Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه مراسم تجلیل از وزارت اقتصاد به منظور خدمات‌رسانی به ایثارگران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا پوری‌حسینی معاون شما و رئیس سازمان خصوصی‌سازی ممنوع‌الخروج شده است، اظهار داشت: این موضوع را نشنیده‌ام و خبری از آن ندارم. بحث ممنوع‌الخروجی را شما می‌فرمایید، همکاران من در این فاصله این موضوع را تکذیب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد تغییر مکان دبیرخانه شورای عالی اصل ۴۴ نیز گفت: موضوع جداسازی دبیرخانه شورای عالی اصل 44 از سازمان خصوصی‌سازی یک بحث جدیدی نیست، طبیعتاً یک نهاد ناظر نمی‌تواند در دل دستگاه مجری باشد و چون اشتباهاً آنجا رفته بود، بعد از بررسی‌هایی که داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که باید دوباره جدا شود و به معاونت اقتصادی که قبلاً نیز آنجا بود، برگردد.

وی تأکید کرد: ان شاءالله فردا هیأت واگذاری برگزار می‌شود و سیاست‌ها و استراتژی‌های جدید مطرح و امیدواریم هیأت واگذاری آنها را تأیید کند، زیرا می‌خواهیم رویکردمان را ترقی و جامعیت بدهیم و متفاوت کنیم. 

دژپسند در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه آیا لغو واگذاری‌های اخیر صحت دارد، تصریح کرد: اساساً واگذاری بعد از آنکه کارشناسی روی آن صورت می‌گیرد، به هیأت واگذاری آمده و پس از تصویب واگذار خواهد شد، اکنون موضوعی که در هیأت مصوبه برای لغو داشته باشد، نداریم و فردا تصمیم‌گیری می‌کنیم. فردا سیاست‌های جدید بررسی خواهد شد و طی دو هفته اخیر جلسات را برگزار کردیم، اما برخی نمایندگان حضور پیدا نمی‌کنند و جلسات رسمیت پیدا نمی‌کند. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد بازگشت ارز صادرکنندگان طی سال جاری به کشور، گفت: دستورالعملی که تصویب و ابلاغ شده، به صادرکنندگانی که صادراتشان زیر یک میلیون یورو است، اجازه داده شده تا بتوانند بدون ارز در نیما به چرخه اقتصادی بیاورند و بین یک میلیون تا 3 میلیون بتوانند 70 درصد آن را بدون عرضه در نیما بچرخانند.

وی ادامه داد: تلقی ما این است صادرکننده ارز را برمی‌گرداند و در چرخه اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی آنچه تاکنون در بازار نیما آمده حدود 7.5 میلیارد یورو است. البته ارقام متغیر است و از 36 میلیارد یورو چیزی بین 7.5 میلیارد یورو مطرح است. جلسه‌ای که با فعالان بخش خصوصی داشتیم امیدوارم دوشادوش دولت برای رفع مشکلات اقتصادی حرکت کنند. 

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان حدادی در حاشیه آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار داشت: امیدوارم از امروز به بعد شاهد روزهای بهتری برای پرسپولیس و هواداران آن باشیم. خدا را شکر این اتفاق به گونه‌ای رقم خورد تا باشگاه پرسپولیس در آینده از پتانسیل ۶ بانک استفاده کند و همانطور که همه می‌دادند عدد ۶، عدد مقدسی برای باشگاه پرسپولیس است.

از پتانسیل شهرداری تهران برای مسائل زیر ساختی استفاده می‌کنیم

او ادامه داد: هر کدام از این ۶ بانک از مجموعه‌های توانمندی برخوردار هستند. بانک شهر که به عنوان سهام دار اصلی پرسپولیس است، قطعاً می‌توانیم از پتانسیل‌هایی که شهرداری تهران دارد در زمینه‌های زیر ساختی بهره ببریم. مجموعه بانک‌های ملت، رفاه، صادرات، تجارت و اقتصاد نوین قطعاً در بخش‌های مختلف دارای شرکت‌های مجزایی هستند و در زمینه‌های مختلف از جمله فضاهای اقتصادی می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند.

حدادی تصریح کرد: باید دید که سهامداران باشگاه در روزهای آینده در خصوص تغییرات مدیریتی چه تصمیماتی را اتخاذ خواهند کرد. نکته مهم اینجاست که پرسپولیس از امروز به بعد دیگر یک باشگاه دولتی نیست و این باشگاه در زمینه‌های اقتصادی می‌تواند قدم‌های مثبتی را بردارد. ما تاکنون در خیلی از مباحث اقتصادی نمی‌توانستیم ورود کنیم اما اکنون شرایط بهتری داریم و شرکت پرسپولیس در مباحث اقتصادی می‌تواند بهتر عمل کند.

سهامداران باید افراد با تخصصی را برای هیأت مدیره باشگاه انتخاب کنند

او افزود: سهامداران باشگاه باید بدانند که این تیم زندگی هواداران پرسپولیس است و باید افراد با تخصص را در هیأت مدیره قرار دهند. هواداران پرسپولیس باید بدانند که ۱۰ درصد از سهام که باید نقدا پرداخت می‌شد، روز گذشته این اتفاق رخ داد. اگر بابت رد دیون دولت باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها واگذار شده باشد تأثیری روی روند باشگاه نخواهد گذاشت. پول و شرایط مالی یکی از عوامل مهم در موفقیت یک باشگاه است و پرسپولیس نشان داده که با بدترین شرایط مالی توانسته بهترین نتایج را کسب کند و آبروی فوتبال ایران باشد.

او تصریح کرد: در تمام زمین‌ها مدیریت حرف اول را می‌زند و صرفاً خرج کردن حرف اول را برای کسب افتخار آفرینی در یک باشگاه نمی‌زند. اگر هر ۶ بانک مدیریت باشگاه را در اختیار بگیرند، روزهای خیلی خوبی را برای پرسپولیس متصور هستم. البته که با توافق این ۶ بانک، مدیریت باشگاه می‌تواند به خارج از بانک‌ها نیز واگذار شود.

۵/‏‬ ۲ میلیون دلار به بانک شهر بدهی داریم

او افزود: خیلی‌ها می‌گفتند که چون باشگاه پرسپولیس به بانک شهر بدهی دارد، این بانک سهام پرسپولیس را خریداری کرده است اما باید بگویم که باشگاه استقلال هم به بانک شهر بدهی دارد، باشگاه پرسپولیس سپرده‌ای در بانک شهر دارد و اقساط ریالی آن از آن حساب هر ماه پرداخت می‌شود. پرسپولیس ۵/ ۳ میلیون دلار از AFC طلب دارد که امیدواریم بتوانیم با کمک بانک مرکزی ۵/ ۲ میلیون دلار آن را به بانک شهر پرداخت کنیم. بهترین راهی که بانک‌ها می‌توانند در باشگاه پرسپولیس سرمایه گذاری کنند، محل افزایش سرمایه است و این بانک‌ها می‌توانند از طریق نقدی به سرمایه باشگاه اضافه کنند.

قرارداد «اوسمار» به زودی تمدید می‌شود

حدادی خاطر نشان کرد: روال امور باشگاه تغییری نخواهد کرد و مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره به کار خود ادامه خواهند داد و تعهدات مالی به اعضای تیم انجام خواهد شد. کمتر از دو ماه تا پایان سال مالی باشگاه و رقابت‌های لیگ برتر فرصت داریم و با توجه به حساسیتی که داریم اگر بنا به تغییرات مدیریتی باشد در پایان فصل انجام می‌شود.

او در رابطه با تمدید قرارداد با «اوسمار ویه‌را» سرمربی پرسپولیس گفت: رضا درویش با او صحبت‌هایی را انجام داده است و طی روزهای آینده قراردادش تمدید می‌شود.

کد خبر 6087503 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • درویش برکنار خواهد شد؟؛ قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • با واگذاری پرسپولیس، درویش برکنار خواهد شد؟ | قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس/ اردیبهشت خطرناک!
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی