Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@03:48:59 GMT

خلخال با ۱۹ درجه زیر صفر سردترین شهر کشور شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۸۴۰۷

خلخال با ۱۹ درجه زیر صفر سردترین شهر کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، در ۲۴ ساعت گذشته تمامی شهرهای استان اردبیل به ویژه در ساعات بامداد و منتهی به صبح دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند.

کاهش محسوس دما در استان به حدی بود که بعد از شهرستان خلخال ساکنین شهرستان کوثر دمای زیر ۱۳ درجه را تجربه کردند و در اردبیل نیز دما به ۱۲ درجه زیر صفر رسید.

چنین کاهش محسوس دما در جنوب و مرکز اردبیل در شرایطی رقم خورد که ساکنین شمالی استان وضعیت متفاوتی را تجربه کردند تا دما در گرمی و بیله‌سوار در سردترین ساعات دو درجه زیر صفر ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: با بررسی نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته جاری آسمان استان اردبیل صاف تا نیمه ابری بوده و در ساعات بامداد دما همچنان با کاهش محسوسی همراه خواهد شد.

دولتی‌مهر ادامه داد: از مهمترین پدیده‌هایی که در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود مه صبحگاهی در برخی مناطق به ویژه نواحی شمالی استان است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته جاری در ساعات روز افزایش تدریجی دما انتظار می‌رود، ادامه داد: شدت کاهش دما در نواحی مرکزی و جنوبی استان بیشتر از سایر مناطق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد: برای روز دوشنبه آسمان استان صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود که در ساعات بعد از ظهر با وزش بادهای نه چندان تند نیز همراه خواهد شد.

کد خبر 4518550

منبع: مهر

کلیدواژه: دمای هوا هواشناسی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این کاهش نسبی دما به دلیل ورود یک سامانه بارشی است که اوایل هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

او افزود: هم اکنون کاهش دما از نیمه شمالی خراسان رضوی آغاز شده است و از عصر امروز دیگر نقاط را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا پایان هفته دمای هوا نسبت به امروز بین سه تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز و بارش‌های رگباری در ارتفاعات از دیگر پدیده‌های جوی استان است که تا پایان هفته در استان وجود خواهد داشت.

رضایی پور بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۶ تا ۳۰ درجه را به ثبت رسانده است.

او تصریح کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • مرگ و میر نوزادان در اردبیل کاهش یافت
  • تکلیف تعطیلی پنج‌شنبه‌ بانک‌ها مشخص شد / مصوبه کاهش ساعت اداری شامل چه افرادی نمی‌شود؟
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • پیش بینی بارش های رگباری پراکنده در البرز/ دمای هوا کاهش می یابد
  • اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است
  • چرایی تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی