Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:30:32 GMT

آمریکا به دنبال کاهش نفوذ ایران در منطقه است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۸۲۰۳

آمریکا به دنبال کاهش نفوذ ایران در منطقه است

تهران - ایرنا - قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: آمریکا با شبهه افکنی، نا امید کردن ،ایجاد شکاف و فاصله میان مردم و مسئولان به دنبال کاهش و جلوگیری از نفوذ سیاسی ایران در منطقه است که البته با هوشیاری و بصیرت مردم این اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ،نصرت الله لطفی در نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری های سراسر کشور که در محل دفتر مرکزی این شورا برگزار شد، سیاست ها و راهبردهای کلان برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: فعالیت شهرداری ها امروز تنها محدود به ارائه خدمات شهری و عمرانی نیست، بلکه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی فعال هستند و بهترین همکاری و تعامل فی مابین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شهرداری های سراسر کشور صورت می گیرد و در واقع شهرداری ها عضو رسمی این نهاد مقدس در عرصه برگزاری مراسم و ایام الله انقلاب اسلامی هستند.

**دشمن از مقابله با ایران در عرصه های نظامی کاملا مایوس است.
لطفی اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط حساسی که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پیش رو داریم وظیفه خطیری بر عهده ما نهاده شده است چراکه امروز در یک جنگ ترکیبی پیچیده و عرصه دفاع مقدس قرار داریم که به مراتب سخت تر از جنگ نظامی است، چرا که دشمن در عرصه های نظامی کاملا مایوس شده و به دنبال تحمیل جنگ اقتصادی و رسانه ای علیه نظام و ملت ایران است.
وی خاطرنشان کرد: امسال تنها به برنامه های سنتی و سنواتی 39 سال گذشته اکتفا نکنیم و همه امکانات، ابزارها و فعالیت های تبلیغی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه تبیینی و با توجه به این رویکرد کلان صورت گیرد.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ ترین رخداد نیمه قرن بیستم و یک پدیده جهانی بی نظیر خارج از اداره قدرت های شرق و غرب به پیروزی رسید و نگاه های جهانی را به خود معطوف کرد.

** دشمن در جنگ نرم رسانه ای عموم مردم را هدف قرار داده است
به گفته وی انقلاب اسلامی از همان سال های نخست پیروزی با انواع توطئه های سیاسی، فرهنگی و نظامی مواجه شد که هر یک از آنها به تنهایی برای ساقط کردن یک نظام کافی بود ولی به لطف خداوند متعال و حضور مردم در صحنه همه این توطئه ها خنثی شد.
رئیس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن در یک جنگ نرم رسانه ای هوشمند و به ظاهر نامحسوس، عموم مردم را هدف قرار داده است و به دنبال ایجاد ناامیدی و کاهش اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی است و ما رسالت داریم که امیدآفرین باشیم چرا که مهمترین مؤلفه قدرت در نظام اسلامی مردمی بودن آن است.
لطفی همچنین گفت :برای اولین بار از صدر اسلام تاکنون یک حکومت اسلامی و حکومت الله به برکت حضرت امام خمینی(ره) در کشور ایران شکل گرفت و خدا را شاکریم که در زمان حیات ما تحقق یافت. بنابراین شایسته است بزرگداشت 40 سالگی این نظام مقدس که دوران بلوغ، تکامل و نشاط را پیش رو دارد، به نحو مناسب و زیبنده برگزار شود.

**آمریکا به دنبال کاهش نفوذ ایران در منطقه است
لطفی با اشاره به اینکه امروز آمریکا بر سردوراهی است، اظهار داشت: آمریکا چاره ای جز این دو راه ندارد یا باید از قدرت اول دنیا بودن چشم پوشی کند و یا از نفوذ سیاسی ایران در منطقه جلوگیری کند لذا به دنبال شبهه افکنی، ناامیدی و ایجاد شکاف و فاصله میان مردم و مسئولین است که البته با هوشیاری مردم این اتفاق نخواهد افتاد.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: امروز دشمن مایوس از همه توطئه های 40 سال گذشته است و اذعان دارد که برای کدخدای دهکده جهانی بودن باید با نفوذ ایران و انقلاب اسلامی در منطقه مقابله کرد.
وی درعین حال، بزرگداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی را فرصتی برای روشنگری، آگاهی بخشی و تبیین کارنامه 40 ساله نظام عنوان کرد و افزود: باید این دستاوردها را برای نسل جوان که دوران قبل از انقلاب و جنگ تحمیلی را درک نکرده اند تشریح کنیم.

** تداوم برنامه های بزرگداشت 40 سالگی انقلاب در سالهای آینده
لطفی در بخش دیگری از سخنانش به ایام فاطمیه و تقارن آن با دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: حرمت این ایام را باید رعایت کنیم و در عین حال جشن های انقلاب را با رعایت شئونات اسلامی برگزار کنیم.
وی ایام فاطمیه را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: نباید از حفظ شئونات اسلامی غفلت کنیم.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور همچنین اظهار داشت: دشمن به دنبال تحریف و عادی جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی است. این دستاوردها با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و در شرایط جنگ و تحریم و فشار به دست آمده است.
لطفی یادآور شد: این فعالیت ها و برنامه ها محدود به دهه فجر و امسال نیست و ماموریتی است که آغاز شده و در سال های آینده نیز ادامه دارد.

** مراسم گلبانگ الله اکبر و نورافشانی امسال روز 22 بهمن برگزار می شود
لطفی در بخش دیگری از سخنانش به تغییر زمان برگزاری مراسم نورافشانی به دلیل ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: نورافشانی و همچنین گلبانگ الله اکبر که هر ساله شامگاه 21 بهمن ماه برگزار می شد، امسال به دلیل رعایت شئونات اهل بیت(ع) و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ساعت 19 روز22 بهمن برگزار می شود.

** قدرت گفتمانی انقلاب اسلامی عامل اقتدار و توسعه پایدار ایران
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هم در این نشست با اشاره به مولفه های قدرت و اقتدار یک کشور گفت: قدرت گفتمانی انقلاب اسلامی عامل اقتدار و توسعه پایدار ایران است.
مهدی جمالی نژاد افزود: شهرداری ها یکی از شاخصه های مهم در توسعه و پایداری کشور هستند اما مهمترین شاخصه در توسعه پایدار موضوع اقتدار است، کشوری که اقتدار نداشته باشد پایدار نیست.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود :وجود و تداوم اقتدار در هر کشوری نیازمند سه مولفه است. مولفه اول قدرت خدادادی است که شامل بسترهای توسعه و منایع طبیعی و شرایط جغرافیایی و اقلیمی و همچنین تاریخ آن کشور می شود.
وی افزود: مولفه دوم، قدرت اکتسابی از جمله قدرت علمی، نظامی و فرهنگی است و مولفه سوم که مهمترین عامل اقتدار است، قدرت گفتمانی است که ملت ایران با رهبری امام راحل برای نخستین بار آن را تجربه کرد، قدرتی که مبتنی بر گفتمان استکبارستیزی و برائت از شرق و غرب بود.
جمالی نژاد تصریح کرد: آنچه می تواند شهرها را بانشاط و پویا کند، رویکرد فرهنگی و اجتماعی فعالیت ها در کنار کارهای عمرانی است و این که برای اداره شهرهای خود حرف جدیدی داشته باشیم و در عرصه گفتمان سازی برای شهرها وارد حوزه عمل شویم. خوشبختانه امروزه کارکرد شهرداری ها عوض شده است و غیر از فعالیت های عمرانی می توانند در عرصه های اجتماعی نیز فعالیت کنند و موفق باشند.
وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در بندرعباس خبر داد و افزود:این نمایشگاه از یکم تا سوم اسفند ماه در بندرعباس برگزار خواهد شد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: سعی کردیم این نمایشگاه را در یک استان محروم برگزار کنیم و در استان بوشهر و شهر بندر عباس میزبان بسیاری از وزرا و مسئولان از جمله وزیر کشور باشیم.
جمالی نژاد با تاکید بر ضرورت توزیع مناسب فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی گفت:این فعالیت ها باید در نقاط مختلف شهر و استان های مختلف توزیع شود و در مناطق کم برخوردار نیز زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در چهل سالگی انقلاب فراهم گردد. همچنین فعالیت های فرهنگی و هنری می تواند از سالن ها و فرهنگسراها به معابر و فضاهای باز شهر گسترده گردد.
در ادامه هر یک از اعضاء جلسه برنامه های شاخص استان و همچنین انتظارها و پیشنهادهای خود پیرامون برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را عنوان کردند.
فراهنگ ** 1355 ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف چهل سالگي انقلاب شوراي هماهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی

رهبر انقلاب در جریان دیدار اخیر جمعی از فرماندهان نظامی، تاکید کردند که عملیات «وعده صادق»، اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران بود، اما دلیل آن چیست؟ واقعیت این است که ایران با ظرفیت فراتر رفتن از یک قدرت منطقه‌ای به قدرت جهانی، سال‌ها تحت فشار خارجی بوده است.

دوره طولانی تنگنای استعماری در دوران قاجار و پهلوی اول از یک سو و دوره‌ای از نفوذ و کودتا در پهلوی دوم از سوی دیگر، از مصادیق این فشار به‌شمار می‌رود. پس از انقلاب اسلامی که اراده مردم بر استقلال و متجلی‌شدن قابلیت بالقوه قدرت کشور قرار گرفت، فشار‌ها ادامه یافت. تحمیل جنگ هشت‌ساله با عراق، فشار تحریم، تخریب رسانه‌ای و هراس‌افکنی سیاسی و دیپلماتیک با چاشنی اغتشاش خیابانی و ترور، از جمله این فشار‌ها بوده است. عبور ایران از همه این موانع، راه را برای تبدیل ایران به قدرت جهانی هموار کرد.

عمده قدرت‌های جهان، در دوره‌ای از این تنگنا‌ها گذر کرده و به‌دلیل عبور از این هفت‌خوان، شایسته رسیدن به موقعیت ابرقدرتی شدند. ایران نیز پس از یک دهه فشار حداکثری در دهه ۱۳۹۰ شمسی، سرانجام از عصر بازدارندگی عبور کرد. کشوری که در عصر قاجار و پهلوی کاملا منفعل بود و اجازه نفوذ و کودتا به کشور‌های خارجی می‌داد، در دهه اول پس از انقلاب اسلامی به موقعیت «دفاع از خود» رسید و سپس وارد دوره بازدارندگی شد که توانست جلوی تکرار سناریوی تحمیل جنگ را بگیرد.

مهار جنگ‌طلبان آمریکایی و اسرائیلی، به‌ویژه در دوران بوش پسر و ترامپ، دشوار بود، اما انجام شد. ایران در این دوران همزمان از توان دفاعی و دیپلماتیک بهره برد تا تلاش برای سر خم کردن کشور شکست بخورد. این روند ادامه داشت تا این‌که پس از تهدید داعش و احتمال حمله تروریست‌ها به داخل ایران، کشور وارد عصر «جنگ پیشدستانه» شد. ترور سردار سلیمانی، این استراتژی را وارد سطح بالاتری کرد و برای اولین‌بار پس از جنگ جهانی دوم، ایران پایگاه آمریکا را موشک‌باران کرد.

 این همان کاری بود که پس از حمله گستاخانه اسرائیل به سفارت کشورمان در دمشق تکرار شد و عدم‌پاسخ متقابل، نشان داد جهان استراتژی تهاجمی کشورمان را به رسمیت شناخته است. در کنار این حرکت نظامی، کشورمان پس از یک دهه تحریم حداکثری، موفق شد به رشد اقتصادی مثبت رسیده و در حوزه‌های ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی، نوعی بازدارندگی داخلی ایجاد کند. به این ترتیب، حالا جهان شاهد آن است که ایران به جمع کشور‌های قدرتمند پیوسته و با وجود همه تبلیغات منفی رسانه‌های غربی، نظم نوین جهانی نمی‌تواند این قدرت را انکار کند.

منبع: روزنامه جام جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • اسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی