Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه سوریه در حساب فیسبوک خود نوشت: وزارت امور خارجه سوریه دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در ارتباط با جرایمی که روز گذشته هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده در روستای باغوز در جنوب شرق استان دیرالزور که منجر به مرگ 20 غیرنظامی شد، فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این وزارتخانه همچنین "ادامه حملات ائتلاف بین المللی و حمله به غیر نظامیان" و نیز آسیب زدن به زیرساخت های سوریه را محکوم کرد.


وزارت امور خارجه سوریه همچنین اعلام کرد: سوریه از شورای امنیت خواسته است که مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده بگیرد و ابتکار عمل برای پایان دادن به این مجموعه جنایات جنگی روزانه و جنایات علیه بشریت که توسط کشورهای این ائتلاف انجام می شود را به دست گیرد.


ائتلاف به طور مرتب به شهر هجین و روستاهای اطراف در استان دیرالزور به بهانه کمک به « نیروهای دموکرات سوریه» در مبارزه با گروهک تروریستی داعش حمله می کند. رسانه های سوریه بارها گزارش داده اند که استفاده از فسفر سفید توسط ائتلاف در حملات هوایی گزارش شده است.

 

مقامات سوریه از سازمان ملل متحد خواستند اقداماتی را علیه مجرمان این جنایات انجام دهد و اقامت غیرقانونی ائتلاف در خاک سوریه را متوقف کنند. از سال 2014، آمریکا به بهانه مبارزره با داعش وارد سوریه شد. این در حالی است که پیش‌تر سناتور جمهوری خواه «راند پال» در مصاحبه‌ با  «CNN» اعتراف کرد که آمریکا به گروههای تروریستی مانند داعش و القاعده کمک می‌کرد. وی در این مصاحبه اظهار داشت: «آمریکا و عربستان سعودی به کسانی مانند داعش، النصره، القاعده و سنی‌های افراطی که در حال پیکار با بشار اسد در سوریه بودند، سلاح می‌رساندند.»
 

هیلاری کلینتون وزیرخارجه سابق آمریکا نیز در کتاب خود با عنوان "گزینه‌های دشوار" اذعان کرده است که داعش ساخته دست آمریکا با هدف تقسیم خاورمیانه بود. ترامپ نیز در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود آمریکا داعش را ایجاد کرد. از طرف دیگر آمریکا بارها برای فراری دادن فرماندهان ارشد داعش در عملیات‌های ارتش سوریه علیه داعش، عملیات هلی بردن انجام داد.
 

تجربه نشان داده است که روش آمریکا برای رسیدن به خواسته‌های خود درست بحران در کشورهای مختلف و دخالت در آن به بهانه حل بحران است تا در ضمن این دخالت خواسته‌های خود را بر ملت‌ها تحمیل کند. اگر چه در مورد سوریه تاکنون نتوانسته است به خواسته‌های خود برسد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ائتلاف آمریکا سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار دوشنبه خود در واشنگتن بر ادامه گفتگو‌ها درباره پایان دادن به مأموریت نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در عراق تاکید کردند.

براساس گزارس خبرگزاری فرانسه، استقبال رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر عراق در کاخ سفید در بحبوحه تشدید تنش در خاورمیانه و در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ تنبیهی ایران به این رژیم در واکنش به بمباران کنسولگری تهران در دمشق اتفاق می‌افتد.

در بیانیه مشترک ریاست جمهوری آمریکا و نخست وزیر عراق تأیید شد که بایدن و السودانی با توجه به پیشرفت‌های بزرگ در مورد توسعه طبیعی ائتلاف بین المللی گفتگو کردند؛ که طی ده سال به دست آمده است.

آنها بر لزوم در نظر گرفتن چندین عامل از جمله تهدید مستمر  از تروریست‌ها به ویژه داعش، حمایت از دولت عراق و تقویت قابلیت‌های نیرو‌های امنیتی عراق  تاکید کردند. این بیانیه می‌افزاید: دو رئیس جمهور تأیید کردند که این عوامل را برای تعیین زمان و چگونگی پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق بررسی خواهند کرد و طبق قانون اساسی عراق و توافق استراتژی راهبردی در چارچوب توافق بین عراق و آمریکا، به طور منظم به سمت مشارکت‌های امنیتی دوجانبه دائمی حرکت خواهند کرد. 

هدف مذاکرات واشنگتن و بغداد دستیابی به توافقی است که به برخی از نیرو‌های آمریکایی اجازه می‌دهد در عراق باقی بمانند. آمریکا حدود ۹۰۰ سرباز در سوریه و ۲۵۰۰ سرباز در عراق به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی که توسط آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد، مستقر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • روز ۱۹۳ طوفان‌الاقصی| تشدید حملات به رفح
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند