Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور طی امروز یکشنبه، 30 دی‌ماه اخبار معارفی فراوانی را بر خروجی خود منتشر کرده‌اند که اغلب قریب به اتفاق این اخبار نیز به دلیل ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) در این رابطه منعکس شده‌اند.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز یکشنبه، 30 دی‌ماه و تا ساعت 15، تعداد 10 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز اغلب به دلیل ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) در حوزه عترت منعکس شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«تلاوت سوره آل‌عمران با صدای ابوالقاسمی»، عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که مربوط به سیصد و سیزدهمین کرسی تلاوت نفحات‌القرآن است.
در پی منویات رهبر معظم انقلاب و با همت تعدادی از جوانان قرآنی کشورمان، موسسه‌ای قرآنی به نام «نفحات‌القرآن» در منطقه 14 تهران، با هدف توسعه کرسی‌های تلاوت قرآن تأسیس شد. این طرح ابتدا با حضور قاریان ناشناس در مساجد همان منطقه کار خود را آغاز کرد و به تدریج با تبلیغات وسیعی که در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها صورت گرفت، فعالیت آنان در سطح شهر تهران گسترش یافت. قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی کشورمان به‌صورت داوطلبانه در این مراسم به تلاوت قرآن می‌پردازند.

حاج احمد ابوالقاسمی، قاری پیشکسوت و مدیر رادیو قرآن درسیصدوسیزدهمین کرسی نفحات‌القرآن که در مسجدجامع صاحب‌الزمان(عج) مهرآبادجنوبی برگزار شد، به تلاوت آیاتی از کلام‌الله پرداخت.
فارس
هفت خبر امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نیز که طی امروز و تا این ساعت منتشر شده‌اند، طبق روال معمول این صفحه با خبر تلاوت ترتیل صفحه 561 قرآن کریم توسط شعریار پرهیزکار، حافظ بین‌لمللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «هادی اسفیدانی نفر اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی در خراسان رضوی شد»، «جنبه‌های مختلف ماجرای فدک و خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)/ استقرار نظام مهمترین اولویت حضرت»، «نقد و بررسی کتاب مقتل سیدالشهدا(ع) اثر محمدهادی یوسفی»، ««رخ نیلی» اثری از گروه انوار‌الهدی به مناسبت شهادت صدیقه طاهره(س)»، «جنبه سلبی اعتقاد به ولایت فقیه، کفر به طاغوت است/ بررسی معنای «طاغوت» در قرآن» و «اختصاص قطعه مشاهیر در امامزاده عبدالله(ع) شهرری» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که اغلب نیز قرآنی هستند.
این صفحه از خبرگزاری فاری طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «هادی اسفیدانی نفر اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی در خراسان رضوی شد» کرده که این خبر مربوط به برگزاری سیزدهمین فینال جشنواره تلاوت‌های مجلسی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «مرحله دوم دور مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی شب گذشته با استقبال پرشور قاریان و پیشکسوتان قرآن مشهد در جلسه استاد محمد‌جواد پناهی برگزار شد.
استقبال از جشنواره تا حدی بود که با گذشت حدود ۶ ساعت از برگزاری، باز هم نوبت حضور به برخی نرسید و نهایتاً آقایان علیرضا زارع، هادی اسفیدانی، پیمان کاظمی، عباس عباسپور، حمید جاودانی، ابوالفضل تقوی، موسی‌الرضا قربانی، حمید علیزاده، هادی گرامی، کاظم اصغری و محمدرضا اکبریه به تلاوت پرداختند که از این میان هادی اسفیدانی بالاترین رأی را از داوران و حاضران جشنواره کسب و به مرحله نهایی راه پیدا کرد.
مرحله نهایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی باعنوان فجر تلاوت روز ۲۶ بهمن در حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران برگزار و برگزیدگان ۱۴ مرحله مقدماتی باهم به رقابت می‌پردازند».
مهر
«مبنای نظریه نصب شایستگی‌های فردی است/چه کسانی شایسته زمامداری‌اند»، عنوان تنها خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر است که تا این لحظه بدان پرداخته شده و در حوزه تخصصی قرآن کریم نیز جای ندارد.
در بخش‌هایی از این خبر که مربوط به یکصد و چهل و چهارمین جلسه شرح و تفسیر نهج‌البلاغه محسن اسماعیلی، مفسر نهج البلاغه بوده، می‌خوانیم: «محسن اسماعیلی، مفسر نهج البلاغه در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شرح و تفسیر نهج‌البلاغه در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه، با طرح این سوال که «به چه دلیل امام علی(ع) خود را برترین و شایسته‌ترین فرد برای حکومت می‌دانست و ملاک شایستگی برای حاکمیت چیست»، گفت: خلاصه پاسخ امیرالمومنین(ع) این است: «دلیل صلاحیت و برتری انحصاری من برای خلافت آن است که اولاً؛ سیل از وجودم سرازیر است و ثانیاً؛ مرغ اندیشه و خیال هیچ کس نمی‌تواند به قله فضائل من برسد.»
نویسنده کتاب سیاست و حکومت در نهج‌البلاغه، افزود: کلمه «سیل» در محاورات عوامانه فارسی، معمولاً به معنای آب فراوانی به کار می‌رود که موجب بروز خسارت است؛ اما در عربی چنین نیست. نه اختصاصی به جریان آب دارد و نه صفت زیان‌بار بودن در آن شرط شده است؛ بلکه جریان فوق‌العاده و غیرطبیعی هر چیز را می‌توان «سیل» نامید.
وی ادامه داد: بنابراین اینکه امام علی(ع) می‌فرماید: «یَنْحَدِرُ عَنِّی السَّیْلُ»؛ یعنی همواره از من سیل سرازیر است. اما سیل از چه نوعی و از چه جنسی؟ با توجه به عدم ذکر نوع و جنس، می‌توان آن را اشاره به عموم فضائل و برکاتی دانست که ممکن است از یک انسان به سوی دیگران سرازیر شود؛ یعنی هر چه به سود بشریت است از او به سوی ما جاری است؛ آن هم با حجمی غیرطبیعی و بدون انقطاع. از همین جا معلوم می‌شود که زمامدار باید کسی باشد که از حکومتْ سود شخصی نمی‌برد، ولی سودش به همه می‌رسد.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این ساعت تنها یک خبر با عنوان «ابوظبی نسخه دست نویس قرآن متعلق به قرن 17 را به نمایش گذاشت» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که این خبر نیز خبری قرآنی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «نسخه تاریخی و نادر قرآن کریم متعلق به قرن 17 میلادی می باشد که به دستور «عبدالله دوم »سلطان مغرب توسط خطاطان آن زمان نگاشته شده است.
نمایشگاه فرهنگی امارات از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور در تاریخ 16 ژانویه / 26 دی در جزیره السعدیات از توابع ابوظبی افتتاح شد.
علاوه بر نسخه دست نویس قرآن کریم 49 کتاب تاریخی خطی در این نمایشگاه عرضه شده که از جمله از موسسه اماراتی «جمعه الماجد» به امانت گرفته شده است.
وزارت فرهنگ امارات متحده عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد این نمایشگاه در نوع خود منحصر به فرد بوده وبرای اولین بار در ابوظبی برگزار شده است».
ایسنا
از هشت خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده، تنها یک خبر با عنوان «تدوین سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایلام» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز با توجه به ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) بیشتر در حوزه عترت منعکس شده‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
تعداد 11 خبر طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده که هیچ‌کدام از این اخبار نیز قرآنی نبوده و قریب به اتفاق این اخبار در حوزه تخصصی عترت و در رابطه با ایام شهادت حضرت زهرا(س) منعکس شده‌اند.
ایبنا
«فاطمه (س)، الگویی کامل برای تمامی انسان‌ها» و «پای درس آسمانی‌ترین بانوی عالم»، عناوین دو خبر امروز خبرگزاری تخصصی کتاب ایران را تشکیل می‌دهند که این دو خبر نیز قرآنی نبوده و در حوزه تخصصی عترت منعکس شده‌اند.
میزان
«کدام خط زیباتر است»، «چه کنیم تا خدا مصلحت خود را بر ما بفرستد»، «شک و شبهه‌ای در شهادت حضرت زهرا(ع) وجود ندارد»، «معرفی نامزدهای نهایی سومین دوره‌ جایزه‌ و نشان ابوالحسن نجفی»،‌ «مراحل پایانی تصویربرداری فیلمی که مافیای مواد مخدر می‌پردازد»، «مواجهه وجودی سرور زنان عالم با مرگ» و «شماره ۴۹ مجله علمی- ترویجی «مطالعات تقریبی مذاهب اسلامی» منتشر شد»، عناوین اخبار امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت منتشر شده و در حوزه تخصصی قرآن کریم نیز جای ندارند.
کیهان
صفحه معارف روزنامه کیهان نیز طی امروز اقدام به درج مطلبی با عنوان «اقتدار فرهنگی و نگاه دین به آن» به قلم سینا واحدی اصل کرده در بخش‌هایی از این خبر معارفی آمده است: «انقلاب اسلامی مبتنی بر مدیریت،‌ اقتدار و کنترل فرهنگی انسان و جامعه بنیان‌گذاری شده است. اصولا جامعه دینی، بر اقتدار فرهنگی و مدیریت آن شکل می‌گیرد و از نظر آموزه‌های قرآنی، اقتدار فرهنگی،‌ همان اقتدار حقیقی است. بازتاب اقتدار فرهنگی را می توان در همه زمینه‌ها بروشنی مشاهده کرد.
با همه معیارهایی که امروز در جهان وجود دارد، تنها جامعه و دولتی می تواند مدعی اقتدار باشد که از اقتدار فرهنگی مناسبی برخوردار باشد؛ زیرا بدون اقتدار فرهنگی،‌ هیچ اقتدار واقعی در حوزه سیاست،‌ اقتصاد و سطله نظامی و مانند آن نیست.
با نگاهی به پایگاه‌های استعمارگران در جهان امروز می‌توان دریافت که تنها استعمارگرانی هنوز در جهان از قدرت و اقتدار برخوردار می‌باشند که توانستند فرهنگ،‌ عقاید، سنت‌ها و آداب و زبان خود را تحمیل و یا ترویج کنند و جامعه را به رنگ خود در بیاورند؛ چرا که تثبیت و ماندگاری قدرت، تنها در گرو نفوذ فرهنگی است.
اقتدار فرهنگی در هر جامعه، به معنای ثبات سیاسی،‌ اجتماعی و امنیت اقتصادی و نظامی است؛ از این رو از اقتدار فرهنگی به عنوان دژ استوار دولت‌ها یاد می‌شود.
آموزه‌های قرآنی نیز بر اقتدار فرهنگی و سلطه بر قلوب و اذهان تاکید دارد. البته از آنجا که احساسات و عواطف زودتر تاثیر می‌گیرند، بر عنصر حکومت بر قلب‌ها و تألیف قلوب مؤمنان تأکید شده است؛ اما این بدان معنا نیست که سلطه اذهان نادیده گرفته شود؛ هر چند که قرآن در نقدی آشکار سلطه بر اذهان را کافی نمی‌داند و به صراحت می‌فرماید: «و جحدوا بها و استیقنتها أنفسهم ظُلْمًا وَ عُلُوًّا ؛ حقیقت را انکار کردند، در حالی که در جانشان بدان یقین داشتند؛ زیرا گرفتار ستم و خودبرتری و استکبار بودند».(نمل، آیه 14)
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی اخبار معارفی رسانه ها شهادت حضرت صدیقه طاهره س قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت

دوست و پسرعمه شهید حجازی با اشاره به علاقه شهید حجازی به حضرت زهرا (س) گفت: برای شهادت حضرت زهرا هر جایی که بود ۳ شب باز می‌گشت و مراسم عزاداری برگزار می‌کرد و به‌یاد دارم که در آخرین مراسم روضه او افرادی از جمله حاج قاسم حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درست سه سال پیش بود که خبر پر کشیدن آن مرد آرامی که مدتی قبل او را به مناسبت اولین سالگرد حاج قاسم در برنامه بدون تعارف دیدیم، داغی دوباره بر دلمان نشاند؛ سردار محمد حجازی از آن مردهای مردی بود که بعد از رفتنش او را شناختیم و فهمیدیم که چه گوهر نابی در شهر داشتیم و از وجود او بی‌بهره شدیم.

هرچند حاج محمد عمر و مجاهدتش را در سکوت گذراند اما رهبر انقلاب می‌گویند «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و امروز ماییم و افرادی که یادی از آن‌ها در دل دارند و چه کسی بهتر از افرادی که از روزهای کودکی با او همراه بودند و سینه‌شان مخزن اسرار است.

مرتضی آرسته که پسرعمه و رفیق دیرینه حاج محمد حجاز ی است، در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه اقدامات سردار حجازی را به گونه‌ای بود که حاج قاسم علاقه زیادی به او داشت، اظهار می‌کند: شاید مردم شناخت زیادی از او نداشتند اما دشمن به خوبی او را می‌شناخت

وی با تاکید بر اینکه او آرامش فراوانی داشت و جزو سربازان رشید انقلاب بود، ادامه می‌دخد: آن‌ها سه برادر به نام‌های احمد، محمد و مجید بودند و در حال حاضر تنها مادر و خواهر آن‌ها حضور دارند.

دوست و پسرعمه شهید حجازی در خصوص تاریخچه مسئولیت‌های حاج محمد و احمد حجازی تصریح می‌کند: احمد از دوران پیش از قبل از انقلاب فعال بود که پس از انقلاب مسئول تدارکات سپاه پاسداران و جانشین آقای رفیق‌دوست بود و در این راستا سختی‌های فراوانی برای تهیه امکانات اولیه می‌کشید و می‌خواست سپاهی که توسط امام تأسیس شده با نقطه ضعفی مواجه نباشد.

آرسته با تاکید بر اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی هر دو برادر در صحنه حاضر بودند و با افراد انقلابی ارتباط نزدیک داشتند، بیان می‌کند: آن‌ها خودشان را ساخته بودند و نبود آن‌ها ثلمه‌ای بزرگ است.

وی ادامه می‌هد: یک بار محمد از لبنان به ایران آمده بود که به او گفتم برای شهادت سردار همدانی غصه زیادی خوردم و پاسخ داد باید برای خودمان غصه بخوریم، او به درجه و لیاقت خود رسید، از سویی عاشق امام و رهبر انقلاب بودند و کاملاً تابع صحبت آن‌ها بود.

دوست و پسرعمه شهید حجازی با اشاره به علاقه شهید حجازی به حضرت زهرا (س) می‌گوید: برای شهادت حضرت زهرا هر جایی که بود ۳ شب باز می‌گشت و مراسم عزاداری برگزار می‌کرد و به‌یاد دارم که در آخرین مراسم روضه او افرادی از جمله حاج قاسم حضور داشتند.

آرسته در پایان با اشاره به تعامل خوب سردار حجازی با خانواده می‌گوید: او انسانی اخلاق‌مدار بود و از سمتی زمانی که در منزل حضور داشت نیز مدام با نوه‌هایش بازی می‌کرد و با آن‌ها ارتباط خوبی داشت.

کد خبر 745302

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماد اقتدار ایران
  • سپا پاسداران انقلاب اسلامی،نماد اقتدار ایران
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • مستند «پنجره‌های بهشت»، از شبکه قرآن و معارف
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت