Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی قم گفت: توسعه و گسترش رفاه اجتماعی در بین اقشار نیازمند و آسیب پذیر، جلب مشارکت نقدی و غیر نقدی خیرین به منظور رفع نیاز‌های جامعه هدف و کاهش هزینه‌های سازمان بهزیستی یکی از وظایف بهزیستی است که خوشبختانه با عنایت به تعامل مثبت و سازنده بهزیستی با نیکوکاران و خیرین شاهد مساعدت مستمر بانیان خیر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان قم ضمن تشریح ابعاد این دو واگذاری ارزشمند،تصریح کرد: در مورد اول یک باب منزل مسکونی به مساحت ۹۴ متر در نارمک تهران توسط نیکوکار ارجمند جناب آقای کبیری راد به بهزیستی قم صلح شد و در مورد دوم هم یک باب منزل مسکونی در منطقه فرهنگیان قم به مساحت ۱۸۲ متر توسط نیکوکار ارجمند جناب آقای غفوری به بهزیستی صلح شد که ارزش این دو ملک بیش از ۲۰ میلیارد ریال است و به صورت صلح عمری به بهزیستی قم واگذار شدند.

وی اضافه کرد: غیر از تأمین هزینه‌های جاری مراکز بهزیستی اعم از تأمین بخشی از هزینه خوراک، پوشاک، دارو و درمان و... سایر هزینه‌های مددجویان در مراکز شبانه روزی، در چندماه گذشته دو نفر از نیکوکاران بزرگوار دو باب منزل مسکونی را در قم و تهران در راستای اهداف بهزیستی صلح کردند.

وی با اشاره به اهداف بهزیستی در مقوله جلب مشارکت‌های مردمی، تبیین و توضیح مبانی دینی و فرهنگی مشارکت مردم در امور خیرخواهانه (بهزیستی و رفاه اجتماعی)، هدایت مردم به همکاری در امور خیریه و بهره‌گیری از روش‌های جدید و نوین جلب مشارکت‌ها، هدایت نظام وقف و استفاده از موقوفه‌های خاص در جهت کمک به جامعه هدف سازمان و هدایت نظام صدقات، زکوه، فطریه، وقف عام و نذورات در جهت اهداف و خدمات سازمان بهزیستی را رسالت این اداره کل برشمرد و افزود با عنایت به جایگاه و منزلت شهر مقدس قم و حضور ارزشمند مراجع عظام تقلید و علمای اعلام هدایت جامعه خصوصاً جامعه دینی به سمت بهزیستی و تأمین نیاز‌های جامعه هدف اعم از ایتام، فرزندان بی‌سرپرست، معلولین، سالمندان نیازمند، زنان سرپرست خانوار، مستمندان، آسیب دیدگان اجتماعی، خانواده معتادین و... از برنامه‌های بهزیستی است.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی وقف به عنوان تجلی عینی باقیات الصالحات و احسانی ماندگار، بیان کرد: در صورتی که این عمل صالح از طریق رسانه‌ها و صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی ترویج شود بدون شک گروه‌های مختلف مردم نسبت به آن آگاهی پیدا می‌کنند و در نهایت موجب می‌شود بسیاری از معضلات اقتصادی جامعه مانند سرگردانی نقدینگی در کشور که تورم را برای اقتصاد ملی به همراه دارد، به درستی هدایت شود و گره از مشکلات افراد نیازمند باز شود.

سلیقه با اشاره به دو واگذاری فوق عنوان کرد: کسانی که نیت اهدای اموال خود برای کار‌های خیر و ماندگار و در راستای گسترش رفاه اجتماعی و تأمین نیاز‌های جامعه هدف بهزیستی را دارند بهتر است از طریق این دستگاه اقدام به وقف اموال یا صلح و... نمایند و بهزیستی هم به عنوان یک نهاد دولتی متعهد است ضمن طی کلیه مراحل حقوقی و ثبتی و شرایط شرعی، امنیت خاطر خیرین و اجرای نیات اصلی واقفین را پیگیری نماید.

انتهای پیام/ح

واگذاری ۲ منزل مسکونی توسط خیرین به بهزیستی قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد صبح سه‌شنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: امروز شاهد انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه های عمومی بهزیستی استان با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان هستیم.

وی با بیان آمار تعداد افراد جامعه هدف مستقیم و غیر مستقیم بهزیستی در استان بوشهر، انعقاد این تفاهم نامه در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه هدف را امری مبارک دانسته و خواستار تحقق مفاد این تفاهم نامه شد.

عزیزنژاد ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه در موضوعات ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سطح علمی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی‌های افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی در کتابخانه های عمومی استان، مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری دوره آموزشی، همکاری در تأمین منابع، همکاری در ایجاد پیشخان کتاب در سرای سالمندان، همکاری به منظور بهسازی امکان ورود معلولان به کتابخانه‌های عمومی و همکاری برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی نام برد.

کد خبر 6079878

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل
  • فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه اهمیت ویژه دارد
  • آگاهی مردم از اصول استاندارد کالاها افزایش پیدا کند
  • وظیفه اصحاب رسانه هدایت جامعه به سوی نیکی ها و فضیلت هاست
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • پرداخت بیش از دو میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج به مددجویان لرستان