساختار‌های گونه‌های برنامه‌سازی (الف، ب، ج. و د) را باید به تفکیک مورد بررسی قرار داد.

شفیعی گفت: جشنواره «جام جم» می‌تواند محملی برای شکل‌گیری صنوف در زیرمجموعه جشنواره باشد. با این اتفاق بسیاری از هنرمندان که بعضا از یکدیگر بی اطلاع هم هستیم، اعم از هنرمندان تهرانی و شهرستانی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و کارکرد‌های جدیدی خواهند داشت. این روند در پیشبرد تلویزیون نیز به طور قطع تاثیرگذار خواهد بود. اگر صنف با ساختار و مشخصات درست ایجاد شود، به نوعی حامی  مدیران به لحاظ ساختاری و محتوایی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های ورزشی با پیشرفت ۷۰ درصد تعیین تکلیف می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، عین الله دهقان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از محل اعتبارات فصل پنج، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به ورزش استان اختصاص یافته و این اعتبار می‌تواند به ارتقا و پیشرفت این حوزه کمک کند.

دهقان تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در این راستا در دستور کار قرار دارد که برگزاری برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، انعقاد قرارداد با هیئت‌های ورزشی استانی و شهرستانی و برگزاری همایش‌های کشوری از جمله این برنامه‌ها است.

کد خبر 6078924

دیگر خبرها

  • اسرائیل شاهد از بین رفتن سریع اعتبار خود در سراسر جهان است
  • نتایج آزمون‌های مرکز تایید صلاحیت ایران مورد پذیرش جامعه جهانی
  • «ده سالگی» به جشنواره انیمیشن انیماتسیه لهستان رفت
  • طرح‌های ورزشی با پیشرفت ۷۰ درصد تعیین تکلیف می شوند
  • راهیابی پویانمایی «پیچ تاریخی» به جشنواره مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو
  • درخشش محصولات بانک پارسیان در جشنواره نوآوری برتر ایرانی
  • «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
  • «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند