Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیش از آغاز دور جدید اعتراضات در سودان، نیرو‌های امنیتی و پلیس این کشور امروز یکشنبه در نواحی مختلف خارطوم -پایتخت سودان-مستقر شدند.

ویدئو‌های بدست آمده از شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد صد‌ها نیروی امنیتی و پلیس سودان برای مواجهه با معترضان در نواحی مختلف پایتخت که طی هفته‌های گذشته محل درگیری پلیس و مردم بوده، مستقر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجمعات اعتراضی مردم سودان به بالابودن هزینه‌های زندگی از اواسط ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ در شهر عطبره استان نهرالنیل آغاز شده و به مناطق مختلف این کشور از جمله پایتخت گسترش یافته است.

معترضان خواستار برکنار عمر البشیر، رئیس جمهور سودان و پایان حکومت ۳۰ ساله او هستند.

اعتراضات طی هفته‌های اخیر بار‌ها به خشونت کشیده شد و نزدیک به ۴۰ تن کشته و حدود ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. همزمان با این اعتراضات، اتحادیه صنف‌های مختلف پزشکان، معلمان، وکلا، و داروسازان اعتصاب سراسر خود را کرده اند.

فعالان حقوق شهروندی اعلام کردند تا زمانی عملی شدن خواسته هایشان، به اعتراضات ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد

جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ پس از آن آغاز شد که غرب به رهبری آمریکا به منافع ملی روسیه بی توجهی کرده و بر گسترش سازمان ناتو به مرز‌های این کشور تاکید کرد. نتیجه این امر چیزی جز از دست رفتن بیش از ۲۰ درصد از سرزمین اوکراین نبود. این در حالی است که هیچ آینده روشنی پیش روی کی یف نیست تا بتواند این جنگ را به سود خود پایان بخشد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر پیوننکو، فرمانده نیرو‌های گارد ملی اوکراین امروز (سه شنبه) آینده‌ای تیره و تار از آینده جنگ در این کشور ترسیم کرد. 

وی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ارتش روسیه در عملیات تهاجمی تابستان پیش رو به اوکراین به مناطق غیرقابل انتظاری در جبهه‌های نبرد یورش خواهد آورد. آنها خواهند کوشید در مناطق شمال شرقی شهر خارکیف پیشروی کنند. 

این مقام ارشد خاطر نشان کرد: خارکیف به عنوان دومین شهر بزرگ اوکراین طی هفته‌های اخیر آماج حملات موشکی و پهپادی روسیه قرار داشته است. با این حال، نیرو‌های ما آماده خنثی سازی هر گونه حمله‌ای از سوی مسکو هستند. 

الکساندر پیوننکو با اشاره به تجهیز ارتش به تسلیحات و نیرو‌های تازه نفس، تصریح کرد: ما در حال آماده شدن هستیم. بله، دشمن غافلگیری‌های دردناکی به ما تحمیل خواهد کرد. این اتفاق در مناطقی خواهد افتاد که ما انتظارش را نداریم. با این وجود، آنها به اهدافشان نخواهند رسید. 

از ماه اکتبر تا به امروز ارتش روسیه به دلیل دست بالایی که در میدان‌های نبرد دارد نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر مربع در خاک اوکراین پیشروی کرده است. 

مقامات کی یف می‌گویند ما انتظار داریم روسیه در اواخر بهار یا اوایل تابستان اقدام به آغاز عملیات تهاجمی خود کند. آنها به دنبال اشغال شهر استراتژیک قاسیف یار تا پیش از ۹ مِی هستند. ۹ مِی زمانی است که روسیه جشن پیروزی در جنگ جهانی دوم را برگزار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شادی مردم از بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان همدان
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • گشایش غرفه هنر ایران در ونیز/ رژیم صهیونیستی از ترس اعتراضات غرفه را افتتاح نکرد
  • گشایش غرفه ایران در ونیز هفته آتی/ اسرائیل از ترس اعتراضات غرفه را افتتاح نکرد
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • نسل چهارم تلفن همراه در ۲ روستای نیکشهر راه‌اندازی شد
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا