Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعیین تکلیف CFT در مجمع تشخیص مصلحت، آمریکا بزرگ‌ترین ضربه قرن را از انقلاب اسلامی خورد، ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در روستاها، ایران قطب جهان اسلام، کاهش تعداد چک های برگشتی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۳۰ دی ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تعیین تکلیف  CFT در مجمع تشخیص مصلحت، آمریکا بزرگ‌ترین ضربه قرن را از انقلاب اسلامی خورد، ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در روستاها، ایران قطب جهان اسلام، کاهش تعداد چک های برگشتی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۳۰ دی ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در روستاها

«محمد امید» شب گذشته (شنبه 29 دی ماه) مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود و در این برنامع خبری به تشریح اقدامات دولت در حوزه توسعه روستاها پرداخت و گفت: «26 درصد از جمعیت کشور یعنی 22 میلیون نفر در روستاها زندگی می کنند و به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار برق رسانی شده است و 75 درصد روستاهای بالای 20 خانوار نیز از نعمت گاز برخوردارند.»

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری درخصوص راه های روستایی کشور با بیان اینکه مجموع راه های روستایی کشور پیش از انقلاب تنها 200 کیلومتر بود و هم اکنون به 110 هزار کیلومتر رسیده است، گفت: «86 درصد روستاهای کشور راه مناسبی دارند.»

وی در ادامه به بررسی موضوع مهاجرت روستاییان به شهرها پرداخت و گفت: «مهاجرت از روستاها به شهرها از آثار مدرنیته است و در همه کشورهای جهان وجود دارد. محدود بودن اراضی کشاورزی و منابع آب از جمله عوامل مهاجرت از روستاها به شهرها است.»

 

آمریکا بزرگ‌ترین ضربه قرن را از انقلاب اسلامی خورد

«صادق خرازی» شب گذشته (شنبه 29 دی) مهمان برنامه «نگاه یک» بود و در این برنامه به بررسی نگاه و سیاست های آمریکا در قبال ایران از دوران قبل از انقلاب تاکنون پرداخت و با بیان اینکه آمریکایی‌ها شناخت درستی از تحولات ایران در زمان انقلاب نداشته و اکنون هم ندارند، گفت: «آمریکایی‌ها باور نمی‌کردند بین لایه‌های اجتماعی مردم و حاکمیت در دوران قبل از انقلاب اسلامی، شکاف عمیق اجتماعی و نسلی وجود دارد و به همین علت اشتباهات بزرگی را مرتکب شدند.»

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اقدامات آمریکا در دوران قبل از پیروزی انقلاب گفت: «حمایت آمریکا از شاه و حاکمیت او به عنوان ژاندارم منطقه، بدون شناخت و درک واقعیت‌های اجتماعی آن روز جامعه ما بود. برخی دولتمردان حکومت شاه هم بعد‌ها در کتاب‌ها و مقالات و موضع گیری‌های خود عنوان کردند که لایه‌های مختلف اجتماعی را درک نکردند.»

خرازی با بیان اینکه آمریکا در آن دوران خواسته ها و انتظارات مردم را درک نمی‌کرد واین موضوع باعث شد آنها ایران را از دست بدهند، گفت: «نبود بینش و آگاهی و نبود شناخت پیچیدگی‌های جامعه ایرانی، آمریکایی‌ها را در شرایطی قرار داد که نه تنها موقعیت خود را از دست دادند بلکه بزرگترین ضربه قرن خود را از انقلاب اسلامی خوردند.»

 

ممنوعیت ثبت سفارش کالاهای خارجی دارای مشابه ایرانی تا ۱۴۰۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه  علنی امروز (یکشنبه 30 دی) مجلس شورای اسلامی و در ماده ۱۷ طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب کردند،  وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ثبت سفارش کالاهای مصرفی و مصرفی بادوام خارجی دارای مشابه ایرانی که با کیفیت مناسب و به میزان کافی تولید شده باشد را تا پایان مدت قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ممنوع نموده و یا براساس ماده (۲۲) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور از موانع تعرفه ای و فنی جهت مدیریت واردات استفاده نماید.

 

لایحه CFT برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت

در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 30 دی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت، گفت: کمیسیون امنیت ملی بر نظرات خود اصرار ورزیده است و به همین دلیل ما ارجاع این لایحه به مجمع را به رای نمایندگان می گذاریم.

نمایندگان با 117 رای موافق، 62 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 197 رای مصوب کردند که این لایحه برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود.

 

قدیری ابیانه: ایران به قطب جهان اسلام تبدیل شده است

«حسن قدیری ابیانه» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی راجع به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال گفت: تعیین سیاست های کلان کشور با مقام معظم رهبری است و شامل سیاست های کلان خارجی می شود و دولت ها و دستگاه های  دیپلماسی می بایست مطابق با آن عمل کنند.

دیپلمات سابق کشورمان بیان کرد: هرچند در مواقعی برخی به این سیاست ها عمل نکرده اند اما نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در نزد سایر ملل افزایش یافته است.

قدیری ابیانه افزود: موقعیت جمهوری اسلامی ایران در این سال ها بهبود یافته است که این دستاوردها صرفا نتیجه دستگاه سیاست خارجی و وزارت خارجه نبوده بلکه عملکرد کلی نظام از جمله سپاه قدس در عراق و سوریه زمینه های موفقیت در عرصه های سیاست خارجی در منطقه را فراهم آورده است.

 

فردا، آغاز محاسبه ماه شمار سود سپرده های کوتاه مدت

بانک مرکزی سیاست های کنترلی و ساماندهی نظام بانکی را مدتی است آغاز کرده و پیرو این سیاست ها پس از تعیین نرخ 15 درصد برای سپرده گذاری یک ساله اول دی ماه در بخشنامه تازه ای به شبکه بانکی اعلام کرده بود که بانک ها حق ندارند به سپرده های کوتاه مدت سود روزشمار پرداخت کنند و باید ضوابط جدید را برای پرداخت سود به این سپرده ها رعایت کنند.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار از این پس، معیار پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری عادی از روزشمار به ماه شمار تغییر می‌یابد. همچنین در این مصوبه تاکید شده که حداکثر نرخ سود علی‌الحساب برای سپرده‌های کوتاه مدت عادی 10 درصد سالانه است.

حالا طبق بخشنامه بانک مرکزی سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بانک‌ها قرار است از فردا به صورت ماه‌شمار محاسبه شود. بانک های دولتی و خصوصی با ارسال پیامک هایی با مضمون زیر مشتریان خود را نسبت به این موضوع آگاه کرده اند.

 

تعداد چک های برگشتی نصف شد

بانک مرکزی برای رفع مشکلات چک های برگشتی قوانینی و دستورات جدیدی را به سیستم بانکی از آذرماه سال جاری ابلاغ کرده بود. یازدهم آذرماه بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی شرایط جدید صدور و استفاده از چک های تضمین شده را ابلاغ کرد، بر اساس این بخشنامه از این پس چک های تضمین شده صرفا در وجه ذینفع صادر می شود و درج مشخصات ذینفع بر روی برگ چک الزامی است. در ادامه سیاست های بانک مرکزی برای حل مشکلات چک شرایط تازه‌ای برای رفع سوءاثر از چک برگشتی اعلام شده است.

پس از ابلاغ این سیاست ها بانک مرکزی در گزارش آبان ماه خود از تعداد چک های برگشتی اعلام کرده بود که در این ماه ۸۶۹ هزار فقره چک برگشت خورده است این در حالی است که بر طبق اعلام همین بانک در مهرماه ۱.۲ میلیون فقره چک برگشت خورده بود و شاهد کاهش تعداد چک های برگشتی هستیم.

در ادامه تاثیرات این سیاست ها آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که حدود ٥٨٤ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٦٨ هزار میلیارد ریال در آذرماه ۹۷ در کل کشور برگشت خورد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۳۲.۸ درصد و ۲۶.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. بالغ بر ۵.۷ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ٦٣٧ هزار میلیارد ریال در آذرماه ١٣٩٧ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۹.۸ درصد و ۱۰.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین حدود ٢ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ٣٥١ هزار میلیارد ریال در آذرماه ۹۷ در استان تهران مبادله شد./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی استان بوشهر خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور به گلستان مجلس سپاه پاسداران سپاه هرمزگان آذربایجان غربی سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران

 حمله ایران به مواضع اسرائیل و عبور موفق موشک‌های ما از سد گنبد آهنین و سامانه‌های پدافندی رژیم صهونیستی و سامانه‌هایی که آمریکا و انگلیس و فرانسه و... برای دفاع از صهیونیست‌ها مستقر کرده بودند و نقطه‌زنی دقیق اهداف، موجب شد رژیم صهیونیسیتی و حامیان آنها بدانند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت کشور و منافع ملی با کسی شوخی ندارد و پاسخ هر تهدید و شرارتی را قاطع و کوبنده خواهد داد.

جمهوری اسلامی در چندین مورد نشان داده که نه تنها هیچ تهدید و شرارتی از سوی دشمنان را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت، برای همین هم هست که وقتی سردار حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای می‌گوید که «اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران محتمل و قابل تصور خواهد بود.» مقامات رژیم صهیونیستی این سخنان را جدی می‌گیرند و از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند.

در همین راستا هم هست که «بن‌سبطی» سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر در مصاحبه‌ای می‌گوید که «ما نمی‌خواهیم تنش را با ایران بیشتر از این کنیم، چون تهدیدات آنها تا حدی بالا رفت که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند! بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم! بالاخره نتانیاهو کنار خواهد رفت و ارتش زیر و رو خواهد شد!»
به نظر می‌رسد این اظهارات سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر بیانگر این است صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل قدرت جمهوری اسلامی راهی جز سکوت و عقب نیشینی ندارند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران
  • سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است
  • تکلیف تعطیلی پنج‌شنبه‌ بانک‌ها مشخص شد / مصوبه کاهش ساعت اداری شامل چه افرادی نمی‌شود؟
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟