Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به شروع برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در وزارت راه و شهرسازی و افزایش بار تامین مالی مسکن در بانک، اظهار کرد: مهم ترین برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی در بخش عرضه برای سال ۹۸، تولید و احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و بخصوص در بافت های فرسوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که بانک عامل بخش مسکن نیز یک بانک دولتی است، حداکثر تلاش خود را برای استفاده از پتانسیل های موجود جهت تسهیلات دهی و تامین مالی این برنامه انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: بانک مذکور مجموعه ای از پتانسیل ها و ظرفیت ها برای تأمین مالی برنامه عرضه مسکن دولت برای سال آتی در اختیار دارد. از جمله آنکه ارزش خالص تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مسکن حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که قرار است در یک پروسه ۱۰ تا ۱۲ ساله به بانک بازگردانده شود. با استفاده از ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان از این ظرفیت تسهیلات پرداخت شده می توان ابزارهای جدید تامین مالی همچون اوراق رهن ثانویه طراحی کنیم و در بازار سرمایه عرضه و از این طریق بستر لازم برای تامین مالی طرح جدید دولت را با خلق منابع جدید به شکل اوراق رهنی یا همان بازار رهن ثانویه فراهم کنیم.

مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن در عین حال به اقدامات اولیه برای تامین مالی نوین بخش مسکن اشاره و تصریح کرد: هم اکنون معادل ۳ هزار میلیارد تومان از تسهیلات اولیه پرداخت شده، ‌ برای انتشار اوراق رهنی و عرضه در بازار سرمایه آماده شده که از این رقم یک هزار میلیارد تومان آن در مرحله نهایی قرار دارد که در صورت فراهم شدن شرایط برای فروش اوراق با توجه به نرخ سود بازارپذیر، عرضه اوراق آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن نیازمند یک سری شرایط اولیه است عنوان کرد: تنها گزینه برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن استفاده از منابع ریالی صندوق توسعه ملی است.

به گفته وی در این زمینه پیشنهاد شده که رقمی در حدود یک میلیارد دلار بابت افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در اختیار مجموعه بانک عامل بخش مسکن قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وام مسکن ابوالقاسم رحیمی انارکی صندوق پس انداز مسکن یکم ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند

محسن مه آبادی فرماندار چناران گفت: زمین واحد‌های ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده اند.

وی گفت: تعدادی از واحد‌های مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

فرماندار چناران گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفتگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی