Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مشاور و دستیار عالی فرمانده کل ارتش گفت: توانمندی نظامی نیروهای مسلح و رصد شبانه روزی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور، اجازه هیچ تحرکی را به دشمن نمی دهد و توطئه آنان را خنثی می کند.

امیر سرتیپ قادر رحیم زاده روز یکشنبه در کنگره شهید حسین فهمیده و 300 شهید بخش مرکزی قم، در حسینیه حضرت زهرا(س) شهر قنوات قم، افزود: با وجود پایان یافتن جنگ نظامی علیه ملت ایران، توطئه های دشمنان همچنان ادامه دارد و به همین خاطر نیروهای مسلح دائم به فکر ساخت تجهیزات پیشرفته دفاعی و افزایش توانمندهای خود برای حراست از مرزهای کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر دشمنان ما می توانستند در جنگ نظامی علیه ما اقدامی انجام دهند تا کنون این کار را انجام داده بودند، باید گفت آنان به هیچ وجه نخواهند توانست ضربه ای سخت به ما وارد کنند.
وی بیان کرد: اما دشمن بیکار نیست و زمانی که می بیند از جنگ نظامی نتیجه نمی گیرد با استفاده از جنگ نرم به دنبال نفوذ و تحریف عقاید و ارزش های جوانان ماست.
رحیم زاده گفت: در این شرایط باید وحدت خود را حفظ کنیم و به پیروی از شهیدان پشت سر ولایت فقیه برای پاسداری از ارزشهای اسلام و انقلاب گام برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شجاعت شهید فهمیده، افزود: شهید فهمیده آن نوجوان 13 ساله و دانش آموز بسیجی بلافاصله پس از تجاوز دشمن احساس وظیفه کرد و به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در وضعیتی که تانک های دشمن معابر را می بستند با استفاده از نارنجک به سمت آن ها رفت و با وجود اصابت تیر به پا، خود را به تانک دشمن رساند و آن را منفجر کرد و با نثار جان خود، حلقه محاصره دشمن را شکست.
وی ادامه داد: وجود این نوجوان بسیجی با این روحیه شجاعت و دلاوری برای همه ایران و به خصوص بخش مرکزی قم که محل رشد و پرورش ایشان بوده، بسیار افتخار آمیز است.
مشاوره فرمانده کل ارتش گفت: برگزاری یادواره های شهدا فرصتی برای تبیین ایثارگری های ایشان و عظمت کاریست که انجام دادند، باید مردم بدانند چه زحماتی کشیده شد که امروز کشور این چنین در امنیت کامل به سر می برد.
وی افزود: آمریکایی ها از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد انواع توطئه ها به دنبال سرنگونی نهضت بودند اما قشرهای مختلف ملت ایران و رزمندگان اسلام در مقاطع مختلف از جمله در هشت سال دوران جنگ تحمیلی اجازه ندادند دشمن به اهداف خود دست یابد و ذره ای از خاک میهن جدا شود.
شهید حسین فهمیده سومین فرزند از بین هشت فرزند خانواده فهمیده در شانزدهم اردیبهشت 1346 در روستای سراجه قم متولد شد و در مهرماه 1358 همراه با خانواده‌ به کرج مهاجرت کرد. با آغاز جنگ تحمیلی، شهید فهمیده از کرج به سمت میدان های نبرد حق علیه باطل شتافت و با وجود مخالفت فرماندهان در خط مقدم جبهه حضور یافت.
هجوم سراسری دشمن بعثی به میهن اسلامی حلقه محاصره را بر رزمندگان مدافع خرمشهر تنگ تر می کرد. حسین در حالی که تعدادی نارنجک به کمرش بسته و در دستش گرفته بود به طرف تانک ها حرکت می کند. تیری به پای او می‌خورد و از ناحیه پا مجروح می‌شود. اما زخم گلوله نمی تواند از اراده محکم و عزم پولادین او جلوگیری نماید. بدون هیچ دغدغه و تردیدی تصمیم خود را عملی می‌کند و از لا به لای امواج تیر که از هر سو به طرف او می آمد، خود را به تانک پیشرو می رساند وآن را منفجر می‌کند و خود نیز به شهادت می رسد.
بخش مرکزی یکی از بخش های پنجگانه استان قم، شامل شهرستان قم، شهر قنوات و دهستان قمرود است که در 10 کیلومتری شمال قم واقع شده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد

فرمانده کل ارتش گفت: هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد با پاسخ محکم و پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرلشکر عبدالرحیم موسوی امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در حاشیه رژه روز ارتش و در جمع خبرنگاران گفت: ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت‌های احتمالی هستیم و آنچه که در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم بخش کوچکی از توانمندی‌ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده‌باش هستند در رژه حضور نداشتند.

فرمانده کل ارتش افزود: در عین حال آنچه امروز دیدید گوشه‌ای از قدرت نیروهای مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود، هر تجاوزی که به منافع کشور شود با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای رو به رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مُهلک تری پاسخ خواهیم داد.

وی درباره آمادگی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح معمولاً با توجه به دشمنانی که کشور دارد در آمادگی همیشگی قرار دارند تا مأموریت‌ها را به بهترین نحو اجرا کنند، همه می‌دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت‌های نیروهای مسلح ایران را رصد می‌کنند و به همین خاطر مدت‌های زیادی است که رجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشتند و به حرف‌های جدیدی روی آوردند.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: این روزها همه نیروهای ما در سنگرهای دفاعی آماده هستند تا در برابر احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

کد خبر 745407

دیگر خبرها

  • کنایه فرمانده بلندپایه ارتش به اسرائیل و حامیانش /هنوز باورتان نشده است؟!
  • داستان ۳۴ روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • ناشنیده‌هایی از ۳۴ روز مقاومت جانانه تکاوران ارتش در خرمشهر /اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • ناخدا یکم صمدی در گفت و گو با «خبرآنلاین» روایت کرد
  • آمادگی ارتش برابر دشمن در حال ‌افزایش است
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • ارتش: آماده اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • نیرو‌های مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند
  • آماده اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم